Video Bilist gör idiotomkörning vid vägarbete & håller på att fronta med mig

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Om jag hade varit i din situation, och det har jag varit många gånger, så hade jag redan när jag såg vägarbetet slagit av, dels med respekt för manskapet som jobbar med det, men dels av självbevarelsedrift.
Jag vågar aldrig "ta plats" för att visa att jag har rätten på min sida, jag vet att jag inte syns, eller så ignorerar folk mig helt enkelt.
Jag har definitivt slutat att hävda mig mot bilister, det har aldrig gått bra och jag har fått bita i gräset för det.

Var rädd om dig, hellre sikta på diket än att ta fajten med bilister, vem vet vad som sitter bakom ratten fyllkörning, droger, biltjuv osv.

Kör bra :hej
Jag tycker själv jag borde ha kört saktare innan arbetsplatsen. Så där håller jag med.
Dock skulle detta även ha lett till att den mötande haft en större fart när vi möttes.
Så det är nog lika illa där, men jag säger inte emot där.
Bromsningen från min sida hade varit enklare.

Nu var det inte direkt en fråga om att ta plats. När jag såg bilarna på andra sidan, vilket var tidigare än man ser på filmen, så lade jag mig i mitten för att inte uppfattas som en moped.
XT:n är ganska smal och tillhör kategorin som lätt kan uppfattas som det annars.
Det är en av skillnaderna jag märkt när jag kör den jämfört med V-Stromen (reflexer borträknade).

Att hålla ut mot diket innan jag kommer fram till arbetsplatsen hade även lett till att han definitivt kört ut i vägen och hållit en större hastighet vid mötet.
Han hade inte väjt mera för att undvika mig för det. Snarare hållit en större hastighet och gjort kraftigare manövrar i sista sekund.

Man kan höra i filmen när jag låser däcken och börjar försöka bromsa mera kontrollerat. Därifrån fanns inte många alternativ än rakt fram så länge jag bromsade.
Det är en sak jag känner att jag vill ha lite mera koll på, själv. V-Stromen känner jag att "känner", men XT:n är lite obekant fortfarande. Speciellt nu när jag skiftat från motardsulorna till off-road däcken igen.

Men sen är ju diket klart roligare än fronten på en Renault, speciellt nu när gubbarna grävt upp den och gjort den så fin :D
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag hade inte besinnat mig, jag hade ställt mig upp, hoppat av i farten & skickat hojen i fronten på bilen..

men det e jag det
 

Marcus80

Guest
Fan vad skönt du klara dig med blotta förskräckelsen. Jag hade ju åkt hem till puckot och frågat vad fan han tänkte. Om inte det hjälpt hade jag hjälpt honom på traven att förstå. Nu är jag dock tatuerad så det betyder ju enligt vissa att jag är kriminel:hihi
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag vet vem han är och att hans fru äger bilen och allt annat med. Tänker dock inte bege mig ut och jaga efter honom. Även om det just nu idag skulle kännas skönt, men jag är bättre än så :)

Skicka ett brev med länken, eller ett USB-minne med filmklippet och en instruktion för hur man tittar på det.
Tacka ironisk för att han smet så fort han kunde.

Adressera till frugan.
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag hade inte tagit plats när man helt och klart ser att personbilen kör om vägarbetet.
Du har liksom en meter väg kvar till höger.

Hans körning är inte okej dock.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Hade hans bak spegel träffa styret du ramlat omkull så hade filmen räckt till att anmäla föraren till vårdslöshet i trafik å smitning från olycksplats.... körkortet hade blivit indraget...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Visst jag tar bort det men du sudda regg numret då:såjaponken
Det är ganska stor skillnad mellan att visa upp en videosnutt på bilen utan att redigera bort regskylt och att publicera ett telefonnummer till hans fru i ett inlägg där folk uppmanas att höra av sig till denne.
Att han kör som en idiot får han stå för. Men det är inget som skall ligga hans familj till last.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hade hans bak spegel träffa styret du ramlat omkull så hade filmen räckt till att anmäla föraren till vårdslöshet i trafik å smitning från olycksplats.... körkortet hade blivit indraget...

Nej, för det går inte bevisa vem som kör bilen. Och gick det att bevisa så är det nog redan nu utan kontakt tillräckligt för vårdslöshet i trafik.
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Hade inte kunnat behärska mig på något vis om jag satt på hojen. Fan rent mordförsök ju.:3freak Han har hindret på sin sida så han SKA stanna. Ring och informera den j**** idioten om att personen numera är internetkändis.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
jag hade inte besinnat mig, jag hade ställt mig upp, hoppat av i farten & skickat hojen i fronten på bilen..

men det e jag det

Sist jag råkade ut för det där hade jag ett vajerräcke precis till höger om mig = inget hoppa. Har f ö inte hoppat av hojen sen -91 och idag besitter jag nog inte den handlingsförmågan längre. Ser en del potentiella risker större än att skrämt och efter bästa förmåga hålla sig ur vägen för folk som helt uppenbart slutat betrakta motorcyklister som människor.
 

Lillencb 1

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2016
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
KTM 1290R 2016
Det är ganska stor skillnad mellan att visa upp en videosnutt på bilen utan att redigera bort regskylt och att publicera ett telefonnummer till hans fru i ett inlägg där folk uppmanas att höra av sig till denne.
Att han kör som en idiot får han stå för. Men det är inget som skall ligga hans familj till last.

Fan vad trött jag blir, vad skrev jag och vem skrev jag det till, jo dig. Jag tyckte att du, ja just du skulle skicka länken till hans fru för att han kanske skulle tänka på hur han framför sitt fordon. Så vem i helvete har uppmanat någon till ett upplopp imot deras familj. Du har livlig fantasi du , du kanske skulle sluta titta på alla dom där action filmerna på kvällarna. Nästa gång så kanske du skulle skita i att lägga upp något som kan härleda till någon person så slipper du spela upp helt galna scenarion för dig och oss andra.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Skicka ett brev till herr och fru med en bild eller videon bifogad och fråga om hans mordförsök har att göra med att du knullar han fru..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top