Körskolor i Malmö

bubafresh

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2016
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha fz6-s -06
Tjena!

Någon som tagit hojkort i Malmö på senare tid som kan rekommendera en skola/lärare som är mindre sugna att mjölka en på pengar :)?

någon som kört med den här snubben? (verkar väldigt billig iaf): http://fatmirstrafikskola.se


Tackar på förhand för alla tips :)
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Mårtenssons och Ericssons har bra rykte. Eriklust not so much...

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

bubafresh

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2016
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha fz6-s -06
Okej, tack för tipsen. Baserar du det på relativt ny info :)?

Söker man runt på nätet verkar Erikslust ha bra omdöme, däremot är det gamla trådar.
 

Wiggge

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2016
Ort
Hörby
Hoj
-14 Aprilia Tuono V4R
Tog mitt i våras på Mårtensson, riktigt trevlig och duktig personal.

Mjölkad de tror jag man blir på alla körskolor.
 

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, Panna 58, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, Aprilia RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Var det inte dit du skicka mig när jag skulle ha mitt kort? :va
Det är möjligt. Men en polare tog där för inte så länge sen och det var rena cirkusen då. Kanske nya lärare eller ngt annat. Men bra var det inte iaf.

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Eriklust, tog där förra året fattar inte hur ni kan säga att man skall undvika det. Håkan är lätt en av de mest erfarna mc lärarna ?!?!?!??!?!!

Ericsson, tog min risketta där. Tyckte skolan var för stor och opersonlig, inte för att tala om morsorna som satt i kassan ....

http://www.erikslust-mcskola.se

Lyssna på mig och börja på eriklust, Håkan kan sina grejer... :)

"Livet leker när man hojen smeker //Håkan""
 
Last edited:

anders_69

Datadoktor
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
V11 Sport -01
Tog också kortet hos Håkan och tyckte det funkade utmärkt. Dock är ju Håkan som personlighet nog inte helt kompatibel med alla andra personlighetstyper. Men funkar man ihop så är han bra.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Jag körde mycket privat innan jag tog ett par lektioner av Mårtenssons i Malmö. De försökte inte mjölka mig på några extra lektioner iallafall.
 

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Ort
OUttA
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Tog också kortet hos Håkan och tyckte det funkade utmärkt. Dock är ju Håkan som personlighet nog inte helt kompatibel med alla andra personlighetstyper. Men funkar man ihop så är han bra.

Jaja klarar man inte av lite skämt, saknar sinne för ironi så skall man definitivt inte gå dit.

Fast sådana personer brukar oftast bara vara dryga att göra med ...:banana
 
Last edited:

grayline

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2016
Ort
HÖRBY
Hoj
Triumph Sprint ST 1050 ABS, -05
Håller med om att Håkan måste vara en av de äldsta MC lärarna i södra Sverige.
Tyvärr hjälper det inte när man bara är ute efter att mjölka sina elever.
Nej, pensionera gubben och hans trafikskola.

Träffade på en elev han hade haft -93!! Samma stuk, samma snack.

"Intensiv" kurs som sträcker sig över 3 månader med besked om att det krävs ytterligare 10 lektioner innan man får göra uppkörning.
Du går 10 dubbellektioner och beställer till slut själv både teoriprov och uppkörning. Sista lektionen kommer du ut på Bulltofta banan.
Du "crousar" runt Malmö lektion efter lektion med "körläraren" sitter bakom i bil och walkie-talkie. Hittas det en parkeringplats så övas det krypkörning medan "körläraren" pratar i telefon i bilen.

Finns vissa moment som krävs för att komma ut i trafik bl a krypkörning (vilket man får träna mycket på offentliga parkeringsplatser med Håkan, dock genom att köra 8:eek:r inte banan), höghastighetsbanan (kan inträffa om du går hört åt "den förträfflige", tror jag iaf) samt bromsprov i olika hastigheter (troligtvis är bromsa inget man behöver då sånt tränar man inte på Erikslust). :arsele

Tar 4 lektioner av Mårtenssons, varje lektion tränas på banan vilket dom gör minst halva lektionstiden, och spikar uppkörningen.

Så, alla inlägg som publicerats av Håkan själv (går att se genom att kolla om hur bra, trevlig, rolig osv han är) tas bort blir det inte mycket kvar.

Absolut det sämsta jag varit med om.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Hade nog rekommenderat Mårtenssons och Ericssons istället när bilden till butiken via länken du la in till Fatmirs Trafikskola får mig att tänka på kebab istället.En del privat övningskörning om den möjligheten finns är ju också ett bra alternativ på att lära sig köra hoj sidan om trafikskolorna.Å andra sidan så får du ju skaffa hoj om den inte redan finns men det är väl det som är syftet med kortet.Lycka till. :crash

http://fatmirstrafikskola.se/
 

MC_Skane

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2016
Ort
Skåne
Hoj
HD FSXB -15
UNDVIK Erikslust MC-Skola! Ägaren/trafikskoleläraren, Håkan nu 73 år borde pensionerat sig för längesedan.

"Livet leker när man hojen smeker //Håkan" Hahaha....

- Här ett sant Håkan citat som jag hörde ett par gånger:
"Peta in den i springan som flickan sa //Håkan"

Det är vad det går ut på, tjäna så mycket pengar på eleven som möjligt. Du kan ge dig på att du kommer att få peta in ditt bankkort i springan på Erikslust MC-skolas lilla betalapparat.

Ägaren sitter i princip uteslutande i bil bakom med envägskommunikationsset och snackar med sin fru. Listan över brister är milslång.
Har du dessutom problem med teorin så är du helt körd här, välj en körskola med lärarledda teorilektioner och som kan sina saker i nutid.

Det är ju ingen ideell verksamhet det här med trafikskolor men för min del såg jag så enorm skillnad på Erikslust MC-skola och den jag valde sen att jag var tvungen att få kommentera det. Mitt eget MC kort tog jag utan problem när jag bytte trafikskola.

Undvik att bli lurade är mitt råd till er som ska ta MC kort genom att lyssna på andras erfarenhet i sådana här forum. Sedan undrar jag om inte ägaren eller dess närmsta till trafikskolan ibland sitter på forumen och talar varmt om sin egen näring.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top