Tjena !

eSlave

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2016
Ort
Malmö
Hoj
2016, Ducati monster 821 stripe
Hej Bikers,

Jag är 30 år och håller för närvarande på att ta mitt A kort, som har varit en dröm länge men tiden och pengarna har inte riktigt funnits där. Jag är pappaledig och kan därför köra rätt intensivt på körskolan. Om allt går väl är kortet mitt i början/mitten av augusti.

Över till hoj snack, jag har alltid varit mer intresserad av sport men efter diskussioner hit och dit började jag titta lite på streetfighters såsom Kawasaki z800. Sen upptäckte jag MV agusta och deras cyklar - jag blev helt såld.

Just nu står valet mellan en F3 och en Brutale - inte riktigt säker på om jag ska ha en 675 eller 800 cc. Kanske kan ni komma med lite tips och idéer? Jag kommer givetvis provköra båda modellerna men vettig information av erfarna förare som er kan man aldrig få för mycket av.

Jag bor i centrala Malmö och tvingas därför köpa en förvaring a'la shurgard, någon med erfarenhet av det?, finns det möjlighet för eluttag i deras förråd med tanke på underhållsladdning ?

Ha det fint !

/ Johan
 

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Välkommen in i knarkträsket.
Vad det gäller val av hoj är jag inte rätt person att uttala mig då jag inte pillat på någon av dem.

Vet inte om Shurgard eller liknande företag tillåter motorfordon med bensin/olja i sig. Vad det gäller batteriladdning är det ju ingen svår sak att plocka ur det och underhållsladda hemma.
 

cdawg

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2016
Ort
Göteborg
Hoj
-15 Kawasaki Z800
Tjena och välkommen till gänget, själv är jag också ganska ny här.

Sent from my LG-H850 using Tapatalk
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Titta på försäkring, så du faktiskt har råd att köra den hoj du vill ha.

Jag köpte av ovan anledning en lite billigare custom-tjosan som fikahoj då den är sjukt billig att äga och köra tills dess att ekonomin hämtat sig.

Rätt skönt att kunna ha en hoj som inte kostar fläsk att bara stå, när veckor går då man inte har tid att köra pga jobb eller annat.
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Tjena

Alltid lika trevligt med nya personer som insett man spar däck köra på två hjul.

Men jag förstår inte frågan med Shurgard. Varför betala för något som är gratis som jag gör? Om du inte bor längst ner, finns det inte hiss där du bor?

Och ja, jag bor särbo med en kvinna. Enda "damen" som lär gå med på detta är hon på bilden.

Hare gött och kör så det ryker!

20160502_210002.jpg
 

eSlave

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2016
Ort
Malmö
Hoj
2016, Ducati monster 821 stripe
Välkommen in i knarkträsket.
Vad det gäller val av hoj är jag inte rätt person att uttala mig då jag inte pillat på någon av dem.

Vet inte om Shurgard eller liknande företag tillåter motorfordon med bensin/olja i sig. Vad det gäller batteriladdning är det ju ingen svår sak att plocka ur det och underhållsladda hemma.

Tjena,

Jag ringde till Shurgard och de har garage man kan hyra för en summa av 600 kr i månaden. Ang batteriladdning är det ju korrekt som du säger. :yoparty
 

eSlave

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2016
Ort
Malmö
Hoj
2016, Ducati monster 821 stripe
Tjena

Alltid lika trevligt med nya personer som insett man spar däck köra på två hjul.

Men jag förstår inte frågan med Shurgard. Varför betala för något som är gratis som jag gör? Om du inte bor längst ner, finns det inte hiss där du bor?

Och ja, jag bor särbo med en kvinna. Enda "damen" som lär gå med på detta är hon på bilden.

Hare gött och kör så det ryker!

View attachment 432004

Fantastiskt , hahah. Tack för välkomnandet.
 

eSlave

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2016
Ort
Malmö
Hoj
2016, Ducati monster 821 stripe
Titta på försäkring, så du faktiskt har råd att köra den hoj du vill ha.

Jag köpte av ovan anledning en lite billigare custom-tjosan som fikahoj då den är sjukt billig att äga och köra tills dess att ekonomin hämtat sig.

Rätt skönt att kunna ha en hoj som inte kostar fläsk att bara stå, när veckor går då man inte har tid att köra pga jobb eller annat.

Jag kollade upp Brutale och deras märkesförsäkring (hel) ligger på cirka 15.000 för mig. - Dyrt men fortfarande ett pris jag är beredd att betala. , jag köper inte motorcykel för att det är ekonomiskt.
Vidare kan det däremot vara klokt i början som många har varit inne på - att just köpa en lite billigare lättkörd hoj då risken för smärre saker såsom vältningar etc är betydligt större i början.

Jag har tittat en del på Kawasaki ER6, men jag vetifan - känns lite plastig. Någon motsvarighet - Ducati monster kanske?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top