Mot Speedster med lätt haltning!

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så, efter att ha kört lite bana, lite mer bana och funderat på hur fan det här med att köra race igen ska gå till när jag kör som ett värre mongo än vanligt så har jag kommit fram till att målet för året, eller det blir väl snarare för både 2015 och 2016 blir att lyckas komma i tillräcklig form för att kunna köra racet i Speedster på Sviestad 10-11 September. Då får jag lite tid på mig att träna upp både uthållighet och styrka i nedre bål och benen, för det behövs. :3freak
Men, det känns iaf möjligt.
Sedan måste ju lite småsaker som att skaffa banhoj och sånt lösas med, men det tar jag då. Tills vidare har jag en gammal och lite sådär lagom skamfilad CBR600F2 i garaget som får vara stand in för att köras med på bana, och som ska spännas fast i ett riktigt stort transportstöd för att helt sonika träna upp muskulatur och uthållighet så jag kan hänga av genom att sitta och klättra runt på ett hojskrälle. Precis vad sjukgymnasterna beordrat som träning! :fakta
Rehab görs bäst på en motorcykel!

Ja, sjukgymnaster, sjuksyrror, läkare, kirurger och psykologer har väl allesammans höjt ett ögonbryn eller två när jag tjockskalligt förklarat att slutmålet är att köra race igen. :rofl

Så, idag sitter jag och knåpar lite på ett träningsschema. För nu har jag ett fast mål, inte bara ett såntdär fluffigt "Ptjaa, köra race vill jag göra igen"-mål. Nu är det blodigt allvar. :näsblod

Nu ska jag bara bli tillräckligt stark för att kunna hänga av ordentligt och säkert, hitta mer tid på bana och lägga en hand vid den där lite risiga CBRen som brorsan kastade i diket det första han gjorde. :hihi
Och, sedan var det ju det där med att jag bara kört på Sviestad en gång, och då kastade min gathoj i backen. :hihi
 
Last edited:

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Om det är någon tröst så har jag kört säkert tusen varv på sviestad vid det här laget, men inte fan hjälper det! :rofl Ses i september på griden!
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Kul Ulvhamne, kör hårt!

Hur går tankarna till riktig träning på bana, hur mycket bantid räknar du med att ha innan 10 september?
Några fler knixisar på Gröndal inplanerade?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kul Ulvhamne, kör hårt!

Hur går tankarna till riktig träning på bana, hur mycket bantid räknar du med att ha innan 10 september?
Några fler knixisar på Gröndal inplanerade?

Ingen aning. :D Så mycket träning som jag har råd och tid med antar jag. Jag vill få mer ordning på kroppen så jag kan hålla vettig fart innan jag börjar ligga ivägen på licensträningarna, dock.
Och jag ska iväg på Gröndal fler gånger i sommar. :D
Blir på söndagar, eftersom att det är lite omstädigt, och jag inte riktigt orkar med bankörning efter jobbet så vardagstillfällena går bort.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ingen aning. :D Så mycket träning som jag har råd och tid med antar jag. Jag vill få mer ordning på kroppen så jag kan hålla vettig fart innan jag börjar ligga ivägen på licensträningarna, dock.
Och jag ska iväg på Gröndal fler gånger i sommar. :D
Blir på söndagar, eftersom att det är lite omstädigt, och jag inte riktigt orkar med bankörning efter jobbet så vardagstillfällena går bort.

Ge upp ska inte finnas med i listan... :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Go ambition men tror tyvärr inte att det körs Speedster den helgen :/

Haha, där ser man, då får jag köra SEC Sprint helgen innan istället. :hihi
Kommer förhoppningsvis hinna med ett KM eller två med SMC Sport med.
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Efter att ha kört ett knippe knix i väldigt varierande väder, där jag kommit fram till att jag nu börjar ha tillräckligt med fart i bålen för att luta mig av hojskrället så har jag bokat en dag på sviestad, och gör mitt bästa för att få med lite polare. :hihi

Här är skönheten jag har för att köra bana med för tillfället, tills jag hinner lägga vantarna på en riktig banhoj... Utan att vara en racehoj har den rent autentisk rejspatina med buntbandade och silvertejpade kraschkåpor. :hihi
Och öhlinare! :brynad
13568933_10153712674109646_1110386009527138988_o.jpg

Och läckande framgaffel, sönderskruvat bromsok med en kolv som sitter som berget, och det andra oket hade någon monterat bromsbeläggen lite speciellt. Om någon vill ha billiga däck så var det en massa mönster kvar på de 12 år gamla däcken som satt på hojen när den landade i garaget. Mycket lätt att göra fuckyouburnouts med dem. Eller bara rita lakrits med framhjulet för den spänningshungrande.
13522934_1169858809723331_5511411202862625964_o.jpg13568799_1169857299723482_7205939760014610552_o.jpg
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Lite mer konstgjord andning på liket jag bänder runt banor för tillfället... Geggigt att hålla på med gaffelben.
DSC_0197.jpg
DSC_0195.jpg

Men det blir bättre och bättre iaf. Kommer ju vara en rätt trevlig hoj att övningsköra på till slut.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Så var hojen lastad för morgondagen.
Jag har rent allmänt blivit motarbetad på alla fronter för den här jäkla bandagen.
Frambromsarna på bilen behövde fixas, så det tog upp tid.
Frambromsarna på hojen jag skulle tagit har, efter att jag lagt en del tid och möda på att renovera dem, råkat ut för en polare som fulmeckat och fick slangarna att ligga an mot framhjulet och således har armeringen på ena slangen nötts bort. Bromsarna är återigen fantastiskt svampiga, och inget jag vill köra bana med. På grund av att frambromsarna på bilen också bestämde sig för att vilja ha kärlek så fanns inte riktigt tid, ork och möjlighet att få tag på ett par nya slangar över disk på ett dygn, Catman har på forumet hade dock ett par slangar liggandes, så de ska jag passa på att plocka upp med en låda annat smått och gott till den hojen som den nog kan komma att behöva. Som koppling. Apropå den där polaren. Jag vet inte vad han försökte göra, men han stod och tokvarvade hojen och slirade med kopplingen, på en hoj som jag sagt att kopplingen är lite risig och slirar på med.
Han får skaffa en egen rishög att misshandla.
Ja, sedan var det ju det här med att jag egentligen tänkte komma ner på torsdagskvällen så jag slapp gå upp i svinottan och istället kunde vara pigg och fräsch på banan. Nej, det gick inte heller. Tack vare att bilens bromsar behövde kärlek, och att allt annat inte hann bli klart förrän för en kvart sedan i princip.

Men nu jävlar har jag packat in halva verktygslådan, kört upp hojen på släpet (för övrigt första gången sedan jag bröt ryggen som jag lastat en hoj.) och fått allt klart för morgondagen. Bilen är till och med fulltankad.

Så, planen för morgondagen har ändrats från att träna på att köra fort på bana till att jag istället ska pyssla om gathojens dämparinställningar. Hojen ja... Förra gången den var på Sviestad så gnuggade jag högersidan i asfalten.

Första dagen på storbana efter att ha brutit ryggen blir det alltså med fel hoj, inte utsövd, och dessutom helt jävla sliten av att inte kunnat sova ordentligt pga värme den senaste tiden. :banan
Nu jävlar ska här has roligt!

Börjat fundera över om det kommer vara möjligt att köra race 21-22/8... Långt som djävulen ner till banan, men är bra sugen. Snart köper jag fan första bästa hojdjävel som har kraschkåpor. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:banana
Jag var förvisso trött som ett jävla aber och orkade inte leda på hojen snyggt och försiktigt när det skulle packas ihop, så jag bara körde på den på rampen. :hihi
Men! Jag orkade med hela dagen, och jag orkade iaf luta mig lite käckt i sadeln. OCH, jag var lite elak mot bakdäcket! Fifan! Va bra!
13717224_1189592847749927_1206056737251121337_o.jpg
Och det var ju inte liiite längtasfullt man kikade på klubbrejset.

Hade förväntat mig att vara helt tvärdöd efter halva dagen pga att jag sovit för lite, men det var bara på morgonen som jag var helt stel i benet. Jag orkade till och med packa ur allt samma dag som jag kom hem! Bara en sån sak! :fakta

Om jag bara ligger i och tränar som en bäver så kan jag nog fan börja orka, om inte ordentligt så iaf lite, hänga av med.
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
:banana
Jag var förvisso trött som ett jävla aber och orkade inte leda på hojen snyggt och försiktigt när det skulle packas ihop, så jag bara körde på den på rampen. :hihi
Men! Jag orkade med hela dagen, och jag orkade iaf luta mig lite käckt i sadeln. OCH, jag var lite elak mot bakdäcket! Fifan! Va bra!
View attachment 432270
Och det var ju inte liiite längtasfullt man kikade på klubbrejset.

Hade förväntat mig att vara helt tvärdöd efter halva dagen pga att jag sovit för lite, men det var bara på morgonen som jag var helt stel i benet. Jag orkade till och med packa ur allt samma dag som jag kom hem! Bara en sån sak! :fakta

Om jag bara ligger i och tränar som en bäver så kan jag nog fan börja orka, om inte ordentligt så iaf lite, hänga av med.

Kan jag så kan du, och vice versa :yoparty
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fan vad kul!:):tummenupp
Då är det bara att bilda ett team i SEC Stafett och köra 6h på torsdag:D

JAg jobbar på att locka ner en polare och en bror i rejsingträsket. De har iaf fått mersmak för bana, så det är bara en tidsfråga. Torsdag kan nog vara liiite tajt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja, det var den där utlovade reserapporten...

Kravlade mig upp vid halv åtta på morgonen nån gång, sambon hade ställt ett alarm då, för att kunna gå upp före mig. Jag vaknade av det, så bara att sätta fart, ställa sig i duschen och titta på när Rockmorsan och den äldre dottern åt frukost (Brukar alltid äta frukosten på resande fot när det ska göras sånhär resor.)
De två skulle med. Dottern var dock lite negativt inställd sådär på morgonen, så de blev kvar hemma. (Vilket skulle visa sig var tur...)

Drar iväg med bil och släp mot Karlskoga för att hämta en låda delar till den allmänt slitna CBR600F2an som står i garaget och behöver kärlek, stannar vid rastplatsen vid Arboga för att köpa frukost och tanka, och brummar sedan vidare mot Karlskoga.
Någon hade lyckats väldigt bra i korsningen vid cirkelkå, där jag brukar svänga upp mot gåsen...
13724812_1193184537390758_8807283693144486457_o.jpg13735511_1193184544057424_2673399278545015695_o.jpg13737678_1193184540724091_6474009179709456076_o.jpg
Jag misstänker lastbilen med den blå containern och en.. kran? som sticker upp ivf. Men, trafiken ledde om sig själv helt utan några problem, med ömsesidig respekt mellan alla trafikanter. Ingen som dirigerade något alls när jag passerade.

Tydligen så har det blivit lite förvirrat (vilket inte är helt ovanligt när jag är inblandad) och jag förväntades svänga förbi på återresan istället för på vägen till Älvängen.
Nostalgin, och längtan flödade fritt när jag stod där i depån och det var hojar överallt, och folk lödade på för fullt ute på banan. Jag ska köra race igen. Basta!
Nåja, äter lunch och får delarna till hondan och styr kosan mot sydväst. Halvvägs mellan Karlskoga och Älvängen nånstans blir det dagens första kisspaus, lite dåligt, har ju inte ens kört 40 mil än...

Det är en herrans massa delar med till hojen. Och då menar jag herrans massa delar. I princip en hel hoj i delar. Inklusive extra, men rasad, motor och ram och.. Ja.. Allt. :hihi
Hojen byter ägare, och allt lastas. Det är här jag inser att det nog är tur att Sambon med Dotter inte åkte med, för de hade fått gå hem. :crash
13717293_1193387860703759_2916799656667486885_o.jpg13735171_1193387854037093_2192587393240352469_o.jpg13767384_1193387857370426_1270526292128087041_o.jpg
Fullt, väldigt fullt.

Hemresan är både lång och tråkig. Efter bara 20 mil från att ha lämnat Älvängen så börjar jag vara sådär seg i huvudet att jag tar och drar i mig den där energidrycken jag köpte i förebyggande syfte när jag tankade på morgonen, och hinner inte ens mer än halvvägs genom burken förrän jag blir akut pissnödig. Bara att stanna och rasta igen då. Två pisspauser på 60 mil, det är ju skamligt!
Blir tvungen att stanna en gång till för det vid högsjö rastplats, där ett par äldre norrmän stor och synar hojarna (eller ja, hojen) som står på släpet när jag kommer ut från toan, men ingen säger nåt. :hihi

Det var förbannat skönt att komma hem, lasta av släpet och backa in allt och däcka i sängen. Att sitta ensam i bilen i 80 mil blir lätt långrandigt. Men nu jävlar i det har jag en hoj att köra fort med igen.

Och, den har redan tumbroms! :hihi
Och jag har ju bokat nummer 32 den här säsongen, så behöver bara pilla bort 3 ettor! :fakta
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top