Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Den är inte värre än någon annan stånka utan vindskydd. Årsmodell 17 och framåt är väl snarare så bra en dylik maskin kan bli på motorväg, med den sköna gången i motorn.
 

PenttiVarg

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2018
Ort
Grödinge
Hoj
Suzuki GSX 750 e
Tack igen för alla svar. Mycket värdefullt. Avslutade därför veckan med att lägga handpenning på en -17 Enduro. Känns mycket bra även om den är något hög.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

PenttiVarg

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2018
Ort
Grödinge
Hoj
Suzuki GSX 750 e
Tack! Hämtar den nästa vecka vilket dock känns just nu som helt orimligt lång väntan.

En fråga till er under tiden: Vilken "pakethållare" är den bästa lösningen? Jag vill ju kunna spänna fast en drybag med mat i, likväl som att kunna packa riktigt mycket. Dock att det mestadels handlar om att lasta, kaffe, 3 mjölk och en fil. Stora, aluminiumlådor är alltså inte för mig utan jag vill egentligen bara ha en bra och utbyggbar pakethållaren. Några tips?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick ett kuvert med ett framdrev idag. En vänlig själ förbarmade sig över att mitt (inbillade) behov av mindre antal kugg.

I helgen hoppas jag få dit det och kanske provgasa litet. :)

- - - Updated - - -

Hallå. Verkar inte vara så mycket fart i den här tråden, men jag är tacksam för all hjälp du erbjuder. :)

Kollade in Perun men valde faktiskt Rade Garages variant https://www.radegarage.com/parts/husqvarna-701-rack/

Rätt eller fel, återstår att se.

Mycket snyggare än originaltillbehöret.
 

PenttiVarg

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2018
Ort
Grödinge
Hoj
Suzuki GSX 750 e
Men jäklar vilken trevlig hoj det här är! Lättkörd, mjuk motorgång och samtidigt pigg och busig. Och med dubbdäck och värmehandtag från KTM, så går det ingen nöd på mig även fast det är kyligt. Det här kör jag på resten av vintern.


49425110e9d3ade5eec6e31faf1aeab6.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Borde vi inte ha en sticky i början för de olika optimeringarna man kan välja på samt vad folk betalat och fått ut i cirka effekt? :)

Är där någon som går i planerna på att sälja sin 701 SM?

Bra idé.

Själv har jag blott ett slipon och en rottweiler fueling dongle. Snart, när 8 veckors sjukdomar som åkt pingpong i familjen är över, ska ett mindre framdrev på.

Sliponet gav ett bättre men inte högre ljud. Dongeln gav jämnare gång på låga växlar och låga varvtal. Med drevet kanske den upplevs som ystrare?

Effekten är okänd efter mods men å andra sidan är det ju jag som begränsar hojen. Inte tvärt om. :)

Kanske blir det mapping efter byte till annat luftfilter. Helst en PC V och autotune också men det blir litet dyrt i förhållande till småbarnsförälderlivet... Det är nice to have men inte need to have för att ha kul.

Total kostnad hittills är ca 3000:-
 
Last edited:

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Hehe, hör vad du säger. Därför jag är ute efter en utrustad 701:a -17, men det lär inte bli lätt att hitta. För frågan är hur många kronor/hästkraft man får lägga. Det finns ju en gräns där man i stället kanske lägger pengar på soppa och bandagar i stället, även om det är kul att slänga pengar på sådana saker (Jag är en utav dem).. Och en hoj som är körd i bänk och optimerad går ofta lite annorlunda än en standard hoj, eller en som är utrustad men inte mappad.

Bra idé.

Själv har jag blott ett slipon och en rottweiler fueling dongle. Snart, när 8 veckors sjukdomar som åkt pingpong i familjen är över, ska ett mindre framdrev på.

Sliponet gav ett bättre men inte högre ljud. Dongeln gav jämnare gång på låga växlar och låga varvtal. Med drevet kanske den upplevs som ystrare?

Effekten är okänd efter mods men å andra sidan är det ju jag som begränsar hojen. Inte tvärt om. :)

Kanske blir det mapping efter byte till annat luftfilter. Helst en PC V och autotune också men det blir litet dyrt i förhållande till småbarnsförälderlivet... Det är nice to have men inte need to have för att ha kul.

Total kostnad hittills är ca 3000:-
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Sliponet gav ett bättre men inte högre ljud. Dongeln gav jämnare gång på låga växlar och låga varvtal.

Vad är det för slipon som inte ger högre ljud? Är ev. ute efter ett slipon till min ktm 690 e men vill inte att det ska bullra allt för jäkligt.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vad är det för slipon som inte ger högre ljud? Är ev. ute efter ett slipon till min ktm 690 e men vill inte att det ska bullra allt för jäkligt.

GPR. Har kört på gelleråsen där 95db gäller utan bullerflagga. Har inte mätt med proffsinstrument än men örat och grannar har inte protesterat.
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
GPR. Har kört på gelleråsen där 95db gäller utan bullerflagga. Har inte mätt med proffsinstrument än men örat och grannar har inte protesterat.
Aha, dom brukar ju inte var så dyra heller. Kör du med db-killer?

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hehe, hör vad du säger. Därför jag är ute efter en utrustad 701:a -17, men det lär inte bli lätt att hitta. För frågan är hur många kronor/hästkraft man får lägga. Det finns ju en gräns där man i stället kanske lägger pengar på soppa och bandagar i stället, även om det är kul att slänga pengar på sådana saker (Jag är en utav dem).. Och en hoj som är körd i bänk och optimerad går ofta lite annorlunda än en standard hoj, eller en som är utrustad men inte mappad.

Instämmer. Det är ju så att om man skulle "räkna hem" allt så har man fel hoj och kanske fel hobby. Kollade på rottweiler och deras luftburk men beslutade mig för soppa och försäkring istället.

På en i förhållande till många andra hojar effektsvag maskin som 701 är nog bästa sättet för många att trimma ett halvår med viktväktarna.

Men det är klart som korvspad att man vill fixa och trixa med sin hoj!

Jag har till tidigare hojar köpt delar på div. skrotar. Men utbudet på 701 har liksom inte kommit igång än. Nu är ju originalplast och smådelar ganska billiga så nytt får inte plånboken att börja brinna.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top