SH byter till SSL (kryptering)

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Hallå där!

Jag vill ge en förvarning om att jag imorgon förmiddag tänkte byta så sajten går via SSL enbart, alltså ni ska härmed gå via https://www.sporthoj.com istället för http://www.sporthoj.com.
Obs, ni kommer automatiskt föras över dit, så ni behöver inte justera några bokmärken eller hjärnceller ;)

Anledningen för bytet är både att säkra upp sajtens kommunikation mellan er som medlemmar och att skydda er från att någon sniffar ert nätverk i osäkra miljöer (flygplatser, caféer etc).

Sajtmässigt kan det ge några procent bättre rankning både i sökresultat och övriga sammanhang. Så bara positivt där.

Det som ni kan behöva göra är att logga in igen. Mitt tips är ni därför ni kollar så ni vet om ert lösenord, eller byter det nu medan ni är inloggade.

Frågor på det?

:yoparty
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det påverkar inte Tapatalkandet hoppas jag?

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag fattar ingenting. Men jag gillar det! :tummenupp

Jag kan hjälpa till:


Hallå där!

Anledningen för bytet är både att säkra upp sajtens kommunikation mellan er som medlemmar och att skydda er från att någon sniffar ert nätverk i osäkra miljöer (flygplatser, caféer etc).

Det handlar om en service riktat speciellt till dom här inne som kör caféracer, och till sådana som frekventerar bandagar, kurser och tävlingar på eller i anslutning till flygplatser. Helt klart osäkra miljöer!

Se? Det var väl inte så svårt?


Kan passa på att nämna att jag har möjlighet att ta på mig mer jobb i rollen som konsult under parollen
"IT - inte alls så svårt egentligen" där jag håller föredrag och förklarar alla dom där tillkrånglade uttrycken som proffsen vill hålla hemliga för dig.

Skicka ett PresentationsMeddelande här på sidan, så skickar jag ett CW som belyser mina skillz.
Yo man!
 

Jimmy

Guest
Det handlar om en service riktat speciellt till dom här inne som kör caféracer, och till sådana som frekventerar bandagar, kurser och tävlingar på eller i anslutning till flygplatser. Helt klart osäkra miljöer!

Du, på det här stället löser vi säkerhetsproblem med reflexväst, helljus och knixkurser. Sådeså!:krama
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Du, på det här stället löser vi säkerhetsproblem med reflexväst, helljus och knixkurser. Sådeså!:krama

Du glömde korvätarhjälm för medelåldern har nu stigit så markant att denna utrustningsdetalj är betyligt vanligare än hoodie och bakhjulsfilm på tuben.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Efter lite serverstrul (allt gick inte så automagiskt som jag önskat) så är vi nu på SSL / https / kryptering :banana:fyllisar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tapatalk (deras sida) har dock valt att inte acceptera ändringen, så jag har ett supportärende där just nu. Bör vara igång igen under dagen!
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Chrome blev inte så nöjd och klagade på too many redirects. Men rensning av cache verkade lösa det.

Kul med bättre säkerhet!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Ja, det var en del fixar jag fick göra så SSL cachen troligen slog ut ett par användares webbläsare. :hej

Nu ska även Tapatalk fungera! De hade också lite cache som tog ett tag att laddas om.

Nästa fokus är att försöka mobilanpassa hela sajten, det jobbet är lite större :gnissla
 

Jimmy

Guest
Funkar hur fint som helst för mig iaf. Bra jobbat Swedie!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Får inte SH att funka med tapatalk. Får inte upp något när jag söker i appen, och tar jag en länk och väljer att öppna med tapatalk så får jag felmeddelande om att forumet "is not available in tapatalk"..
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Nevermind.. Uppdaterade tapatalk (körde pro-versionen och den slutade tydligen supportas för läääängesen) sen funkade det.
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Ja, det var en del fixar jag fick göra så SSL cachen troligen slog ut ett par användares webbläsare. :hej

Nu ska även Tapatalk fungera! De hade också lite cache som tog ett tag att laddas om.

Nästa fokus är att försöka mobilanpassa hela sajten, det jobbet är lite större :gnissla


Grymt Swedie, men satte du inte igång TLS istället för SSL, då SSL är så 2013 :krama :banana

Mobilanpassning låter så jäkla bra, är gärna med och betatestar när det blir aktuellt :fyllisar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Grymt Swedie, men satte du inte igång TLS istället för SSL, då SSL är så 2013 :krama :banana

Mobilanpassning låter så jäkla bra, är gärna med och betatestar när det blir aktuellt :fyllisar

Mobilanpassningen skulle egentligen varit klart redan men det var bökigare än jag trodde att få allt att lira i det ramverk jag byggt runt vBulletin-mjukvaran.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top