CBR250RR teaser

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16

Tycker alltid det är spännande med mindre hojar som vill satsa på prestanda. Vad tror ni, skulle den kunna bli kul att sparka runt på svenska banor?

New-Honda-CBR250RR-Pics.jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Om det nu blir en riktig, liten, sporthoj (snarare än pendlarmopparna i helkåpa det brukar vara när det ska klämmas fram en ny liten sporthoj) så kan den ju vara helt fantastiskt skoj att spaka runt på en bana.

Men det går ju skam på torra land när den nya CBR250RR INTE är en radfyra på 250cc som viner som en GP-racer. :fakta
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Om det nu blir en riktig, liten, sporthoj (snarare än pendlarmopparna i helkåpa det brukar vara när det ska klämmas fram en ny liten sporthoj) så kan den ju vara helt fantastiskt skoj att spaka runt på en bana.

Men det går ju skam på torra land när den nya CBR250RR INTE är en radfyra på 250cc som viner som en GP-racer. :fakta

Ja drömmen hade ju varit något i stil med RVF400 eller den gamla CBR250RR :Bugar Men det lär nog förbli en dröm :tungan
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Om det nu blir en riktig, liten, sporthoj (snarare än pendlarmopparna i helkåpa det brukar vara när det ska klämmas fram en ny liten sporthoj) så kan den ju vara helt fantastiskt skoj att spaka runt på en bana.

Men det går ju skam på torra land när den nya CBR250RR INTE är en radfyra på 250cc som viner som en GP-racer. :fakta
Det ser med tanke på hur högt styret sitter som om det blir mer ser ut som än går som.

[EDIT]...två små komman underlättar vid läsningen av följande: Det ser med tanke på hur högt styret sitter, som om det blir mer, ser ut som än går som.[/EDIT]
 
Last edited:

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Usch för Singel ok fram S:

Håller med dig Ulvhamne!

Rad 4 250cc hade varit något! :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Usch för Singel ok fram S:

Håller med dig Ulvhamne!

Rad 4 250cc hade varit något! :D

Där sa du något, ser ut som ett tvåkopps flytande ok fram, om jag inte ser fel. Inte ens radiellt monterat. Inte så värst sportigt.
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
................ Va!?
Det vertikala avståndet mellan sits och styre...alltså. Det är liksom inte likadant som på t.ex min 848:a. Men med obligatorisk brasklapp för bildvinkel så...
Med lite tur så har jag fel. Jag skulle nog överväga att köpa en 4-cyl 250 på säg 50 hästar som väger...120-130 kg.

Not sent from an I-Thing!
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Det vertikala avståndet mellan sits och styre...alltså. Det är liksom inte likadant som på t.ex min 848:a. Men med obligatorisk brasklapp för bildvinkel så...
Med lite tur så har jag fel. Jag skulle nog överväga att köpa en 4-cyl 250 på säg 50 hästar som väger...120-130 kg.

Not sent from an I-Thing!

Jag var mest förvirrad och kunde inte läsa ditt inlägg hur jag än försökte. Första biten gick bra tills följande:

"Det ser med tanke på hur högt styret sitter som om det blir mer ser ut som än går som."

Vilket påminde mig om:


:fyllisar
“Has Anyone Really Been Far Even as Decided to Use Even Go Want to do Look More Like?”
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Jag var mest förvirrad och kunde inte läsa ditt inlägg hur jag än försökte. Första biten gick bra tills följande:

"Det ser med tanke på hur högt styret sitter som om det blir mer ser ut som än går som."

Vilket påminde mig om:


:fyllisar
“Has Anyone Really Been Far Even as Decided to Use Even Go Want to do Look More Like?”
Jag är inte förvånad...jag förstår inte ens själv vad jag tror att jag menade...:va
 

CBR900RR

FireBlade
Gick med
23 Nov 2010
Ort
Stockholm
Hoj
CBR900RR -93 --- Såld
Med tanke på hur en del andra Honda-modeller på senare tid har sett ut, så tycker jag att CBR250RR ser rätt fräck ut :)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Dyr vet jag väl inte. Bortsett från öhlinaren i bakänden och kolfibern som antagligen inte följer med till produktionsmodellen så ser den ju ut att bli ungefär lika dyr som R3 och 300 Ninjan.
Gaffeln ser ju ut att svårligen sakna inställningar, så varför det skulle sitta en öhlinare i bakänden vetesjutton. Svårt att balansera gaffeln och dämparen om det bara går att ställa in den ena liksom. :hihi
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ser ut att eventuellt kunna bli grym, men tycker framkåpan har för mycket touringstuk för att ge mig något habegär.

Sedan de ZXR400:eek:r man haft och blåst motorer på så har jag önskat en nyproduktion av dom maskinerna, men de senaste har för mycket gatåkastil, vilket iofs är förståeligt... om än att jag söker mer renodlad varvvillig 400cc sporthoj för att köra lite bana med!
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top