Någon som saknar en blå Triumh TT600 i Skåne?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Någon som saknar en blå Triumph TT600 Helsingsborgstrakten?

Det finns en bild på en sådan, körd utan skylt och av en förare som saknar hjälm, i Facebook gruppen Stulna fordon

Bildlänk till förare + hoj:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.ne...=77290120388739363ed3597c878c4a55&oe=57FEC6C3

Jag vet att denna tråd lär bli svår att ha här då folk hellre vill diskutera andra saker än en eventuellt stulen hoj.
Men vi gör ett nytt försök.
Tråden handlar alltså om EN EVENTUELLT STULEN TRIUMPH TT600 SOM SAKNAR SKYLTAR OCH KÖRS AV EN FÖRARE UTAN HJÄLM.

Tråden handlar inte
om vem som begår vad eller vad du tycker att vi skall kalla hela folkgrupper. De diskussionerna kan ni ta i andra trådar.
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
tror mig veta vem föraren är...och han är INTE känd för att köpa sina fordon...

ingen triumph tt600 som är anmäld stulen via larmtjänst iaf.

håller uppsikt ifall vi stöter på varandra
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En person har själv svarat i fb-tråden om att han är ägaren och att det var han själv som framförde fordonet på bilden.
Dvs. att hojen inte är stulen.

"Loki Bikelife" skriver:
"Den mcn är inte stulen den är min och det är jag på bilden"

"bara för man kör utan reg och hjälm betyder det inte att den är stulen i detta fallet har jag stegrat över med den och precis fått igång den körde inte mer än 300 meter med den men spelar ingen roll det är fel ja ! MEN låt mig göra det i såfall dör jag så dör jag spelar ju ingen roll för er"


Kollar man hans FB-sida så är det ju iofs tveksamt om han äger en hjälm. För han kör ju utan i varje klipp han har.

 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
MEN låt mig göra det i såfall dör jag så dör jag spelar ju ingen roll för er"

Men se där har han fel!

Det spelar i allra högsta grad roll för oss andra, som vill kunna köra motorcykel även om 10 år.
...och i den frasen ligger det mer gömt än vad man först kanske läser på ytan.

Aktuell idiotlista:

http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete-...eende/Typiska-olyckor-p-g-a-Extremt-beteende/

Läs igenom, och säg att det som andra ställer till med på MC inte har någon inverkan för framtidens motorcyklism.

Bra att killen ligger ute på detta viset.
Låt honom - och hans gelikar fortsätta schavottera på samma och liknande sätt.

Hur just DU som medlem här inne nu skriver och formulerar dig bestämmer hur länge tråden kan finnas kvar.
Gör inte killen en tjänst genom att skriva något platt som vi andra redan kan se eller läsa oss till med egna ögon.
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
HEY, inte jag som sa det :tungan
Ser ju ut som det när du citerade mig.

Men håller med där att personen ganska väl symboliserar det mesta som vi som hojåkarkollektiv inte vill ha.

Köra utan hjälm...tja, dimper han i backen så löser det sig själv antar jag. Men samhället åker på en massa kostnader som inte skulle behövas. Synd om de anhöriga är väl det jag tycker där.
Köra utan regskylt när man äger hojen lagligt :va Kör du GR-inspelning så kör man väl utan skylt. Kör du semi-olagligt så kör man väl med miniskylt lååångt inne i hjulhuset.
Utan helt, då vill man ha jag av polisen så fort de ser en.
Fast skulle jag gissa så är hojen nog oförsäkrad och det där med äga hojen är inte samma definition transportstyrelsen anser i sammanhanget.

Edit: Men så länge den inte är stulen så är det ju inte mycket mera att göra åt saken.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
HEY, inte jag som sa det :tungan
Ser ju ut som det när du citerade mig.

F'låt.
Nyvaken och ändå få puls direkt på morgonen när man läser om sådan här skit -
nej, jag vände mig inte mot dig i det jag skrev.

Tvärtom, det är bra att det ligger uppe som det gör nu.
Min vädjan var till andra, som vill diskutera ändå större frågor.
Please don't.
Denna tråden gör nytta som den ser ut nu.
Förhoppningsvis gör den så att någon annan som ännu inte är lika förstörd börjar fundera över hur vi som verkligen kör hoj ser på sådant här.

Klantigt formulerat, jag ser det nu när jag fått äta frukost och ställa fram grejerna för dagens MC- tur. Med hjälm och nummerskylt...
 
Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Jag vet redan vad en stor del av denna grupp av befolkningen kallar oss övriga svenskar mellan varven men efterom sporthoj.com även hanterar trödkramare mellan varven så skriver vi inte om detta här som sagt var för att ingen ska behöva ta illa upp.Hoppas att hojen återfinns i ett bra skick även om jag har mina tvivel i frågan.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag vet redan vad en stor del av denna grupp av befolkningen kallar oss övriga svenskar mellan varven men efterom sporthoj.com även hanterar trödkramare mellan varven så skriver vi inte om detta här som sagt var för att ingen ska behöva ta illa upp.Hoppas att hojen återfinns i ett bra skick även om jag har mina tvivel i frågan.
Där fick du det sagt också.
Jag antar att jag skall ta illa upp för att du kallar mig trödkramare (?)
Du vet att det är ganska fritt att starta egna trådar där man kan ventilera i princip alla åsikter man själv vill här på SH, så länge man inte bryter mot en lag.
Vi har dels Överflödiga Diskussioner och duger inte den så finns OT^2 - Dumpforumet där det är ännu högre i tak.
Rättighet att diskutera ett ämne betyder inte att man har rätt att diskutera just det ämne du vill i alla andras trådar. Den där är svår har jag märkt.

Sen är det skönt se att du läst igenom tråden och fått reda på att hojen troligtvis ägs av den som körde den.
:glömdet
Sen att den framförs utan skylt, hjälm, skyddskläder eller vett är ju en helt annan sak.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top