Stora genus och HBTQ-tråden

Smagatusk

Guest
Jag blir nyfiken. Vad accepterar du som vuxen av dina jämnåriga medmänniskor?
Blir du oerhört upprörd om någon kommer med rosa färg på naglarna?

Jag är väldigt tolerant. Men långt ifrån alla är som jag. Jag blir inte oerhört upprörd om nån av mina kompisar - eller någon annan vuxen för den delen - kom med rosa naglar.

Men barn är en annan sak. För att du inte ska missförstå mig så säger jag redan nu att jag blir inte upprörd när jag ser småpojkar med rosa naglar heller, däremot undrar jag hur det är fatt med barnets föräldrar.

Människor har en fallenhet för att vilja umgås med människor som de har något gemensamt med. Skulle du med den vetskapen släppa iväg din 7-årige son till sin första skoldag iklädd din gamla avlagda klänning, din make-up och pumps, och för att göra ensembeln komplett, din knallröda handväska? Han tycker nämligen det är fint. Och du har samtidigt minimerat hans chanser att få vänner, men maximerat risken att bli mobbad.

Om "ja": då står vi för långt ifrån varandra för att kunna förstå varandra.

Om "nej": då tycker vi principiellt likadant fast i olika grad.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag är väldigt tolerant. Men långt ifrån alla är som jag. Jag blir inte oerhört upprörd om nån av mina kompisar - eller någon annan vuxen för den delen - kom med rosa naglar.

Men barn är en annan sak. För att du inte ska missförstå mig så säger jag redan nu att jag blir inte upprörd när jag ser småpojkar med rosa naglar heller, däremot undrar jag hur det är fatt med barnets föräldrar.

Människor har en fallenhet för att vilja umgås med människor som de har något gemensamt med. Skulle du med den vetskapen släppa iväg din 7-årige son till sin första skoldag iklädd din gamla avlagda klänning, din make-up och pumps, och för att göra ensembeln komplett, din knallröda handväska? Han tycker nämligen det är fint. Och du har samtidigt minimerat hans chanser att få vänner, men maximerat risken att bli mobbad.

Om "ja": då står vi för långt ifrån varandra för att kunna förstå varandra.

Om "nej": då tycker vi principiellt likadant fast i olika grad.
Fast du hade förmodligen inte släppt iväg din 7-åriga dotter i den utstyrslen heller.
Hade ungen velat ha kjol hade han fått det.
Retar dom inte honom för det så är det för att du inte köpt märkeskläder till honom. Eller gör man det också för att dom inte ska bli retade?

Spillt på internet.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag träffar på en jävla massa konstigt folk i mitt jobb.

Vi har en 60 årig man med välmanikyrerade naglar, knallrött nagellack och en massa ringar på fingrarna.
Sommartid har han gärna höklackade sandaler med öppen tå för att visa sina välmålade tånaglar.

Vi har mannen som alltid har kokt skinka, eller annat smörgåspålägg, i bröstfickan och småäter medans man pratar med honom

Vi har kvinnan med flera barn som klär sig i schalar och hänger ut båda tutorna samtidigt mitt inne i butiken för att mata sitt minsta barn, ungefär en gång i kvarten, och gärna byter tygblöja mitt på golvet.

Vi har fullblodstransvestiten i klänning, högklackat, peruk och smink, men som inte orkar raka bort sin tredagars skäggstubb.

Vi har den utvecklingsstörde som går omkring och gör konstiga ljud och skriker könsord och den personlige assistenten som till synes aldrig vänjer sig vid det.

Vi har massor med attackfeminister, veganer, vänsterpatrask, bögar, flator och kombinationer av "all of the above"

Sen har vi den senaste gruppen, hipsters...
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Genom att läsa vad du skrev.
Argumentera om du skall argumentera.
Nu bara svamlar du.

Din läsförståelse brister.
Mitt inlägg var svar på ett annat inlägg som innehöll frasen "Den ende som kan bestämma om det är värt priset är grabben själv.".

Svamlet står du för. Inget ovanligt där.
 

Smagatusk

Guest
Jag träffar på en jävla massa konstigt folk i mitt jobb.

Vi har en 60 årig man med välmanikyrerade naglar, knallrött nagellack och en massa ringar på fingrarna.
Sommartid har han gärna höklackade sandaler med öppen tå för att visa sina välmålade tånaglar.

Vi har mannen som alltid har kokt skinka, eller annat smörgåspålägg, i bröstfickan och småäter medans man pratar med honom

Vi har kvinnan med flera barn som klär sig i schalar och hänger ut båda tutorna samtidigt mitt inne i butiken för att mata sitt minsta barn, ungefär en gång i kvarten, och gärna byter tygblöja mitt på golvet.

Vi har fullblodstransvestiten i klänning, högklackat, peruk och smink, men som inte orkar raka bort sin tredagars skäggstubb.

Vi har den utvecklingsstörde som går omkring och gör konstiga ljud och skriker könsord och den personlige assistenten som till synes aldrig vänjer sig vid det.

Vi har massor med attackfeminister, veganer, vänsterpatrask, bögar, flator och kombinationer av "all of the above"

Sen har vi den senaste gruppen, hipsters...

Jobbar du på en cirkus?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Din läsförståelse brister.
Mitt inlägg var svar på ett annat inlägg som innehöll frasen "Den ende som kan bestämma om det är värt priset är grabben själv.".

Svamlet står du för. Inget ovanligt där.
Min läsförståelse är utmärkt.
Din förmåga att hålla ihop ett resonemang är undermålig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag var med min son i Rålambshovsparken idag. Där kom han i bråk med ett gäng 6-7-8-åringar. Min son är ett år annars.

The crew frågade om han är tjej. Förmodligen har inte alla konstiga ungar som flyr från hornstull över västerbron sett en rosa piké. Nåväl, tror ni inte en unge hade nagellack, en annan hårspänne och den tredje rosa örhänge? Då kunde jag inte hålla tyst. Jag frågade om nagellacket och det "kan killar visst ha", det andra lät jag bero men jag frågade om de kom från södermalm, och det gjorde de, naturligtvis.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Smagatusk

Guest
Fast du hade förmodligen inte släppt iväg din 7-åriga dotter i den utstyrslen heller.
Hade ungen velat ha kjol hade han fått det.
Retar dom inte honom för det så är det för att du inte köpt märkeskläder till honom. Eller gör man det också för att dom inte ska bli retade?

Spillt på internet.

Exakt. Vill ungar mobbas gör de det. Men man måste ju inte ge dem öppet mål.

Och Anna... Det är inte jag som sätter trenderna eller normen för hur ungar klär sig. Men hade mina barn velat ha märkeskläder hade de fått det för där följer de normen.

Jag vet att du kan tycka att jag är en vidrig förälder, men när jag tänker tillbaks på min barndom så finns det ett samband då och nu mellan de som var "bortskämda" med märkeskläder och fina moppar osv, och de som valde att gå mot strömmen. Facebook berättar mycket. Oddsen säger att jag gör rätt.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Exakt. Vill ungar mobbas gör de det. Men man måste ju inte ge dem öppet mål.

Och Anna... Det är inte jag som sätter trenderna eller normen för hur ungar klär sig. Men hade mina barn velat ha märkeskläder hade de fått det för där följer de normen.

Jag vet att du kan tycka att jag är en vidrig förälder, men när jag tänker tillbaks på min barndom så finns det ett samband då och nu mellan de som var "bortskämda" med märkeskläder och fina moppar osv, och de som valde att gå mot strömmen. Facebook berättar mycket. Oddsen säger att jag gör rätt.
Du menar att de "bortskämda" lyckats bättre i livet för att de följer strömmen?
Inte alls omöjligt, men kanske helt fel för en och annan.
De må se lyckade ut, men hur mår de?
Säger FB det?

Spillt på internet.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du menar att de "bortskämda" lyckats bättre i livet för att de följer strömmen?
Inte alls omöjligt, men kanske helt fel för en och annan.
De må se lyckade ut, men hur mår de?
Säger FB det?

Spillt på internet.

Blir lite svårt att följa om man håller på och spekulerar om ej fastställda undantag.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
ett norm löst och krav löst samhälle är inget samhälle- det är dessvärre det vi ser runt hörnet numera!, skit i normer, skit i krav- skit i allt (se bara till DITT eget bästa), skit i hur den eventuella framtiden kommer att se ut.
tryck i era baaarn att allt är ok, sure, fine by me- men konsekvenserna kommer du inte till att se- när kaoset i samhället spritt sej som den elakaste cancern är vi föräldrar borta och kvar står vilsna människor som inget vet och inget kan.

så jävla trött på att ALLT! ska vara OK idag och dom som vill ha kvar lite det vi kämpat för de senaste 10 000 åren kallas inskränkta äckel som inte FÖRSTÅR.......

//jj
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
View attachment 431620

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Vi har ju haft några sådana fall redan, det räcker ju med att muslimer misshandlar bögar, eller att en kurd attackerar zigenare, och hur var det med hatbrottet där en afrikan blev attackerad och nästan nerkastad från en bro, det slogs ju upp stort i media tills förövarnas etnicitet blev känd?

Vad tyst det blev.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Vi har ju haft några sådana fall redan, det räcker ju med att muslimer misshandlar bögar, eller att en kurd attackerar zigenare, och hur var det med hatbrottet där en afrikan blev attackerad och nästan nerkastad från en bro, det slogs ju upp stort i media tills förövarnas etnicitet blev känd?

Vad tyst det blev.

Det måste stå TILT med versaler på näthinnorna för PK-mupparna när nåt sånt händer, i deras svartvita fantasivärld kan en person som det är synd om omöjligt vara elak.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top