Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Borde vi inte ha en sticky i början för de olika optimeringarna man kan välja på samt vad folk betalat och fått ut i cirka effekt? :)

Är där någon som går i planerna på att sälja sin 701 SM?


Jag kör en -18 Enduro. Wings-pipa, fuelling dongle, Evo 1-lock till luftburken samt Evo-mapp inlagd av handlaren. Hojen går som ett skållat troll. Ingen tveksamhet alls från låga varv, vilket tyvärr fanns i standardutförande. Jag har inte bänkat hojen så jag har inga siffror att dela med mig av.

Kombinera ovanstående med -1 kugg fram på en redan aggresiv maskin så har du en hoj som gärna gör krumsprång framåt om du är lite snabb med gasen :D
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Så. Nu sitter det mindre framdrevet på. -1 kugg mot original.

Stort tack till Eidolon för telefonsupport! (Hade inte momenten för bakaxel och drev nerskrivet.)

Körmässigt vet jag inte om det gör stor skillnad. Garaget var så dammigt att bakhjulet bara spann vid kraftigt gaspådrag så det blev manöverkörning med stoppsladd istället. Har typ 100m fri väg inomhus där jag vinterförvarar.

Återstår att vänta på våren innan skarp provkörning.
 

zadex

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
2002 Honda 954
Jag kör en -18 Enduro. Wings-pipa, fuelling dongle, Evo 1-lock till luftburken samt Evo-mapp inlagd av handlaren. Hojen går som ett skållat troll. Ingen tveksamhet alls från låga varv, vilket tyvärr fanns i standardutförande. Jag har inte bänkat hojen så jag har inga siffror att dela med mig av.

Kombinera ovanstående med -1 kugg fram på en redan aggresiv maskin så har du en hoj som gärna gör krumsprång framåt om du är lite snabb med gasen :D

vad har du för storlek på bakdrevet???
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
oki hur går den med den drevningen på landsväg 15-45??

Hur fint som helst. Transport i 120 är inga som helst problem, utöver tristessen. Någonstans runt 155-160 slog jag av vid ett högfartstest, mest för att jag då höll på att blåsa av. Hojen hade en del kvar att ge.

Edit; Fast min hoj är alltså drevad 14-45. 15 fram är original, och jag har satt på ett mindre drev.
 
Last edited:

zadex

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
2002 Honda 954
Hur fint som helst. Transport i 120 är inga som helst problem, utöver tristessen. Någonstans runt 155-160 slog jag av vid ett högfartstest, mest för att jag då höll på att blåsa av. Hojen hade en del kvar att ge.

Edit; Fast min hoj är alltså drevad 14-45. 15 fram är original, och jag har satt på ett mindre drev.

oki jag ska nog prova 15-45 jag har nu 15-42
 

Peter81M

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Kristinehamn
Hoj
2019 Husqvarna 701
Har nyss fått hem min 701 Motard och har börjat kolla runt på försäkringar.
Vilka bolag kör ni med?

//Peter
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har nyss fått hem min 701 Motard och har börjat kolla runt på försäkringar.
Vilka bolag kör ni med?

//Peter

Gjensidige. Premie på knappt 4000 hel/hel.

Mycket kan spela in i försäkringsrouletten. Till min fördel är jag 40+ med A-behörighet sedan - 95, har garage, har inte varit vållande till olycka och har varit trogen kund länge hos Gjensidige. Det kan påverka min premie men behöver inte göra det. Sen förra brevet har jag flyttat så man får se om bolagsbyte är aktuellt till våren.
 

apanihuset

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2018
Ort
Stockholm
Hoj
2005 Triumph Speedmaster
Om det finns någon i stockholmsområdet som är sugen på att sälja sin husky inför denna säsong så är det bara att slänga iväg ett PM till mig

//Köpsugen
 

mrQlan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2018
Ort
Oslo - Norge
Hoj
'17 KTM 1290 Super Duke R - '18 Husqvarna 701 Enduro
Noen som har tips om hvor man får kjøpt SM hjulsett til en ´18 701 Enduro? Gjerne rimelig, skal ikke herje på bane - kun kosekjøring. Kjøpte Dymag´s til 1290´n i Sverige, så ikke noe problem med en tur over grensen. Har også en adresse i Sverige.

Takk! :)
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Du kan köpa WARP9 fälgar eller från italien (kommer itne ihåg märket)
Båda håller rimlig kvalitet.
 

mrQlan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2018
Ort
Oslo - Norge
Hoj
'17 KTM 1290 Super Duke R - '18 Husqvarna 701 Enduro
Takk for raske svar! Har kikket på både Warp9, Haan og SM - pluss VMX. VMX er jo veldig rimelige, noen som kjenner kvaliteten på de? Blir alltid litt "skeptisk" når noen er såpass mye rimeligere enn de andre, selvom det helt sikkert er uten grunn.. :)
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
En vän köpte VMX-fälgar (17/17) till sin 690 Enduro för ett par år sedan och var nöjd med köpet. Han använde fälgarna under en säsong innan hojen såldes, och hade vad jag minns inga större problem. Han dubbelkollade ekrarna vid leverans och fick spänna en del, men efter det var det inga konstigheter.
 

kaian86

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2019
Ort
Munkedal
Hoj
2019 Husqvarna 701 SM
Hej!

Hämtar min nya 701 SM -19 vilken dag som helst! Beställde den med acra tuning kittet. har läst här ang DB killern men blir inte klok på alla svar. visst den går snålt? MEN kommer det skada motorn? är det någon som kör/har kört länge med tuning kittet utan db killer???

Vill ju att det ska bröta på så mkt som möjligt :hihi:hihi:yoparty
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top