Åk-varning, bästa kurviga vägen Österfärnebo-Bärrek-Storbyn, avstängd bro.

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vill man köra hoj den kurviga och roliga vägen från Österfärnebo via Bärrek till Smedsbo/Näs finner man en avstängd bro efter 20 km och gör att man får köra tillbaks samma väg om man vill åka på asfalt - om man inte vill åka en 12 km omväg på grus som är dyngsur, spårig OCH våldsamt saltad. Det är inte varningsskyltat i Österfärnebo utan det sker efter 19 km åkning precis innan bron. Det är skyltat att vara avstängt i fyra veckor fr.o.m. idag 2016-05-30. Saknas info om detta på Trafikverket.

https://www.google.se/maps/@60.2244...4!1s1mbxCRk99V50zyL4FBf7ZA!2e0!7i13312!8i6656

/nytvättad hoj
 
Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Uppdatering, bron är nu 2016-06-15 öppen igen för trafik (10 meter temporär grusväg istället för 12 km). Jag svängde förbi idag och snackade lite med jobbarna. Bron var FÖR dålig att repareras så de skall återuppta arbetet igen i augusti. Sommaren 2016 är räddad! :banana
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Uppdatering, bron är nu avstängd 10 veckor fr.o.m. idag (skyltarna säger v37-v47). Hänvisningsskyltar och avstängning uppsatt. Omledningen är 12 km dålig grusväg.
 

pentti01

Medlem
Gick med
3 Apr 2012
Ort
Storvik
Hoj
99. Honda VFR800 fi
Sticker fram hakan o ger min synpunkt på den sträckan ; tycker att den är alldeles för gropig. Annars hade den varit en trevlig Mc-väg.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Körde den idag.Den är lite guppig. Det finns en enda tjälskada på sträckan, typiskt nog i utgången av en kurva (öst-väst riktning). Har man lite softare fjädring är vägen körbar, både min vs1400 och gsf1200 tycker vägen är njutbar. Åker man vidare till By, Möklinta, är det nyansfalterat hela vägen från Broddbo till Sätra Brunn och Skultuna (kyrkan) till Dingtuna.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
IMG_1573.JPG
Jag åkte Bärreksvägen till Österfärnebo i tisdags. Väldigt guppigt på den smala vägen. Saknade min DR600 där. Farten låg runt 45-50. Ganska långt att åka så sakta men det är fint i de krokarna och jag hade inte bråttom.
Jag började med Västerfärnebo och sedan Avesta och Krylbo. Jag åker annars utan karta så det var en slump att jag hittade den vägen. När det efter någon mil dök upp skyltar mot Österfärnebo så följde jag den vägen.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top