Köpråd DRZ-400 SM eller liknande?

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Hej,
Damen är i tagen att ta hojkort och jag kikar efter en hoj åt henne, både att kunna ha lite kul med på kurviga vägar samt att kunna åka en bit utan att halvdö för att det är obekvämt värre.

Har snöat in lite på DRZ-400SM? Finns det andra vettiga alternativ?
Budget 25-30k

/F
 

whippo

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Honda FMX 650 Ducati Scrambler UE
Har haft ett par DRZ, kör nu en Honda FMX 650 som är liknande och ligger i samma prisklass.

FMX:en är inte lika lekfull som DRZ men bekvämare vid längre körning. På DRZ går det att byta cylinder till en 434 och då blir den betydligt roligare. På FMX går det att byta nålar i förgasaren och den blir då också lite roligare. Snarlika hojar som är billiga och pålitliga. Kan säga att de är bra mycket bekvämare än KTM som skakar fruktansvärt men är också fruktansvärt roliga upp till 10 mil.
 

Antonioscorpio

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2016
Ort
Jönköping
Hoj
Honda xr
Ger mig in i denna tråd jag med!
Har bestämt mig för att införskaffa en motard, behöver dock råd i vilken man ska välja. Har kört cross när jag var mindre upp till 125cc. Sedan tog jag A1 och körde en Honda xr125. Hondan har stått ett par år nu och fick sug på nytt.
-Vad är rimligt att börja med på motardsidan? Kollat lite på 400 Dmz och även Ktm 450. 250 är inget utbud på i motard. Prisklass 0-35000.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Jag hade en DRZ400sm för några år sen, funkade väldigt bra! Skottsäkra, inte så tät service. Lite högre vikt och mindre effekt än tex Husaberg mfl men som sagt, bara tuta och köra :) Beror ju på vad man är ute efter.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top