Anticimex trampar sönder tak

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Hej googlar runt och kollar vad som gäller men hittar inget vettigt. Kollar om nån här vet lite mer. Vi bor i ett friköpt radhus inte brf. Grannen bredvid oss skulle besiktiga sitt tak inför kommande försäljning. Så dom anlitade Anticimex för detta jobb. På hela radhuslängan finns det bara en fast stege för hela längan och den är ju såklart på våran tomt ovanför vårat altantak. Så när Anticimex kommer så klättrar dom upp å vårat (utan att fråga oss) altantak och trampar hål i det på två ställen. Det är i och för sig billigt plastak men inga hål . Så frågan är vad gäller? Jag har igen lust att reparera detta. Anticimex vill att vi ska styra upp allt och betala 3100 för för hela jobbet. Jag kollade upp lite vad det skulle gå på om jag gjorde det själv. Dock så hittade jag inte rätt takbit i rätta längder pga dom hade utgått så jag räknade på nytt tak istället plus arbetskostnad då landade det på 6100 istället. Vilket Anticimex vägrar betala. Då tyckte jag att Anticimex skulle ordna upp reparationen själva istället . Vilket dom inte verkar vilja. Vad fan ska man göra? Dom har gått in på vår tomt haft sönder vårat altantak och sen vill dom att vi ska styra upp allt. ?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
De skall givetvis återställa taket på ett fackmannamässigt vis. Ge dem ett skriftligt erbjudande att renovera taket själva annars anlitar du byggare x enl bifogad offert.
 

Wiggge

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2016
Ort
Hörby
Hoj
-14 Aprilia Tuono V4R
Stå på dig, självklart skall dom styra upp ett nytt tak till dig.

Jävla sätt o gå in på din tomt utan att kontakta dig först.
 

farbror mumma

Medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
VALLENTUNA
Hoj
Cbr600rr yzf750r
Japp har gett dom ett förslag på takbyte på 6100 med material plus jobb. Kollade om man kunde byta bara en skiva men just den längden hade utgått plus att taket har ju bleknat ganska duktigt på fyra år sen jag la det. Det tyckte dom att det var på tok för dyrt. Så då släppte jag det helt och tycker att dom får lösa det helt själva med att kontakta hantverkare och reparera taket utan min hjälp. Dock så vill dom att vi ska styra upp allt från offert från hantverkare till färdigställande. Svårt att få tag i en hantverkare för ett sånt litet jobb i Stockholmsområdet. Har inte riktigt lust med detta plus att dom har varit riktig dryga och otrevliga från början. Blir så jävla less speciellt när man inte inte har med saken att göra från början.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Låter som dags för inspelade samtal och skriftlig kommunikation. För de facto har de ju begått en brottslig handling (olaga intrång och skadegörelse) och det minsta de kan göra för att undvika polisanmälan är att ordna med ett nytt tak.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du ska inte lyfta ett finger för att åtgärda detta och om du blir ombedd att göra det så ska du ta ut ett konsultarvode för varje påbörjad timme.
Kräv ett nytt tak, punkt slut. Börjar de bråka om åldersavdrag så börjar du hävda affektionsvärdet just detta tak hade för dig och kräver dem på mer än nypriset.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Skicka en orderbekräftelse på att dom anlitat dig för att projektleda takreparationen, 40 timmar á 1250:-/tim + moms.
 

DrT

Drömmande tänkare....
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Höglandets djupa skogar
Hoj
SF 750 -72,900 Darmah -82, skurhink blåfemtio -92, TRX 850 -97, TT600-94, Ett par Mzór...och numera Desmoquattro Touring Millenie-edition. XL 1000 Varadero 2004 brukis
Jag skulle dessutom påtala att så länge skadan De orsakat på ditt tak inte blir adekvat åtgärdad föreligger risk för ytterligare skador vid tex regn!

Allt är Deras ansvar.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top