Assen MotoGP

kejsarn

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati SF 848
Vilken jävla race!
Häftigt när det är många variabler som spelar in.

Synd att så många crashade ur bara.
Mer av detta!!!!!! Racing ftw!!
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hej och hå.....Miller vem satsade pengar på honom? På tiden att en icke fabrikare vinner! Å jag som va stensäker på Ducatis första seger på länge innan rödflaggan. Det va nog Rossis chanser borta känns det som
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Galet race och Marques var kyligast, den store vinnaren idag.
Oerhört tung krasch av Rossi som gjorde ett grovt misstag då han överskattade sin förmåga.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
It was a Rainey day :(.......och då tänker jag inte på att regnet öste ner.

Men grattis ändå till Marquez, och framförallt stående ovationer till Miller.....sensationellt :fakta
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Galet race och Marques var kyligast, den store vinnaren idag.
Oerhört tung krasch av Rossi som gjorde ett grovt misstag då han överskattade sin förmåga.

Skulle snarare säga han visade titel-takter genom att ge Allt i omstarten, inte säkra sig runt för att ta en 2:a eller 3:e i totalen i år, han är beredd att offra ett race för att ta in på MM.

I MM:s position behöver han inte vinna, bara vara i närheten av konkurrenterna, Rossi måste vara före.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Miller! :Bugar
Det blev en till förstagångsvinnare!
Lite omvända världen idag.
VR är för het och pushar ur.
Pöjken håller huvudet kallt å tar hem poängen.

Tack för dessa race Assen! :tummenupp
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Va faan sysslade Lorre med? Vilket superfiasko!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Va faan sysslade Lorre med? Vilket superfiasko!

Fick svamp mellan tårna..... :D

Har väl inte riktigt varit med sen förra säsongsavslutningen, han lider helt klart mer än alla andra av de förändringarna som är gjorda i år sen har han varit rätt dålig i vått ända sen han bröt nyckelbenet tycker jag.....har han gjort något bra resultat i blött sen dess?

Elekroniken är väl "kantigare" som jag fattat det, hans körstil drabbas nog hårdare av det eftersom han ligger kvar i större nedlägg vid påslag, i torrt menar jag alltså, gissar jag iaf.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Fick svamp mellan tårna..... :D

Har väl inte riktigt varit med sen förra säsongsavslutningen, han lider helt klart mer än alla andra av de förändringarna som är gjorda i år sen har han varit rätt dålig i vått ända sen han bröt nyckelbenet tycker jag.....har han gjort något bra resultat i blött sen dess?

Elekroniken är väl "kantigare" som jag fattat det, hans körstil drabbas nog hårdare av det eftersom han ligger kvar i större nedlägg vid påslag, i torrt menar jag alltså, gissar jag iaf.

Men i början av säsongen så lät det tvärtom, att Lorenzo var den som tjänade mest på alla förändringar. Eller var det bara Michelin som det påståendet gällde? Det hade varit intressant att höra en längre intervju efter ett sånt här race. Både för informationens skull och för att det troligtvis hade blivit väldigt (tragi)komiskt att lyssna på.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Racinggudarna gjorde sitt bästa för att hålla liv i satellitförbannelsen som plågat sporten sen Elías vann 2006. Jag satt och väntade på att nåt skulle hända när Hernandez hade en stå stor ledning i första delen. Sure enough så åkte han av.
När sen Petrucci tog ledningen och Redding knappade in på frontförarna med bortåt två sekunder per varv inväntade jag nästa incident, och sure enough - rödflagg.

Men när Miller tog ledningen i del två verkar det som att racinggudarna hade slut på ammunitionen. Oväntad satellit-vinnare, dock, som många andra sagt.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Även fast det är kul att Miller fick sin första seger på en satellit så ser jag bara framför mig en tråkigare säsong med en poängräknande MM. Det kan iofs leda till att VR och JL satsar hårdare på att komma först vilket kan bli intressant.

Det bästa med helgen var att Nakagami fick sin första seger vilket han verkligen var värd!
 

hitman theswede

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2014
Ort
växjö
Hoj
2007 Yamaha Xt660x
Lorre kan inte åka hoj när det regnar.Han måste ha hjälp av andra för att vinna:tungan.Mycket kall körning av MM med den inställningen hur han kör på banan och hur han beter sig i depån kommer han både vinna titlar och fans.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Även fast det är kul att Miller fick sin första seger på en satellit så ser jag bara framför mig en tråkigare säsong med en poängräknande MM. Det kan iofs leda till att VR och JL satsar hårdare på att komma först vilket kan bli intressant.

Det bästa med helgen var att Nakagami fick sin första seger vilket han verkligen var värd!

Översättning för de som inte orkar läsa; "det är roligare när MM kraschar ut sig så han inte får poäng" :fakta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Översättning för de som inte orkar läsa; "det är roligare när MM kraschar ut sig så han inte får poäng" :fakta

Äsch då, det hade varit mycket roligare för resten av säsongen om Rossi kom före Marquez, men båda kom i mål.

Men, som det sades så oerhört ofta under MMs första säsong i MotoGP, grabben är väldigt bra på att lära sig av sina misstag. Han har lärt sig av dumheterna förra året där hojen inte presterade som han ville och han om och om igen skickade ut den i gruset. I år tar han hellre en säker pallplats än kastar hojen i backen igen.
Dessutom verkar han ha lärt sig att dumheterna på Sepang inte vann honom några vänner/fans, så han har skärpt sig på den punkten också.
Nu när han lärt sig köra för titeln, istället för med pannbenet, så kommer han nog att bli svår att ta i titelmatchen. Speciellt när Honda får ordning på hojen. För han är en förare av sällan skådad talang, och han lär sig, så han slutar ju upp med att göra sina misstag.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Skulle snarare säga han visade titel-takter genom att ge Allt i omstarten, inte säkra sig runt för att ta en 2:a eller 3:e i totalen i år, han är beredd att offra ett race för att ta in på MM.

I MM:s position behöver han inte vinna, bara vara i närheten av konkurrenterna, Rossi måste vara före.

Tråkigt för Rossi som beskrev sin insats som "A stupid mistake"
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Lorenzo - kontrasternas man.

Hur i helvete kan en flerfaldig världsmästare vara världssämst i regn? :3freak


Sån var Dajiro Katoh också, tokkass på regn gudabenådad i torrt.



På hotellet igen efter några avåkningar och kulturkrockar !

Stökiga engelsmän som druckit mer Heineken än de tål och som viftar med paraplyer rakt i ögonen på folk samt en holländare som oblygt tände en "konstig" hemrullad cigarett jämte oss !!

Engelsmän kan inte bete sig nånstans.
Kolla på vissa barer och pubar där de håller till på chartersemester så serveras inget i glas utan i plastmuggar.

HÅRT moto3-race, det sparas Inget tills i morgon! :yoparty

Ett sjukt roligt race dock ifrågasätter jag varför inte Bagnaia inte också fick bestraffning med tanke på att han åker innanför curben ur sista högern i chikanen.


Skoj med 3 nya segrare i alla klasser.
Varav 2 stycken tar sina första segrar nånsin i GPcirkusen.



Jävla Rossi
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Tio år sedan en icke-fabrikare vann, det var fan på tiden!

Dessutom nya race-vinnare i alla klasser på en och samma dag, har det ens hänt förut?

Minst sagt spektakulärt race och även om jag inte tycker att det var särskilt rättvist, så var det ändå mycket underhållande! :yoparty
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top