Miniskylt.se bluff-företag???

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Undrar om bilprovningen märker miniskylten jag har. Vet inte vad de säljer nu, men jag köpte den som var mittemellanstorlek för 10 år sedan. Jag har den inte monterad nu. Men en Polis märkte den inte vid ett tillfälle.

Undrar om det är åldern? För 10-15 år sedan kändes det ultraviktigt med miniskylt:hihi
 

FZ-Robban

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2017
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha - R1
Igår gjorde jag en beställning av en mini-miniskylt 14*4 cm. Hoppas snubben har lärt sig nåt av gnälliga kunder. Jag kommer naturligtvis att bomba han med meil/sms/ telefon. Klockan har startat och nu får vi se hur han sköter sig. Annars kanske någon i Trollhättan åka dit och kolla läget.
 

MEHall

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2016
Ort
Kumla
Hoj
2 Honda, den som jag kör nu är en cb 650
Fortfarande: Finns ju bara ett ställe som tillhandahåller tillåtna skyltar så varför i helsike göda firmor som denna med pengar??? :va :tummenner







:hjälm
 

matsoberg

Medlem
Gick med
29 Oct 2011
Ort
Rånäs
Hoj
Buell X1, Husaberg FE 470, Husaberg FE 501, EBR 1190 SX, Harley XR1000, Fantic 250
Lyfter denna eftersom jag sitter i samma sits... beställde i Maj och slantarna drogs från kontot men nån skylt har jag fan inte fått. Ett textat meddelande på hans hemsidas kontaktfunktion och två meddelanden på hans svarare eftersom han inte svarar i telefon, men han hör inte av sig.
 

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Ort
diket
Hoj
ducduc
gjorde också missen.... bleh

beställde i början av juni. pengar dragits. 2 mail. försökt ringa, kommer bara till telesvar.

någon som vet om dibs kan göra en återbetalning? eller i alla fall uppmärksamma dom om att dom har en kund som scammar folk.

385kr är väl inte hela världen men av ren principsak att folk kommer undan med att driva en verksamhet på detta sätt.

nästan så man borde driva ett gdpr case mot dom också bara för att.. vill inte ligga i deras skitiga databas, säkert pre-Cold war teknologi. :mad:
 

Nighttrain

Medlem
Gick med
5 Apr 2019
Ort
Örebro
Hoj
Harley, Ducati, Honda, Yamaha
I dagens Sverige, så är jag rätt övertygad om att Polisen har vettigare saker att lägga energi och tid på än att stoppa mc åkare med en felaktig skylt på, om inte, så upplyser jag gärna dom om det.

Men det är klart, lättare stoppa en mc-förare med för marginellt för liten (och snyggare)
regplåt än en obesiktigad, avställd bil med massa brorsor i.

För övrigt är det ett jävla pissföretag, väntade månader på min skylt, gjorde misstaget att inte kolla upp företaget först, här har man köpt grejer över nätet i snart 20år, från Tyskland, Usa och Kina...godtrogen svenne som man är.

Inte förrän jag slutligen fick tag i honom per telefon och klargjorde om min position att jag krävde pengarna tillbaka eller min beställda och betalade skylt så trillade polletten ner för honom. Då gick det på några dagar.

Om han vet med sig att han inte kan leverera i tid så ska han fan inte sälja varan utan att upplysa om det.
Han hade diverse bortförklaringar, materialbrist, trasiga maskiner, tidsbrist, sjukdom mm men några pengar kunde han inte återbetala.
Men som sagt. Var hård så kommer skylten.
Sen att man skaffar sig ovänner några 10tals mil bort för några hundralappar... ja, det är ju hans val.

Jävligt trist. Och trist att man kan bedriva företag på det sättet.
Hoppas att INGEN beställer NÅGONTING av honom framöver.
 
Last edited:

Revelator

Det växer ingen mossa på rullande sten..
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Insjön
Hoj
Rsv4-RR-17, Kawa KX250F-19, HD Sportster-03 samt DM Factory MM
Vill bara varna fler om denna jävla skojare, gjorde samma misstag som dom flesta och beställde utan att kolla upp vad det är för brottsling som driver den här verksamheten. Beställde för tre månader sedan och har ej fått ett pip av liv tillbaka. Pengarna är väl inte hela världen utan mer sättet. :mad:
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Hjälps det att bedrägeri-anmäla? Har beställt förut därifrån och fått leverans utan tjafs. Så icke nu...
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Vill inte strö salt i såren eller verka dryg men denna tråden om just miniskylt ligger som sökalternativ 4 på googles första sida. Den gör det för mig iallafall, det kanske den inte gör för dig kom jag på. Synd för pengarna men som du säger är ju sättet som irriterar en mest. Fast de säger ju att bedragare gärna lägger sig på en summa där offret inte orkar bry sig om att anmäla. 1 eller 2 st. lurade är kanske bara några hundra kronor men tänk dig 50-60 stycken. osv. Anmäl! :7peta
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Lixom alltså ju väl ba typ... på en utställningshoj som inte körs kan jag tänka mig att en smuttare skylt funkar men på gatan är det ju en Polis-magnet à la magnitude grosse. Vem vill stå och tjafsa med fabror blå och bli kallad till tinget istället för att köra hoj?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Lixom alltså ju väl ba typ... på en utställningshoj som inte körs kan jag tänka mig att en smuttare skylt funkar men på gatan är det ju en Polis-magnet à la magnitude grosse. Vem vill stå och tjafsa med fabror blå och bli kallad till tinget istället för att köra hoj?

Jag håller med. Jag tycker att dom nya orginal plåtarna är hyfsad storlek så det inte stör.
Körde med små fuskplåtar förr men blev stoppad en gång 2009 och då kostade det 1500kr. Polisen sa att dom fått tillsägelse att bli nogare att kolla sådant och även att man har plåten fram på bilen. Så efter det har jag kört med standard.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Vill inte strö salt i såren eller verka dryg men denna tråden om just miniskylt ligger som sökalternativ 4 på googles första sida.
Japp, 4e platsen här med.
1 eller 2 st. lurade är kanske bara några hundra kronor men tänk dig 50-60 stycken. osv. Anmäl! :7peta
Enligt allabolag.se omsatte han mellan 50-100 tusen under 2019
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top