Miniskylt.se bluff-företag???

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag håller med. Jag tycker att dom nya orginal plåtarna är hyfsad storlek så det inte stör.
Körde med små fuskplåtar förr men blev stoppad en gång 2009 och då kostade det 1500kr. Polisen sa att dom fått tillsägelse att bli nogare att kolla sådant och även att man har plåten fram på bilen. Så efter det har jag kört med standard.

Har inte riktigt förstått det heller.

Jag har istället alltid använt mig av regplåtshållare med gångjärn där man enkelt viker in skylten under cutsen och skulle polisen ha problem med det är det bara vika ut den på plats och be om ursäkt.

Puig brukar göra hållare med gångjärn.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Har inte riktigt förstått det heller.

Jag har istället alltid använt mig av regplåtshållare med gångjärn där man enkelt viker in skylten under cutsen och skulle polisen ha problem med det är det bara vika ut den på plats och be om ursäkt.

Puig brukar göra hållare med gångjärn.

Ööööhhhh - varför vika in den? :va
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ööööhhhh - varför vika in den? :va

För att dagens hojar kommer med motsvarande grusspade som plåten sitter på och även om jag inte går och köper eloxerade handtag, skruvar och bromslock så får det vara någon måtta med hur det ser ut och alla uppskattar en snygg bakdel...Vilket en invikt plåt ger.

Förstår utan att döma dina hojval att det inte riktigt är din grej eftersom packväskor och allt liknande må vara praktiskt men knappast förbättrar utseendet till det bättre och då gör helt plötsligt den enormt fula plastspaden inte så mkt.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
För att dagens hojar kommer med motsvarande grusspade som plåten sitter på och även om jag inte går och köper eloxerade handtag, skruvar och bromslock så får det vara någon måtta med hur det ser ut och alla uppskattar en snygg bakdel...Vilket en invikt plåt ger.

Förstår utan att döma dina hojval att det inte riktigt är din grej eftersom packväskor och allt liknande må vara praktiskt men knappast förbättrar utseendet till det bättre och då gör helt plötsligt den enormt fula plastspaden inte så mkt.

Ok, ber om ursäkt om jag ställde frågan plumt, men den var faktiskt seriös.
Tänkte om det hade att göra med att man inte vill visa vem man är i vissa sammanhang, på grund av stöldrisk eller liknande.
Så, om det är relaterat till det estetiska så köper jag ju den tanken fullt ut, liksom att det kan vara av olika betydelse på olika fordon.
Det finns många fakroster som inte mår bra rent utseendemässigt av myndighetskrav.
Tack för svaret:krama
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Tredje plats på google för mig, i en browser som inte har några som helst spår av mig och min normala nätaktivitet.

När jag kör hoj så är det vägegenskaper och körupplevelse som är intressant, inte bakdelen på hojen, ser jag den när jag kör har jag andra problem. När jag inte kör hoj så är jag mer intresserad av frugans bakdel än hojens. Och vips fick jag mer pengar över till soppa :tummenupp
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
Tredje plats på google för mig, i en browser som inte har några som helst spår av mig och min normala nätaktivitet.

När jag kör hoj så är det vägegenskaper och körupplevelse som är intressant, inte bakdelen på hojen, ser jag den när jag kör har jag andra problem. När jag inte kör hoj så är jag mer intresserad av frugans bakdel än hojens. Och vips fick jag mer pengar över till soppa :tummenupp
Du har ju inte fattat nånting, det ska ju se ut som att det går fort utav helvete när man parkerat utanför fiket, fast man kör som en sopa.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top