Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Det blev nog tokigt när jag scannade in pappret, högra grafen är nm, vänster är hk som knappt syns i kanten.

Visst ska man inte kolla sig blind på siffror, men från original är det ändå en ökning på 15% i toppeffekt sen första gången jag var där med en helt standard hoj.

Vi körde även farsans hoj efteråt och den såg ut att stämma bra med liknande tester man sett. 193 på bakhjulet på en lite småtrimmad gixxer L7.


Ok så de stämmer att de blev 80,73hk och 75 i vrid. Jag kollade in DCR länken men de visar inga kammar till Husqvarna 701 hur går man tillväga är de bara skicka dit en kam så slipar de om vilken som helst?
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Ok så de stämmer att de blev 80,73hk och 75 i vrid. Jag kollade in DCR länken men de visar inga kammar till Husqvarna 701 hur går man tillväga är de bara skicka dit en kam så slipar de om vilken som helst?

Maila som gäller, tyvärr endast omslipning av originalämme ja. För dålig efterfrågan för att ta fram en råämneskam vad jag förstod.
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Låt säsongen starta! :banana

Z8MGio6.jpg


Tahzg8f.jpg


WTQGbpN.jpg


JIrRDZg.jpg
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Någon som har koll på om racken från 690 passa på 701? Alltså de som monteras i handtagshålen..
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Nej, de passar inte. Hålen sitter på olika ställen och är vinklade annorlunda på de två olika hojarna.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Många andra tillbehör funkar på båda modellerna - skicka inte iväg något som du inte har dubbelkollat! :tummenupp
 

FreddyM

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2019
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna 701 Supermotard
Låt säsongen starta! :banana

Z8MGio6.jpg


Tahzg8f.jpg


WTQGbpN.jpg


JIrRDZg.jpg

Snyggt!

Jag har nyss köpt en 701 SM - 17. Vill köpa kraschpuckar med hittar inget ställe som säljer både för framgaffel och svingarm.

Det jag har hittat ser så små ut också. Skyddar dem bromsskivan? Nya skyddskåpor för händerna hade varit nice även det. Någon som har köptips?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Snyggt!

Jag har nyss köpt en 701 SM - 17. Vill köpa kraschpuckar med hittar inget ställe som säljer både för framgaffel och svingarm.

Det jag har hittat ser så små ut också. Skyddar dem bromsskivan? Nya skyddskåpor för händerna hade varit nice även det. Någon som har köptips?

kolla på hojstyling.se de har puckar för ram och axlar. Klotade med dem och skivan klarade sig utmärkt.

Handskydd rekommenderas Husqvarna original. (De med hel båge) Kolla sprängskisser på sulas mc.
 

FreddyM

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2019
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna 701 Supermotard
kolla på hojstyling.se de har puckar för ram och axlar. Klotade med dem och skivan klarade sig utmärkt.

Handskydd rekommenderas Husqvarna original. (De med hel båge) Kolla sprängskisser på sulas mc.

Jag har sett att det finns för framgafflarna för 701. Fungerar dem bak också? Det är min första hoj, så är osäker på hur det är konstruerat.
 

BjörnR

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2011
Ort
Norr
Hoj
Olika
Hej!

Hur många är ni som mappat era 701 från 2017 och nyare? Har de nedladdade mapparna gått att köra på / varit säkra? Hur mycket mer effekt har ni fått totalt? Hur mycket mer effekt har ni fått jämfört med nedladdad base map? Har ni lite bromspapper att lägga upp?

Framförallt, vart har ni mappat någonstans?
 

el_ias

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2018
Ort
Uppsala
Hoj
Husqvarna 701 sm
Hejsan, vart får man tag i Arrow eller Leovince slipon till Husqvarna 701-16?? Har svårt att få ebay att skicka till Sverige! Nåt tips?
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Hejsan, vart får man tag i Arrow eller Leovince slipon till Husqvarna 701-16?? Har svårt att få ebay att skicka till Sverige! Nåt tips?
eBay.. Kryllar av LeoVince där som skickas till Sverige..

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
 

el_ias

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2018
Ort
Uppsala
Hoj
Husqvarna 701 sm
eBay.. Kryllar av LeoVince där som skickas till Sverige..

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Jag råkade klicka commit buy eller nåt liknade och sen stod det att dom ej kunde skicka till Sverige, hävde köpet men väntar svar på att säljaren accepterar det. Jätte mörkligt kan jag tycka.
Kan man kolla om dom kan leverera till Sverige innan man ingår ett avtal om att man ska handla av dom?
 

knobe

Medlem
Gick med
23 Jul 2009
Ort
Gävle
Hoj
2009, Kawasaki Z750. 1982, Kawasaki Z400J
Jag råkade klicka commit buy eller nåt liknade och sen stod det att dom ej kunde skicka till Sverige, hävde köpet men väntar svar på att säljaren accepterar det. Jätte mörkligt kan jag tycka.
Kan man kolla om dom kan leverera till Sverige innan man ingår ett avtal om att man ska handla av dom?
Brukar stå direkt. Märkligt..
Jag köpte från en italiensk lev.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.it/ulk/itm/392230656016

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top