Sidan 29 av 29 FörstaFörsta ... 423242526272829
Resultat 561 till 570 av 570
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2018
    Hoj
    Husqvarna 701 sm
    Har köpt ett leovince nu, tack ändå.

Jag har en fråga till er alla, har märkt att hojen slickar i sig en del olja. Jag har kört mycket på bakhjulet och inbillar mig att den drar mer olja då? Hur mycket drar era? Jag fick nog fylla på med 3dl ca 200mil efter service där man fyllde på korrekt.

/Elias

Medlem Eidolons avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    ZX10R 2004 , Kawasaki ZXR 750 -92 (SÅLD)
    Den oljeförbrukningen låter inte helt orimlig. Alla LC4:or drar mer eller mindre olja, så det är inget du behöver oroa dig över. Håll koll däremot och låt inte nivån sjunka för lågt - då kan det bli dålig stämning.

Snart i någon skog nära dig! Fradens avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    KTM 990 Adv R -09
    Jag står och Velar lite.
    Har varit sugen på en 701 enduro länge nu, och har även fått ett bra pris på min nuvarande hoj i inbyte.

Dock undrar jag hur den nyare motorn är?
    Drar dom fortfarande lika mycket olja som dom tidigare modellerna med gamla” motorn??

Är en -19 som är helt ny som jag är sugen på.

Det som jag även tvekar lite på är att jag även gillar att köra hoj året om, så känns det lite så där att köpa en ny för 93900kr för att sedan ta ut den i salt och slask.
    Iofs så kommer ju hojen få köras på grus och lite varstans ändå. Så slitage får man ju räkna med.

Ska iväg och kolla på hojen i veckan tänkte jag.
    Se hur dessa ser ut ”irl”.

Socialdemokrati är klassförräderi. Wilcans avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    ?
    Men inget slår ändå en helt ny hoj, haha. Lycka till! Hojta om du behöver Akra och annan luftbox så har jag det..

Citat Ursprungligen postat av Fraden Visa inlägg
    Jag står och Velar lite.
    Har varit sugen på en 701 enduro länge nu, och har även fått ett bra pris på min nuvarande hoj i inbyte.

Drar dom fortfarande lika mycket olja som dom tidigare modellerna med gamla” motorn??

Det som jag även tvekar lite på är att jag även gillar att köra hoj året om, så känns det lite så där att köpa en ny för 93900kr för att sedan ta ut den i salt och slask.
    Iofs så kommer ju hojen få köras på grus och lite varstans ändå. Så slitage får man ju räkna med.

Medlem Eidolons avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    Jag står och Velar lite.

Ja, LC4:orna drar olja. Lite mer eller lite mindre beroende på maskin, miltal, körning osv. En stor stånka kommer alltid att dra olja. Inga större problem egentligen - håll koll på nivån bara.

Jag är svårt nöjd med min Enduro (2018). Det är den enda hojen som jag har köpt helt ny. Första repan är trist (jag löste det genom att tappa hojen i bussen utanför handlaren ) men efter det bryr man sig inte. Det är ju ändå en offroad-maskin som kommer repas upp allt eftersom. Med det sagt tror jag saltet på vintervägarna sliter på hojen på ett helt annat sätt än grusbus och offroad-körning, framför allt på ytskiktet.

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Jag står och Velar lite.

Om du köper ny hoj så kan man undvika senare oljedragning genom att köra in motorn på ett speciellt vis. I med mineralolja och kör ganska hårt inte tokvarva undvik jämn gas. Bäst är att simulera rr banåka i lugnt tempo mycket pådrag men lika mycket motorbromsning. Undvik extremt låga varvtal segdra den inte under 3000varv! Efter ca 100 mil kan du hälla i syntetolja och köra normalt. Byt olja vid 15 mil 50 mil och slutligen vid 100 mil därefter normal intervall. Dessa oljebytesintervaller är hämtade från Honda xr650r manualen och de låter väldigt logiskt o bra.
    De hojar jag och kompisar kört in enligt denna rek har inte dragit olja alls någon har väl tagit extremt lite och de har varit enstånkor på 600-650cc olika märken allt från Husaberg 650/ktm 660/640 Xr 650r xr600 xl600 mf. Jag har kört in många nyborrade cylindrar/kolvar på samma vis och ingen har dragit ögonbrynshöjande olja.
    BOOST III

Medlem
    Reg.datum
    feb 2018
    Hoj
    Husqvarna 701 sm
    Citat Ursprungligen postat av Eidolon Visa inlägg
    Den oljeförbrukningen låter inte helt orimlig. Alla LC4:or drar mer eller mindre olja, så det är inget du behöver oroa dig över. Håll koll däremot och låt inte nivån sjunka för lågt - då kan det bli dålig stämning.

Tack för svar!!

Ni som drevat ner från 15-14, har ni bytt kedja? Funkar drevet ifrån Ktm 690

Medlem Eidolons avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av el_ias Visa inlägg
    Tack för svar!!

Ni som drevat ner från 15-14, har ni bytt kedja? Funkar drevet ifrån Ktm 690
    Nej, du behöver inte byta kedja. Och ja, drev från/till 690 funkar och vice versa.

Snart i någon skog nära dig! Fradens avatar
    Reg.datum
    feb 2006
    Hoj
    KTM 990 Adv R -09
    Så.
    Nu har jag kollat på en 701.
    Det blev en beställning på en Triumph New Scrambler 900 istället.
    Gjorde en helomvändning.

Frugan kallar det en omvänd 40-årskris.

Kör Triumph 1200 tiger Explorer i dag, och fick prova kompisens Scrambler ett par mil i onsdags.
    Samt att jag fick bra betalt i inbyte för min tiger också.

Roliga hojar.

Organisationsutmanad... SwePaces avatar
    Reg.datum
    jun 2008
    Hoj
    Husqvarna 701 SM
    Gick ner en kugg fram på min SM. Förbättring på bana för min del. Körde gröndal i söndags och fick ett bättre flyt och kunde puttra runt på trean varv efter varv.

På söndag och måndag blir det gelleråsen. Får se om jag byter framdrev eller är nöjd på stor bana också?

Sidan 29 av 29 FörstaFörsta ... 423242526272829

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Som du säkert redan vet säger lagen att du skall hålla ett sådant avstånd till framförvarande fordon så att du säkert kan stanna. Största felet du gjorde var [...]

moddlaren
Vill du annonsera ovan? Klicka här