RC8 med gpr helsystem samt DB killer drar jämnt med R6 på Anderstorp rakan?!?!

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Körde 2 dagar med bike promotion på Anderstorp och kunde inte dra om standard R6or på rakan på Anderstorp med gpr samt DB killer. Är inte det alldeles för dåligt? Kan en DB killer strypa såpass? Vågade aldrig testa utan DB killer. Börjar bli lite fundersam om motorn är frisk.

Ut på rakan får jag bättre driv, knappar in och sen halvvägs på rakan slutar jag knappa in på r6orna. Snackade med föraren och han påstod tom att han kunde komma ikapp mig på rakan men slog av. R6:an var helt standard förutom bortplockade gatdetaljer så lite lättare än standard r6.
 

Henrick

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Torsby
Hoj
2017 MT 09
Jag tror på db killern.
Det är stor skillnad på min -01 R1 med och utan db killer.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Utgången är nog ganska viktig på Anderstorp rakan...mellan två olika förare på en och samma Tuono 1100 så skilde det ca 20km/h i top hastighet. Själv så hade jag också problem med att komma om vissa 600cc hojar på rakan med min RSV4..men det va första gången jag har kört på Anderstorp också.

De hojar jag vart omkörd på rakan va bara nyare hojar vad jag kunde se 2015-> 1000cc.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Utgången är nog ganska viktig på Anderstorp rakan...mellan två olika förare på en och samma Tuono 1100 så skilde det ca 20km/h i top hastighet. Själv så hade jag också problem med att komma om vissa 600cc hojar på rakan med min RSV4..men det va första gången jag har kört på Anderstorp också.

De hojar jag vart omkörd på rakan va bara nyare hojar vad jag kunde se 2015-> 1000cc.

Utgången var inga problem, det var efter halva rakan. Även min bror som körde sin r1 2015 tyckte min utgång var bra när han åkt bakom men han fick släppa av ganska tidigt på rakan för att inte åka förbi mig. R6:an jag jämförde med på rakan knappade jag in i början direkt efter utgången, det var senare uppe i fart det blev svettigt.

Även första gången för mig på Anderstorp med, körde 1.53,2. Är hyffsat nöjd förutom rakan då.
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Finns bara ett sätt att veta. Upp i bänk och kör 1 repa så vet du
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Utgången var inga problem, det var efter halva rakan. Även min bror som körde sin r1 2015 tyckte min utgång var bra när han åkt bakom men han fick släppa av ganska tidigt på rakan för att inte åka förbi mig. R6:an jag jämförde med på rakan knappade jag in i början direkt efter utgången, det var senare uppe i fart det blev svettigt.

Även första gången för mig på Anderstorp med, körde 1.53,2. Är hyffsat nöjd förutom rakan då.

Vad hade du för top hastighet på rakan?
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Som jämförelse toppar min geisha 1000 09a 270-275 med 15-43 drevning. Gps fart.

Edit: Såg nu i en tidigare logg på laptimern att jag varit och snuddat vid 280.
 
Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
I höga farter spelar det rätt mycket roll hur väl du kryper ihop på hojen.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Som jämförelse får jag powerwheelies hur lätt som helst i tvåan utan db killer på gata. Med db killern kan jag dra fullt på tvåan utan att skiten lyfter sig... det kanske är trots allt en gigantisk skillnad.

Bänk vore det bästa sättet.

Alternativt köra med/utan db killer med butt dyno och testa med några minuters mellanrum. Får väl göra det på gatan då det känns lite dumt att bli svartflaggad på bana. Kanske testa att dra med någon polare på literhoj på motorväg.
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Drygt 250 innan det är dags att slå av.

Bror och andra literhojae låg väl på minst så 20+km/h.

250 låter lite....men det beror ju lite vart man bromsar också :) , men testa att kör hojen i bänk.

Men som du säger....V-twinar gillar att andas..så db killern kan göra ganska mycket.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top