Handledare sökes i Göteborg

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Har tänkt ta MC kort i år men lyckas inte få tillräckligt med körtid. Har redan en och en halv handledare, men det räcker inte när folk har normala liv utanför MC körningen :va

Visst kan man övningsköra en hel massa med trafikskolan men det blir ju så jämrans dyrt. Har någon i stan tid och lust att ställa upp som handledare?

Är 40bast och har en egen Gladius som jag hittills lyckats köra en 80-90 mil utan missöden så helt hopplös som elev är jag nog inte. Behöver bara körtid, tydligen en del krypkörning också enligt trafikskolan... och det kanske de har rätt i är ju inte det roligaste direkt :D

Vi får väl komma överens om rimlig ersättning. Hur låter en femhunka för en lämplig tur?

Trodde nästan det skulle finnas en sån här "sticky" i Göteborgsforument. Det lär ju vara en återkommande fråga så att säga...
 

Zela

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2016
Ort
Göteborg
Hoj
2016 Yamaha MT-07
Söker handledare i göteborg

Hejsan!

Nu äntligen har man börjat övningsköra! Behöver dock hjälp med mängd körning.
Körskoleläraren säger att det kommer bli dyrt dyrt dyrt om det inte finns nån vänlig själ som vill ha med mig på sina turer och kanske kan komma med lite tips o trixs.

Finns det nån här som vill hjälpa en blivande knutte tjej? :)
Please :hojsmilie

/Zela
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag skulle kunna ställa upp några tillfällen vid behov så länge "eleven" sköter all administration med ansökan mm. Inga höga kostnader numera (tror det kostar 60kr). Han nog inte jättemycket att lära ut men jag åker med.

Det kommer garanterat inte att bli nån buskörning. Är helt vuxen och haft kort sen mitten av 90-talet.
 

runfat

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple -09
Hej, är väldigt intresserad av hjälp med detta jag också. Antingen att man bara ger sig ut och kör och/eller hjälp att ta sig till och från "konbanan". Jag behöver nog ffa nöta en del där nämligen...

Ev kan någon mindre ersättning utgå. Jag är dock student så ha inte alltför höga förväntningar ????

Skicka gärna PM vid intresse!
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
Man får väl inte längre bara bli handledare åt någon. Utan man måste gå kurser och detta gäller bara per övningskörare. Har för mig hörde samtal om att detta skulle bli bökigt för de med 2-3 barn, att bli tvungen att fixa detta per barn.
 

jonsal

Medlem
Gick med
22 Jun 2015
Ort
Partille
Hoj
2022 Ducati Monster
Man får väl inte längre bara bli handledare åt någon. Utan man måste gå kurser och detta gäller bara per övningskörare. Har för mig hörde samtal om att detta skulle bli bökigt för de med 2-3 barn, att bli tvungen att fixa detta per barn.

Gäller detta även MC?? För bil har det varit så ett tag.. EDIT: ja introkurs gäller B-kort ser det ut som http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/handledare/

Hade gärna ställt upp då jag vet vilket problem det är att hitta handledare men tog kortet förra året och det är (var?) 5 års kortinnehav som gäller.
 
Last edited:

runfat

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple -09
Gäller detta även MC?? För bil har det varit så ett tag.. EDIT: ja introkurs gäller B-kort ser det ut som http://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/handledare/

Hade gärna ställt upp då jag vet vilket problem det är att hitta handledare men tog kortet förra året och det är (var?) 5 års kortinnehav som gäller.

Precis, introkurs gäller bara B-kort. Tar 2 sekunder att ansöka om handledarskap för Mc och därefter nga dagar innan man får hem papprena




Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Precis, introkurs gäller bara B-kort. Tar 2 sekunder att ansöka om handledarskap för Mc och därefter nga dagar innan man får hem papprena






Skickat från min iPhone med Tapatalk

Precis. 65 spänn eller nåt sånt kostar det.
 

runfat

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Ort
Göteborg
Hoj
Street Triple -09
Japp...jag ordnar det isåfall... Om någon kan tänka sig att göra detta mot skälig ersättning så kan det också vara av intresse? Skicka PM isåfall


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

toGasa

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Bandit 1250SA -08
ok, bra att veta.
Jag är inte helt emot iden att hjälpa till. Om det är en vettig förare. Därefter är ju frågan, när?
Jag har ett udda arbetsschema och nästa månad kommer jag bli upptagen med en flytt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top