Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Underligt fel som uppkom när jag tog fram den i år, har stått i varmförråd över vintern.
Displayen stängs inte av när nyckeln tas ur, det är lite fukt innanför displayen.
En batterisymbol visas med lo men hojen startar utan problem.
Måste man byta displayen?

Snubblade precis över denna video; https://youtu.be/ZHkX4YRJGm0

Då sitter det alltså ett batteri i displayen. Verkar vara ett vanligt CR2032. Enligt videon är det snart gjort att byta ut batteriet i displayen när det börjar bli ledset.
 

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
Skulle precis länka den videon. Hojjen är läjligt lättmekad (nu när jag börjat skruva i den...)
 

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Tänk på att inte överdra skruvar när ni meckar/pimpar/fördriver tid.
Lätt gjort och väldigt tråkigt att städa upp.
Var extra noga med locket till luftburken om ni har kvar luftburken.
 

gstar

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2018
Ort
sthlm
Hoj
Husqvarna 701 -18
Så där då, då har jag äntligen hämtat och rullat de 30 första milen på nya helvetesmaskinen :rock Så nu måste det givetvis börja grejas, går det att fixa skylthållaren bak på något smidigt sätt? Ankaret som sitter original är inte så häftigt och jag vill heller inte lägga 800 spänn på en liten skylthållare. Läste tidigare inlägg i tråden om att köpa extra lampa till skylten, men går de övriga detaljerna smidigt att fästa i bakskärmen?

Jag skruvade bara av flärpen längst bak, borrade hål i den översta biten och satte skylten där. Tyvärr fick jag inte dit lampan eller reflexen. Återstår att se om snuten stoppar mig :)
jEy2ShZ.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag skruvade bara av flärpen längst bak, borrade hål i den översta biten och satte skylten där. Tyvärr fick jag inte dit lampan eller reflexen. Återstår att se om snuten stoppar mig :)
jEy2ShZ.jpg

Jag har en bild i tråden med bilder på våra motarden med min lösning.

Varsågod att kopiera den om du vill. Att sen lösningen inte är laglig ändå pga vinkeln på skylten är en annan pilsner.
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Jag skruvade bara av flärpen längst bak, borrade hål i den översta biten och satte skylten där. Tyvärr fick jag inte dit lampan eller reflexen. Återstår att se om snuten stoppar mig :)
jEy2ShZ.jpg

Jag gjorde som Hedlund tidigare i tråden och smetade dit en minimal LED-lampa för skyltbelysningen. Likadan kontakt som OEM-lampan, så det var bara koppla in utan att stycka någon av originaldelarna.

2018-05-20 14.25.46_2.jpg
 

gstar

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2018
Ort
sthlm
Hoj
Husqvarna 701 -18
Jag gjorde som Hedlund tidigare i tråden och smetade dit en minimal LED-lampa för skyltbelysningen. Likadan kontakt som OEM-lampan, så det var bara koppla in utan att stycka någon av originaldelarna.

Det där var ju riktigt smutt!
Kommer du ihåg var du köpte lampan? Fick du dit reflexen? :)
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Det där var ju riktigt smutt!
Kommer du ihåg var du köpte lampan? Fick du dit reflexen? :)

Lampa; https://www.ebay.co.uk/itm/282524560957

Kontakt; https://www.ebay.co.uk/itm/262751178302

Reflexen har jag faktiskt inte satt dit än, men jag tänkte följa SwePace's exempel (se bilder tidigare i tråden) och bara sätta dit originalreflexen längst ned på läppen som regskylten sitter på. Två hål genom reflexen bara och ett par stripes för att hålla fast den i bra vinkel. Stripesen lär knappt synas då de hamnar under nederkant på regskylten.

Edit: Den där lampan är för övrigt ganska böjbar då den är helt inkapslad i mjuk gummi, vilket gör att den sitter riktigt bra under den något välvda plasten bak. Jag blev positivt överraskad!
 
Last edited:

el_ias

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2018
Ort
Uppsala
Hoj
Husqvarna 701 sm
Hur har ni drevat era husqvarnor?
Skriv årsmodell på hoj också. Jag har gamla motorn och orginal drivning skulle vilja sätta större bakdrev alt minska framdrevet
 

Eidolon

Medlem
Gick med
26 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
990 SMT / 690 RFR
Hur har ni drevat era husqvarnor?
Skriv årsmodell på hoj också. Jag har gamla motorn och orginal drivning skulle vilja sätta större bakdrev alt minska framdrevet

-1 fram, så 14 tänder där nu. Stoooor skillnad mot att köra en originaldrevad SM som jag provade för några veckor sedan. Jag har en Enduro.
 

WZY

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2017
Ort
Örebro
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto - 16
Vad kör ni med för däck? Har fortfarande kvar orginal fram efter 1000 mil men bakdäcket Michelin Pilot Road 4 som bara gått 400-500 mil är helt finito konstigt nog...:huvet Några rekommendationer?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vad kör ni med för däck? Har fortfarande kvar orginal fram efter 1000 mil men bakdäcket Michelin Pilot Road 4 som bara gått 400-500 mil är helt finito konstigt nog...:huvet Några rekommendationer?


Märkligt lågt miltal på det däcket. Mina PR4 fram- och bakdäck har suttit på typ 250 mil och ser ut som väntat. Massor av mönster kvar alltså.

Kan trycket ha med det överdrivna slitaget att göra? Eller kanske bööörnisar?;)
 

WZY

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2017
Ort
Örebro
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto - 16
Märkligt lågt miltal på det däcket. Mina PR4 fram- och bakdäck har suttit på typ 250 mil och ser ut som väntat. Massor av mönster kvar alltså.

Kan trycket ha med det överdrivna slitaget att göra? Eller kanske bööörnisar?;)

Mycket på ett hjul, har dock kört 2.2 bar bak. :confused:
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hej, någon här som är intresserad av att sälja en 701:a Enduro? Funderar på att köpa en och ställa i Sverige för användning när jag är hemma.

Kikat lite på blocket, men förvånad över att folk försöker få näst intill nypris för hojar med begränsad utrustning.
 

mrQlan

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2018
Ort
Oslo - Norge
Hoj
'17 KTM 1290 Super Duke R - '18 Husqvarna 701 Enduro
Bestilt meg et sett med KTM Duke 690 R hjulsett til 701 Enduro'n min nå. Så det eneste jeg trenger da er større skive foran samt en spacer til bremsen foran, right? Ellers bare flytte over spacere og slikt fra det originale Enduro-hjulsettet? Takk for hjelp, ikke lett å være nybegynner på dette området ;)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Fick på speglar från en Duke 690r. Ser bättre ut än original. Tyvärr mindre snyggt än styrändslösningen, men nu är det lättare att lane-splitta och lasta på täckta släp. (något lägre totalbredd/-höjd)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top