Miniskylt.se bluff-företag???

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Köpte skylt där för 10 år sedan. Tog ett tag men sen kom den. Men numera är transportstyrelsens skylt inte så störande stor så jag har inte orkat byta.

Satte på ny sådan när jag gjorde ny regbesikting
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Det var inte förrän ett inte så trevligt sms som jag skickade till dom som gjorde att de fick eld i baken och till slut hörde av sig med; " er skylt är klar, beklagar att det dröjt".)

Skickade ett mindre trevligt mail nu jag med. Hoppas att han återkopplar nu, jag gillar inte att bli blåst. Vilka jävla människor det finns alltså. Tvi!
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Har det utlovats någon leveranstid?

Tror min skylt kom efter 1,5 månad och jag är helt klart nöjd med vad jag fick för priset jag betalade.
 

samuelmt

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2017
Ort
Luleå
Hoj
2017 yamaha mt09
jag fick vänta cirka 1-1.5 månad men efter ett x antal samtal och sms så kom den ganska snabbt
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Beställde, väntade, glömde bort.
God överaskning ca 2 månader senare när en skylt kom med posten :p :fyllisar
 

Jaganasare

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2017
Ort
Åmål
Hoj
CZ
Har beställt en skylthållare för 223kr med frakt det har snart gått 3 månader. fanskapet svarar inte på telefon eller sms epost. Får göra en polisanmälan som dom lägger ner när beloppet är under 500kr men det blir registrerat.
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Det finns företag på Ebay som erbjuder exakt samma sak annars.
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Har beställt en skylthållare för 223kr med frakt det har snart gått 3 månader. fanskapet svarar inte på telefon eller sms epost. Får göra en polisanmälan som dom lägger ner när beloppet är under 500kr men det blir registrerat.

Jag fick aldrig någon skylt men jag fick tillbaka mina pengar av Nordea då jag gjorde en kortreklamation. Bifogade skärmdumpar på mail och meddelanden som aset ignorerat.
 

MEHall

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2016
Ort
Kumla
Hoj
2 Honda, den som jag kör nu är en cb 650
Så vitt jag vet får man inte använda annat än det trafikverket tillhandahåller, likt förbaskat säljer sådana här otillåtna skyltar och allt för många köper dom. :va Kolla för tusan upp vad som gäller och köp inte sådant som inte är tillåtet att använda enligt lag. :dummer




:hjälm
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
Så vitt jag vet får man inte använda annat än det trafikverket tillhandahåller, likt förbaskat säljer sådana här otillåtna skyltar och allt för många köper dom. :va Kolla för tusan upp vad som gäller och köp inte sådant som inte är tillåtet att använda enligt lag. :dummer
:hjälm

Är ju inget otillåtet att sälja dom. Vem tvingar en att sätta den på sin hoj.. Är väldigt populärt att sätta på t.ex. barnvagnar, ungarnas elbilar eller cyklar med mera med mera..

Står tillomed i info texten till skyltarna "Miniskyltar uppfyller ej Vägverkets krav på skyltstorlek och är ej godkänd för färd på allmän väg. Endast för motorsport, utställning eller liknande. ."
 

tukkla

Sporthojsnörd
Gick med
27 May 2008
Ort
jöttebårj
Hoj
SD 1290
Så vitt jag vet får man inte använda annat än det trafikverket tillhandahåller, likt förbaskat säljer sådana här otillåtna skyltar och allt för många köper dom. :va Kolla för tusan upp vad som gäller och köp inte sådant som inte är tillåtet att använda enligt lag. :dummer




:hjälm

Finns även en massa människor som kör för fort fast det inte är tillåtet enligt lag så...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top