Miniskylt.se bluff-företag???

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Ort
Växjö
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
Hej!

är det någon mer än mig som är riktigt tröttt på detta företaget?? jag beställde en skyllt för över en månad sen och har fortfarande inte sett röken av den! pengarna har han dragit men det går inte få tag på någon! bara en telefonsvarare när man ringer numret som står på hemsidan!!

Killen som äger företaget ska tydligen heta Tony Olsson enl minibolag.se

Mobil
070-357 71 25

Safirvägen 2
461 73 Trollhättan
Lägenhet 1201

är det någon som kan hjälpa mig att få tag på ett annat nummer till honom??

tack på förhand :)

//FA
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Jag beställde en skylt förra året å fick vänta flera veckor... Maila å fick svaret att han hade material brist... Sen kom skylten efter några dagar... Kan vara så nu oxå..
 

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Jag beställde en skylt förra året å fick vänta flera veckor... Maila å fick svaret att han hade material brist... Sen kom skylten efter några dagar... Kan vara så nu oxå..

Ajdå exakt samma hände mig... men det var fyra år sedan så det verkar vara ett bra sätt att driva sin verksamhet på. :död
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
Vi är flera som beställt från denna spejare, maken till leveranstider får man leta länge efter.
Tycker han är nonchalant och verkar skita i att man vill ha grejerna så snart som möjligt.
Hans motto verkar vara...levererar när det passar mig..punkt slut.:glömdet
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Beställde skylt från transportstyrelsen onsdag eftermiddag, fick den på brevlådan på fredagen samma vecka. 90kr inkl frakt.
 

Zelnik

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Bland blåbär
Hoj
Dyr -13
Men herregud.. Hur mycket rör det sig om,100:- ? Helt klart värt att vänta på,hans minsta skyltar är hur balla som helst. Kör kanske denna firma vid sidan om,knappast några större vinster och en jävla massa tjatiga kunder?

- - - Updated - - -

Dessutom är han väldigt trevlig i telefon..
 

A4G

Roadracing
Gick med
20 Oct 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono factory 2018
Hej på er!
Tänkte bara dela med mig av en sjukt dålig erfarenhet dvs att beställa något från clownerna som har internetbutiken miniskylt.se. Det står på deras hemsida att det brukar ta 5 arbetsdagar och kan ibland ta något längre.. de hävdar också att de svarar på mail inom 24 timmar. Jag gjorde en beställning av en miniskylt till min hoj. Efter 3 veckor hörde jag av mig eftersom jag fortfarande inte fått skylten. Jag skickade 4 mail med jämna mellanrum ( inget svar) ringde till dom under en hel dag, men utan svar och blev kopplad till ett mobilsvar. Det var inte förrän ett inte så trevligt sms som jag skickade till dom som gjorde att de fick eld i baken och till slut hörde av sig med; " er skylt är klar, beklagar att det dröjt". Tyvärr delar två av mina kompisar liknande erfarenheter. Trist med pajaser och spejare som miniskylt.se
Synd att det inte finns så många andra butiker att välja mellan om man vill köpa just en miniskylt till sin hoj. Ville bara dela med mig om detta, så får ni själva avgöra om det är värt att beställa något av dem.

Jag skrev detta för ett par månader sedan på S1000RR tråden och tänkte att min quote passar bra in på denna tråd:)
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Hej på er!
Tänkte bara dela med mig av en sjukt dålig erfarenhet dvs att beställa något från clownerna som har internetbutiken miniskylt.se.

Har nu samma problem. Gått fyra veckor och han går inte att få tag på. Jävla pajas...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har nu samma problem. Gått fyra veckor och han går inte att få tag på. Jävla pajas...

Tänk vad många inlägg i den här tråden som besparats om medlemmarna bara googlade företagen lite innan beställning lagts.

Trist att vänta, men vill man vara... eh... tuff?.. så kanske det är värt det. :rolleyes:
 

skrajen

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Thruxton -13
Tänk vad många inlägg i den här tråden som besparats om medlemmarna bara googlade företagen lite innan beställning lagts.

Trist att vänta, men vill man vara... eh... tuff?.. så kanske det är värt det. :rolleyes:

Ju fler som skriver desto fler varningar skickar det ju till andra som kan tänkas vara på väg att köpa någonting därifrån. Det är väl bra? Jag försöker inte vara "tuff" fattar du väl... Suck.
Dom förra "varningarna" är dessutom ett år gamla. Mitt inlägg visar andra att företaget ifråga inte har bättrat sig utan fortfarande sköter sig jävligt dåligt.


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Men varför...?
Dom har ju uppenbarligen maskinerna som krävs för att göra dessa små fejkskyltar.
Varför inte bara... ...typ göra dem...?

Bizznizzmäzzigt är det rätt puckat att hela tiden skaffa sig ovänner bland det som borde vara kundkrets.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Har nu samma problem. Gått fyra veckor och han går inte att få tag på. Jävla pajas...

Bara söka efter miniskylt på allabolag så hittar du personen bakom...och via det namnet hittar du på eniro ett annat telefonnummer på en telefon han garanterat svarar på. :D
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
jag beställde till min bobber i vintras. riktig pajas vill jag påstå. när jag beställde från sidan stod det att dem äntligen har mini skylthållare med valfri text i lager. fyllde i formulär och betalade. sen tog det en halv evighet men tillslut efter massvis med sms dyker ett litet paket upp, perfa tänkte jag men det var bara skylten....... suck smsade igen och fick efter nån vecka reda på att skylthållare va restat men hade nu dykt upp så han undrade va det va för text jag skulle ha så skulle han skicka nästa dag varpå jag smsar tillbaka texten. efter 1 vecka till smsar jag och frågar hur det går och återigen blir jag ombedd att smsa text, detta får jag göra 3-4 gånger med ca en veckas mellanrum och nu har jag den iaf så det finns hopp haha


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Ju fler som skriver desto fler varningar skickar det ju till andra som kan tänkas vara på väg att köpa någonting därifrån. Det är väl bra? Jag försöker inte vara "tuff" fattar du väl... Suck.
Dom förra "varningarna" är dessutom ett år gamla. Mitt inlägg visar andra att företaget ifråga inte har bättrat sig utan fortfarande sköter sig jävligt dåligt.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Självklart är det bra att du varnar andra för skojföretag som detta. :krama
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top