Reglementet för Rookie-klasserna? + Schema

RedlineRide

Långsam fartdåre
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-09 Suzuki GSXR 1000 -99 Yamaha R6
Min debut i Rookie 600 närmar sig med stormsteg, snart är det dags för SM #2 i Linköping!

Men innan det går att tänka på race så har jag en del frågetecken som jag hoppas ni kan hjälpa mig med...

Vart kan man hitta reglementet för Rookie klasserna? Jag lyckas bara hitta info för SM klasserna (Superbike, SST o moto3) på Svemos hemsida. går Rookie under någon av deras reglemente?

Hur ser helgen ut? jag har förstått att det är fre-träning, lör kval+race, sön kval+race. men var kan jag finna mer exakta tider/scheman och liknande?

Är det något speciellt jag absolut bör tänka på då det är första gången jag åker på en racehelg?

Tack på förhand hörni!/ #83 Anton Karlström
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Tidsschema hittar du alltid i tilläggsreglerna i TA: https://ta.svemo.se/Public/Pages/File/ReportView.aspx?cId=6853&rtId=2&download=true

Reglementet kan du också hitta via TA alternativt sök på svemo.se:tummenupp

Känner du någon som tävlat tidigare eller tävlar? Försök få med dig någon med lite rutin då det förenklar väldigt mycket. Tex koll på tider, utsläpp och bara en sån sak som att få hjälp med att ta på/av däckvärmare och enklare Mek med hojen är guld värt..

Lycka till med debuten!:tummenupp
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr
Är det din första tävlingshelg och du har mycket frågor och funderingar är du nog välkommen att docka ditt tält med oss så hjälps vi åt.

Är inte märkvärdigare än en bandag och hojarna vi kör i Rookie har inte mer begränsningar än att dom får ha ett viss cylindervolym.
Fri trimning,Fria mods på bromsar,slirkopplingar o.s.v

Jag med resten av gänget siktar på att vara nere tors eftermiddag/kväll..

Mvh NR6!
 

RedlineRide

Långsam fartdåre
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-09 Suzuki GSXR 1000 -99 Yamaha R6
Absolut,vjag slår gärna ihop! jag åker från övik så jag kommer ner någon gång på kvällen!
 

RedlineRide

Långsam fartdåre
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
-09 Suzuki GSXR 1000 -99 Yamaha R6
Känner några som jag kan rådfråga, men jag åker ner med en kompis som är lika okunnig som jag!
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top