Reflektorn i framlyktan - den engelska termen?

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Är det delen du håller i bilden? Isåfall är det väl "bulb holder" om det är delen du sätter en lampa i. Eller "Projector lens" om där sitter en lins. Reflektorn är det normalt silvriga som sitter i bak-kant och heter, wait for it.., reflector. Hela skiten kallas "headlight assembly".

Med reservation för stavfel och helt inkorrekt information :fyllisar
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Är det delen du håller i bilden? Isåfall är det väl "bulb holder" om det är delen du sätter en lampa i. Eller "Projector lens" om där sitter en lins.
Ja, det är grejen jag håller i som jag är ute efter. Det är en rund silverfärgad ring som omsluter glödlampan. Den har dock inget med själva fästet för glödlampan att göra. Dess enda uppgift är att reflektera ljuset bättre antar jag.
 

Jimmy

Guest
Jag sökte på din hoj och headlight. Blev inget bra. Ricecooker har tydligen inga hjul, än mindre strålkastare fram.:confused:
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Utmärkt, tack! Det är grejen som sitter monterad i hålet där glödlampan ska tryckas in. Tyvärr för min del så är den inte numrerad på skissen, så jag antar att den inte går att köpa lös utan det är en ny framlykta som gäller? Ska försöka reparera min på nåt vänster först, dock är inte materialet lämpat för svetsning. Hmm...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Man kommer rätt långt med superlim och bikarbonat/bakpulver som härdare/förstärkning. Lägg på i flera lager. Volvo S60's flimsiga fästen på sina fog-lights fixar man på det sättet.
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Utmärkt, tack! Det är grejen som sitter monterad i hålet där glödlampan ska tryckas in. Tyvärr för min del så är den inte numrerad på skissen, så jag antar att den inte går att köpa lös utan det är en ny framlykta som gäller? Ska försöka reparera min på nåt vänster först, dock är inte materialet lämpat för svetsning. Hmm...

Lycka till med lagningen, en ny lampa ligger på: Headlamp assy € 279.56
https://www.motorcyclespareparts.eu/suzuki-parts/motorcycles/gsf650sasa-bandit-2011.aspx
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Man kommer rätt långt med superlim och bikarbonat/bakpulver som härdare/förstärkning. Lägg på i flera lager. Volvo S60's flimsiga fästen på sina fog-lights fixar man på det sättet.
Ska testas, tack!
Lycka till med lagningen, en ny lampa ligger på: Headlamp assy € 279.56
https://www.motorcyclespareparts.eu/suzuki-parts/motorcycles/gsf650sasa-bandit-2011.aspx
Umm... Kostar en del. Enligt min lokala Suzuki-handlare kostade en ny lykta 3700:- Trots att jag har två år kvar på garantin så gäller inte den, eftersom jag gjort oljebytena själv på senare tid :dummer
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
Ska testas, tack!

Umm... Kostar en del. Enligt min lokala Suzuki-handlare kostade en ny lykta 3700:- Trots att jag har två år kvar på garantin så gäller inte den, eftersom jag gjort oljebytena själv på senare tid :dummer

Jag har själv beställt delar från https://www.motorcyclespareparts.eu det är originaldelar, snabb leverans och det är de billigaste stället som jag hittat originaldelar på! :tummenupp
 

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
Ska testas, tack!

Umm... Kostar en del. Enligt min lokala Suzuki-handlare kostade en ny lykta 3700:- Trots att jag har två år kvar på garantin så gäller inte den, eftersom jag gjort oljebytena själv på senare tid :dummer

Om du gjort service själv så har du redan sparat in dom pengarna :tummenupp
 

Checker

Medlem
Gick med
29 May 2012
Ort
Borås
Hoj
GSX1250FA -14
För er som undrar, så är ringen till för att minska ströljuset från glödlampan :hej

På min gamla Volvo 142a så saknades dessa skärmar på mina Bosch strålkastare medans det fanns monterade på farsans 142a så det bör väl fungera lika bra utan, bara glödlampan passar om skärmen lossat.

Strålkastarna till Bandit på kina kopiorna saknar dessa skärmar och ligger runt 1000-lappen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Front-Headlight-Head-Lamp-Assmebly-for-Suzuki-GSF-1250-GSF1250-Bandit-2010-10-/201434892093?hash=item2ee674873d:g:xisAAOxyUI1TJsHk
lampkopia.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top