Ny medlem med ganska nytaget kort!

FreddeMT07

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt-07 2015
Hej och välkommen till mig själv! Tog mitt kort i september förra året, 34 år gammal då, och plockade ut en mt-07 ett par dagar senare. Bra tajming då man hann med att fixa lite saker på hojen utan att tappa så mycket körtid. Körde tills det var dags för service och sen fick den stå undangömd en månad eller två.

Hunnit byta avgas, satt på flyscreen, och bytt lite småskit för att höja personligheten på den :)

Försöker åka i princip varje dag det inte regnar men har blivit en del i regn och rusk oxå. Många resor går med start sumpan å slut älta (hem-jobb). Annars är nog favoriten norrsidan, typ Åkersberga, brottby, kårsta. Mycket fina vägar där och dessutom mina gamla hoods :)


Trevlig dag på er!



Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Funkar flyscreen bra? Reducerar den vinddraget märkbart?
 

FreddeMT07

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt-07 2015
Funkar flyscreen bra? Reducerar den vinddraget märkbart?
Om du köper en ordentlig så gör den nog det. Den jag har är mer kosmetiskt. Mer bara som en liten svart skärm som får linjerna att vara lite snyggare. Hjälper inte ett skit kan man säga :)

Skickat från min mobil!
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Hej och välkommen! Mt-07 låter riktigt jäkla fränt med öppnare avgassystem:tummenupp
 

FZFredrik

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2016
Ort
Forshaga
Hoj
1985, Yamaha FZ 750
Hej och välkommen FreddeMT07.
Själv har jag inte kortet än men uppkörningstid är bokad och klar. Så snart är det min tur. Jag har ett V&H på min hoj och det låter j-gt gôtt måste jag säga fast jag vet inte om det är godkänt på uppkörningen. Med lite tur kanske det går. Ska kolla med dom först innan jag åker dit och kör. Välkommen igen till gemenskapen här. :tummenupp
 

FreddeMT07

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt-07 2015
Va roligt för dig! Kan vara det bästa jag gjort i mitt liv att ta mc kort hahaha! Ja men lycka till då!

Skickat från min mobil!
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Hej på dig med och detsamma med en trevlig dag.Kör nu med hjärnan och inte enbart med gasen samt föreställ dig att du inte syns av andra trafikanter så klarar du dig bra och har förmodligen roligt i många år framöver utan att bli en ledsam notis i någon dagstidning.
 
Last edited:

FreddeMT07

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt-07 2015
Hej på dig med och detsamma med en trevlig dag.Kör nu med hjärnan och inte enbart med gasen samt föreställ dig att du inte syns av andra trafikanter så klarar du dig bra och har förmodligen roligt i många år framöver utan att bli en ledsam notis i någon dagstidning.
Tack för tipsen! Man kan aldrig vara nog försiktig

Skickat från min mobil!
 

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
till skogs
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Kan vara det bästa jag gjort i mitt liv att ta mc kort hahaha!

:tummenupp Jag är i typ samma ålder som du och tog kortet förra sommaren, klart det bästa påhittet på länge.

Tips, testa att köra bana! Jag trodde absolut inte det var min grej, men efter en halv dags gasande och svängande runt en go-cartbana har jag helt bytt åsikt och smider nu planer för nästa bantillfälle. :D

Köra till och från jobbet på hoj är nästan alltid roligare än att köra med bilen (åtminstone om vi frånser vintern) :fakta

Gillar också att bara åka iväg till standen eller någon utsiktplats och pausa en stund...bara för att. Med lite tur är man en snällare människa när man kommer hem.
 

FreddeMT07

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt-07 2015
:tummenupp Jag är i typ samma ålder som du och tog kortet förra sommaren, klart det bästa påhittet på länge.

Tips, testa att köra bana! Jag trodde absolut inte det var min grej, men efter en halv dags gasande och svängande runt en go-cartbana har jag helt bytt åsikt och smider nu planer för nästa bantillfälle. :D

Köra till och från jobbet på hoj är nästan alltid roligare än att köra med bilen (åtminstone om vi frånser vintern) :fakta

Gillar också att bara åka iväg till standen eller någon utsiktplats och pausa en stund...bara för att. Med lite tur är man en snällare människa när man kommer hem.
Mm, bana är nog nåt som ska testas nån gång här livet! Aldrig känt nåt sug direkt men måste ju prova. Kanske älskar det!

Men annars e det precis som du säger, bara glädjen att hoppa på hojen när man ska till jobbet gör nästan det värt att arbeta på dagarna! Haha

Speciellt för mig som jobbar 8-17, bor på norrsidan av sthlm och jobbar på södra sidan, knappast dem bästa förutsättningarna trafikmässigt. Så sjukt skönt då att kunna åka hoj och veta att man kommer ta sig hem hur illa det än är i trafiken

Skickat från min mobil!
 

raoul

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2015
Ort
till skogs
Hoj
2006, Honda CB600F Hornet
Mm, bana är nog nåt som ska testas nån gång här livet! Aldrig känt nåt sug direkt men måste ju prova. Kanske älskar det!

Men annars e det precis som du säger, bara glädjen att hoppa på hojen när man ska till jobbet gör nästan det värt att arbeta på dagarna! Haha

Speciellt för mig som jobbar 8-17, bor på norrsidan av sthlm och jobbar på södra sidan, knappast dem bästa förutsättningarna trafikmässigt. Så sjukt skönt då att kunna åka hoj och veta att man kommer ta sig hem hur illa det än är i trafiken

Som sagt, jag trodde inte heller jag hade något som helst intresse av banåka ;) Ge det en chans!

Jomen visst, får man köra hoj till och från jobbet så åker man så gärna på jobb, kanske inte riktigt alla dagar då, men nästan! :D

Det negativa med att köra till kontorsjobbet på hoj tycker jag är att bilisterna kör aggressivare de tiderna. Men du bor ju i Stockholm och där är trafikklimatet rätt bra. Jag bor till skogs och i de trakterna kör folk som att de är ensamma på vägarna...vilket man ju nästan är om man undviker den s.k. rusningen på morgonen och eftermiddagen. :hihi
 

FreddeMT07

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2016
Ort
Sundbyberg
Hoj
Yamaha mt-07 2015
Som sagt, jag trodde inte heller jag hade något som helst intresse av banåka ;) Ge det en chans!

Jomen visst, får man köra hoj till och från jobbet så åker man så gärna på jobb, kanske inte riktigt alla dagar då, men nästan! :D

Det negativa med att köra till kontorsjobbet på hoj tycker jag är att bilisterna kör aggressivare de tiderna. Men du bor ju i Stockholm och där är trafikklimatet rätt bra. Jag bor till skogs och i de trakterna kör folk som att de är ensamma på vägarna...vilket man ju nästan är om man undviker den s.k. rusningen på morgonen och eftermiddagen. :hihi
Haha stockholmstrafiken kan vara rätt lömsk den också!

Skickat från min mobil!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top