Butik med schysst utbud av skinnställ man kan prova i Göteborg?

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Finns det någon butik i Götet med bra utbud av skinnställ? Är 170 cm lång och väger väl kring 67kg. Skulle gissa storlek 46 men jag har långa armar och ben... :va
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Var på Bike på lunchen och tycker inte att de hade speciellt mycket av något, så den kan jag inte direkt rekommendera.

Har inte varit på "nya" (när flyttade dom, egentligen?) Yamahacenter, men förr i tiden hade de ju ganska bra utbud. Likaså Johans hade ganska bra utbud för några år sedan iaf när jag köpte mitt Berik. Ahlqvist? Vetefan, nowdays.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Om du är ute efter ett helställ är det ingen idé att åka till Johans. De har hyfsat sortiment av delade ställ, men har slutat med helställ.

Kör själv helställ storlek 46 och det har varit helt hopplöst att få tag på den storleken i butik. Fast med de mått du anger skulle jag gissa att det lika väl kan vara 48 som är bäst för dig.
 
Last edited by a moderator:

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Jupp det är helställ jag tänkt mig. Om det blir 46 eller 48 är nog lite märkesberoende :) 48 brukar sitta löst, 46 brukar sitta bra men vara kort i ben och armar.

Blir nog ett besök på smx ovan eftersom de skall ha något ståhej på lördag, visste inte att de hade skinnställ där. Kanske även passar på att köpa en Cardo Packtalk om de nu skall ha 15% rea på hela sortimentet på lördag :)
 

Persilja

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2016
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha MT-07 -16
Jag var på Yamaha Center igår, och de hade bara några få, 2-3 ställ. Personalen berättade att de ska sluta med alla jackor och byxor i skinn och bara köra allväders, därför var alla modeller i skinn på 50% rabatt. Jag vet inte om det gällde också skinnställen dock, men det verkar ju inte otroligt. Kan ju vara värt att titta på eftersom priset är bra just nu. Men som sagt var inte utbudet stort, 2 eller 3 modeller maximalt.
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Jaha så har man varit runt en sväng på stan.

  • SMX - inga skinnställ i stl 46-48, inga jackor eller byxor i stl 46-48 (annat än Sweep)
  • Yamaha - inga skinnställ alls, inga jackor eller byxor i stl 46-48
  • Johans - inga skinnställ som väntat, inga byxor i stl 46-48

Tyvärr hade SMX 15% rabatt på "allt" i butiken idag, alltså inte Packtalk.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jaha så har man varit runt en sväng på stan.

  • SMX - inga skinnställ i stl 46-48, inga jackor eller byxor i stl 46-48 (annat än Sweep)
  • Yamaha - inga skinnställ alls, inga jackor eller byxor i stl 46-48
  • Johans - inga skinnställ som väntat, inga byxor i stl 46-48

Tyvärr hade SMX 15% rabatt på "allt" i butiken idag, alltså inte Packtalk.

Visste inte att SMX öppnat i Göteborg.

Men måste fråga, varför skall du ha helställ? Köra bana? Vid vanlig körning ser man ju ut som nåt skadeskjutet varje gång man skall i eller ur. Jag tror fö att 46 är för kort för dig och väger du 67 kg så är nog 48 lite för fladdrigt. Jag är också 1,70 och provade ett Lindstrands Zolder på superrea när Yammacenter flyttade. Fick sån jävla kameltå, funkade inte.

Kolla efter tillverkare som levererar 46 long. Tex Held har det.
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Ja, varför helställ? Inte är det för att se snygg ut i alla fall, man ser ju fan inte relaxad ut alltså :) Har redan en helt okej Segura jacka och ett par kevlarjeans om jag vill se normal ut, så det är väl mest om jag bara vill köra för körningens skull. Kameltå blir det som tur är sällan, långa ben, långa armar med en kort överkropp gör att det oftast blir plats för de viktiga bitarna.

Provade ett par Daniese jackor idag: Racing D1 strl 48 satt riktigt bra, men Super Fast strl 48 som ett tält...

Kanske blir så att jag beställer något på chans ändå, det kan ju passa... Om man nu skulle chansa, vilket ställ som kan passa bäst om man är som jag 170 lång 67 kg tung och har typ långa ben och armar kort överkropp och relativt smal midja:

Alpinestars Gp Pro?

eller

Dainese Aspide?


Hade för övrigt känt mig lite bitter på SMX om det inte vore för att de serverade så ruskigt goda grillade burgare på sin tillställning idag, smakade mumma, så jag förlät dem bristen på skinnställ och utlovade 15% rabatter :)
 

Ickx

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Speed Triple -04
Lite sent kanske, men Sportdepån vid Stigs center finns, mycket i lager i blandade storlekar och modeller. Trevlig personal också.
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Aha, om man klickar på "Mina trådar" så hittar man sina trådar, fantastiskt... Ja hur gick det nu med mitt inköp av skinnställ tillslut?

Jag mailade faktiskt Lelles MC innan jag beställde och frågade vad de tyckte; de rekommenderade Dainese Aspide eftersom min kropp är så underligt formad. Den har rätt mycket elastiska områden så de trodde att den skulle ha större chans att anpasssa sig. Dessutom skulle jag få skicka tillbaka den om den inte passade

Så det blev till att beställa ett Dainese Aspide från Lelles lite på chans. Och den passar faktiskt alldeles utmärkt. :tummenupp Lite svår att få av och på på egen hand och ytterst obekväm att gå runt i, men sitter perfekt på hojjen, sval och skön att köra runt i också. Har väl inte direkt slitit ut det än (och lyckligtvis inte behövt kraschtesta det) men än så länge är jag väldigt nöjd. Tycker dessutom att det färgmässigt matchar hojjen rätt bra :rolleyes:

dainese_1513374_867__51659.1426805550.600.600.jpg2013-Suzuki-SFV650Gladius2-small.jpg
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top