SMC Västmanlandsdagarna på Sviestad! 21-22/7

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Steg 6 körs parallellt med vanlig steg 1-4 båda dagarna, med andra ord allt från nybörjare i lugn steg 1, till roadracinghårdingar på plats. Inte missa!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jäklar vad kul det här blir, fulla grupper, och massor av roligt folk (bara?) på plats!

Hoppas du dyker upp Sofia, det finns alltid plats för duktigt folk!

/Jerry
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag kommer dit med,men ska fisa runt i steg 4 på fredag och känna på storbana på min fin-fina honda! Nu med tät gaffel och renoverade bromsok på båda sidorna! :banana
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänkte försöka sova över därnere, eftersom att jag sömnbrist gör att jag knappt kan gå, och att kravla upp apkalastidigt och köra bil ner dit innebär en ganska säker sömnbrist...
Så, vart sjutton ska man sova? Eller blir det att släpa med tältet och köra lite vild camping? :hihi
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Träligt att behöva logga in för att se info. Nu är det väntelista så det behövs kanske inte vara så enkelt som det var förut då det bara var bokning som krävde inloggning...

Jag brukar släpa med tält och sova innanför grindarna. Tillgång till toaletter, dusch och vatten samtidigt som man vaktar banan.

Men kolla först och se till att komma innan grindarna låses. :)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Dag 1 avklarad - jäääääääädrar va' gött det blev! Härliga grabbar i snabb steg4 gjorde min dag. :fakta

Och Broling, han blir man alltid glad av.

/Jerry


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
13724002_1189039324471946_4247603908543150094_o.jpg
Så var hojen lastad för morgondagen.
Jag har rent allmänt blivit motarbetad på alla fronter för den här jäkla bandagen.
Frambromsarna på bilen behövde fixas, så det tog upp tid.
Frambromsarna på hojen jag skulle tagit har, efter att jag lagt en del tid och möda på att renovera dem, råkat ut för en polare som fulmeckat och fick slangarna att ligga an mot framhjulet och således har armeringen på ena slangen nötts bort. Bromsarna är återigen fantastiskt svampiga, och inget jag vill köra bana med. På grund av att frambromsarna på bilen också bestämde sig för att vilja ha kärlek så fanns inte riktigt tid, ork och möjlighet att få tag på ett par nya slangar över disk på ett dygn, Catman har på forumet hade dock ett par slangar liggandes, så de ska jag passa på att plocka upp med en låda annat smått och gott till den hojen som den nog kan komma att behöva. Som koppling. Apropå den där polaren. Jag vet inte vad han försökte göra, men han stod och tokvarvade hojen och slirade med kopplingen, på en hoj som jag sagt att kopplingen är lite risig och slirar på med. :gnissla
Han får skaffa en egen rishög att misshandla.
Ja, sedan var det ju det här med att jag egentligen tänkte komma ner på torsdagskvällen så jag slapp gå upp i svinottan och istället kunde vara pigg och fräsch på banan. Nej, det gick inte heller. Tack vare att bilens bromsar behövde kärlek, och att allt annat inte hann bli klart förrän för en kvart sedan i princip.

Men nu jävlar har jag packat in halva verktygslådan, kört upp hojen på släpet (för övrigt första gången sedan jag bröt ryggen som jag lastat en hoj.) och fått allt klart för morgondagen. Bilen är till och med fulltankad.

Så, planen för morgondagen har ändrats från att träna på att köra fort på bana till att jag istället ska pyssla om gathojens dämparinställningar. Hojen ja... Förra gången den var på Sviestad så gnuggade jag högersidan i asfalten.

Första dagen på storbana efter att ha brutit ryggen blir det alltså med fel hoj, inte utsövd, och dessutom helt jävla sliten av att inte kunnat sova ordentligt pga värme den senaste tiden. :banan
Nu jävlar ska här has roligt! :fakta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jädrar så gött, tack skall ni ha för ett par fina dagar!

/Jerry - AI i snabb steg 4 i dagarna två


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jädrar så gött, tack skall ni ha för ett par fina dagar!

/Jerry - AI i snabb steg 4 i dagarna två


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja, det var en alldeles förträfflig dag ni styrt upp där i Linköping! :fakta
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kanonkul och bra arrangerat. Fint att kika på de som kör steg6/KM också.

En sak bara, kan ni inte fixa lite svalare väder till nästa år? Fruktansvärt varmt på torsdagen iaf.
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Kanonkul och bra arrangerat. Fint att kika på de som kör steg6/KM också.

En sak bara, kan ni inte fixa lite svalare väder till nästa år? Fruktansvärt varmt på torsdagen iaf.

Tack å mina, och mina kollegors vägnar! :tummenupp ..om det är till någon tröst var det varmare ändå på fredagen. Och jag satte mig på Ondskan och tog sikte på Öland efter kursdagen i fredag (och körde hem därifrån igår).

M a r i n e r a d :hihi
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top