Stulen xr650r igen!!!

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Nu har några jävla as stulit min hoj igen!!! Måsta ha hänt inatt eller igår. Xr650r, krockad och okörbar. Dom måsta ha hämtat den med släp eller skåpbil. Stod i källargaraget hos mig. Kirurgatan 33 i Helsingborg. Stod med styrlås och skivbromslås. Den är röd och vit, polerade ekerfälgar (supermotard)
 
Last edited:

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Uppdaterar lite eftersom jag var stressad och uppjagad när jag skrev första inlägget. Jag körde och krockade för ca en månad sedan och fick åka iväg i ambulans, och när min pappa skulle hämta hojen ca en timme senare så var den borta. Min sambo la ut bild och lite info på Facebook och dagen efter var det en som hörde av sig och hade hittat den på sin innergård på Industrigatan 30, planteringen. Åkte och hämtade hojen, som var okörbar efter krocken. Styret helt böjt, kopplingsgrepp borta, fotpinnar böjda så det gick inte att kicka, osv. Ställde hem den i garaget i väntan på besked på försäkringen (det var en kvinnas fel vid krocken), och där har den stått sedan dess. I tisdags såg jag att hojen va borta från mitt garage, där den har stått inklämd framför min bil, med styrlås och skivbromslås. Dom hade alltså släpat ut den där ifrån, man såg märken i golvet ca 2 meter, sedan slutar märkena helt så dom måste ha lastat den på något. Pratade med en granne och han hade sett redan i söndags förmiddag att den va borta, men trodde väl bara att jag hade tagit den till verkstaden eller något. Det konstiga i allt detta, är att min andra hoj står kvar (som jag nu har satt gps spårare i) och även min granne har en hoj som står kvar. Varför i h-vete har dom tagit min gamla krockade motard?? Min teori är att det är samma idioter som tog den förra gången, och ville nu "ta tillbaka den". Men jag vet inte. Kan bara inte fatta att dom tog just den som är okörbar.. Har kört och letat på planteringen utan resultat. När den blev stulen första gången klippte dom av regskylten med en plåtsax, så om det nu är samma människor så är det ju lätt för dom att kolla vart jag bor..
 
Last edited:

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Tackar.

Va ute och letade nu ikväll på dessa ställen men utan framgång

Man undrar ju vad dom ska med hojen till, laga och köra eller sälja i delar? Krävs ju att man lägger ett par tusen för att få den körbar igen efter krocken. Dessutom med skivbromslås..
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Tackar.

Va ute och letade nu ikväll på dessa ställen men utan framgång

Man undrar ju vad dom ska med hojen till, laga och köra eller sälja i delar? Krävs ju att man lägger ett par tusen för att få den körbar igen efter krocken. Dessutom med skivbromslås..

Ett skivbromslås är ju en ganska enkel sak om dom få vara ifred. Multikulturellt bus (inte sönderknarkat svenskbus heller) är sällan benägna att laga nåt. Jag skulle gissa på att ditt motardkit attraherade nån av busarna. Du ser nog dina fälgar på en cykelbana snart. Vänta bara tills du får betala dubbel självrisk, den var ju faktiskt stulen två gånger.
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Ett skivbromslås är ju en ganska enkel sak om dom få vara ifred. Multikulturellt bus (inte sönderknarkat svenskbus heller) är sällan benägna att laga nåt. Jag skulle gissa på att ditt motardkit attraherade nån av busarna. Du ser nog dina fälgar på en cykelbana snart. Vänta bara tills du får betala dubbel självrisk, den var ju faktiskt stulen två gånger.
Trafikförsäkring...
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Trafikförsäkring...

Såklart. Nu suger det verkligen åsnekuk. Hoppas du hittar den i inte allt för risigt skick.

Bara en fundering.... Du forslades bort med ambulans och din hoj blev liggande på plats utan att du hade nån möjlighet att binda fast den runt en lyktstolpe och den blev norpad. Borde det inte vara den påkörande bilens försäkring som då täcker hela din förlorade hoj? Du hade ju knappast lämnat den "knyckbar" om du inte hade blivit lastad i ambulans eller hur?
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Fick ett tips av en som sett en svart motard som skulle kunna vara min, det var han som hittade den första gången som tipsade om detta idag. Min var ju röd och vit men packen kan ju ha sprayat den. Detta var vid härberget för dom hemlösa vid posten vid rönnowska skolan typ. Dom va borta när jag kom dit. Så om någon ser något liknande så hojta till!
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Jag kanske skulle sätta in en annons på min.
1 ägare, 1200 mil, mycket fint skick, startar ej, något för den händige... :hihi

:hej
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top