Hej allihop

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Har i förra veckan äntligen förverkligat min stora dröm och tagit kort för tung mc. 48 år gammal! Jag skaffade teoripaketet under vintern och började att övningsköra via körskola så fort det var möjligt. Får nypa mig själv lite i armen! Jag har mc-kortet! Det var en nervpers som jag inte gärna gör om. Men överlycklig över att ha lyckats ta det.

Nu går jag i väntans tider, har beställt ny motorcykel och väntar bara på att den ska dyka upp. Uppspelt? Sugen på att köra? JA!!:)

Vänliga hälsningar
/ Jörgen
 

Coq Rouge

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Nacka
Hoj
Aprilia RSV Mille 1000, -99
Grattis och välkommen bland tokstollarna ;) Live fast, love hard, die young - från en som lever på övertid ^^
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Tack så mycket. jag har beställt en Yamaha Mt-09 i den nya night fluo färgen. Med ett Acrapovic system. Tycker att den låter rätt så fränt med ett sådant.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Tack. Och jo, det har man verkligen blivit blivit varse om. Efter de bägge Risk utbildningarna så har man fått sig en tankeställare om hur utsatt man är som motorcyklist. Nyttigt.

Men det har du snart glömt när du kör slalom mellan bilarna även om jag skulle tro att man den första tiden kör som om vägen var asfalterad med äggskal.Och hej på dig. :crash
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Men det har du snart glömt när du kör slalom mellan bilarna även om jag skulle tro att man den första tiden kör som om vägen var asfalterad med äggskal.Och hej på dig. :crash

Hehe. Du menar man glömmer fort?:hihi
Fick lite tråkiga besked. Nu lät det som att den hoj jag ville ha inte skulle dyka upp förrän i mitten av Juli! JULI!!? Vet inte om jag vill vänta så länge!
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Hehe. Du menar man glömmer fort?:hihi
Fick lite tråkiga besked. Nu lät det som att den hoj jag ville ha inte skulle dyka upp förrän i mitten av Juli! JULI!!? Vet inte om jag vill vänta så länge!

Nä det var ju inget roligt besked.Och vad händer när även Juni månad har gått.Är den försenad även under Juli då !?.Köp en annan om dom inte kan stå för vad de först lovat såvida inga kontrakt är skrivna.
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Inget kontrakt är påskrivet. Men det verkar som att night flou kulören är populär. Och det är ju såklart den jag vill ha.
Jaja. Jag har ju kortet!! Bågar går alltid att få tag på!☺
 

lexuz78

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2016
Ort
Gislaved
Hoj
86 Kawasaki gpz 600r, 96 Honda Cbr900
congratuleraciones! Skönt när man klarat av allt. Hoppas du kan ta dig ut på vägarna snart. Ta det lugnt i början så du kommer in i det hela.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Grattis!

Haha när jag läst första inlägget tänkte jag att fan snart kommer det att hojen blivit försenad och till slut har hela säsongen gått och du har ännu inte fått den... Jag skulle aldrig köpa en ny hoj på våren eller sommaren i tron att den kommer om nån vecka...

Hoppas verkligen du får den snarast!
 

new order

Ny medlem
Gick med
31 May 2016
Ort
Piteå
Hoj
Yamaha MT-09 -16
Tack!
Har pratat med handlaren och de skulle försöka ordna mig en hoj tidigare än juli. Jag hoppas det.
De hade en MT-10 i night flou men jag tror det är lite för mycket hoj för mig. Sen är det lite mer pengar än vad jag tänkt lägga... Föredrar MT-09 utseendemässigt men jag tror tian är en jäkla bra maskin.:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top