Mobil basstation 10 meter från min säng - vad gör jag?

  • Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Raderad medlem 51742

Guest
Kommer hem igår kväll och upptäcker att Telenor (visar det sig) satt upp en mobilmast på huset mittemot, bara något tiotal meter från min säng och riktad så att jag får strålningen rakt in i lägenheten. Snackade med de som monterade masten och de sa att jag definitivt kommer hamna mitt i strålningszonen. Jag är ingen foliehatt, men detta går definitivt utanför gränsen för vad jag är komfortabel med. Jag får ju dessutom utsikten förstörd - det är ingen liten pjäs vi snackar om, utan den har en höjd på ca 3 meter. :4skrika

Några grannar har inte tillfrågats om detta, särskilt inte jag som blir mest utsatt.:mad:

Jag har nu ringt och i 10 min skällt ut styrelseordföranden i bostadsrättsföreningen (som tjänar pengar på att hyra ut plats för masten), anmält svartbygge till kommunen (operatören verkar räkna med att bygglov inte behövs, för de har inte ansökt om detta) samt kontaktat PTS och begärt ut underlag för tillståndsansökan för masten (inklusive beräkningar av strålningsvärden som visar hur det påverkar min lägenhet).

Vad mer kan jag göra inom lagens gränser? Den där masten skall bort, så är det bara!

13265950_1049938141744463_8047500151253641188_n.jpg
 

kallholmen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2009
Ort
stockholm
Hoj
2004 Triumph Thunderbird Sport
Kommer hem igår kväll och upptäcker att Telenor (visar det sig) satt upp en mobilmast på huset mittemot, bara något tiotal meter från min säng och riktad så att jag får strålningen rakt in i lägenheten. Snackade med de som monterade masten och de sa att jag definitivt kommer hamna mitt i strålningszonen. Jag är ingen foliehatt, men detta går definitivt utanför gränsen för vad jag är komfortabel med. Jag får ju dessutom utsikten förstörd - det är ingen liten pjäs vi snackar om, utan den har en höjd på ca 3 meter. :4skrika

Några grannar har inte tillfrågats om detta, särskilt inte jag som blir mest utsatt.:mad:

Jag har nu ringt och i 10 min skällt ut styrelseordföranden i bostadsrättsföreningen (som tjänar pengar på att hyra ut plats för masten), anmält svartbygge till kommunen (operatören verkar räkna med att bygglov inte behövs, för de har inte ansökt om detta) samt kontaktat PTS och begärt ut underlag för tillståndsansökan för masten (inklusive beräkningar av strålningsvärden som visar hur det påverkar min lägenhet).

Vad mer kan jag göra inom lagens gränser? Den där masten skall bort, så är det bara!

View attachment 430811

Gör en "Boråsare"?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Funderar på om EMP-vapen går att få tag på, alternativ om det går att reflektera tillbaka en mer koncentrerad stråle mot fastigheten som masten står på, tänk brännglas fast för radiovågor.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Sitter den på ett hustak i innerstan så är det med största sannolikhet inte särskilt kraftig strålning det handlar om. Sålänge din kroppstemperatur inte har höjts sen innan antennen sattes upp så har den ingen påverkan på din kropp.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Haha, alltså förlåt men det är ju f*n komiskt :crash
Förstår att du är pissed off på det där.

Du kan ju ta upp det med någon av kvällstidningarna. Inte för att de alltid skriver din version av storyn, men sensationsrubriker kan få företag/föreningar att ändra på saker.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Lägg en påse micropop i fönstret så vet du när det är dags att dra! :D
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag har alltid foliehatt på mig när jag är i stan. Det har funkat för mig iaf.:brynad
 

Raderad medlem 51742

Guest
Sitter den på ett hustak i innerstan så är det med största sannolikhet inte särskilt kraftig strålning det handlar om. Sålänge din kroppstemperatur inte har höjts sen innan antennen sattes upp så har den ingen påverkan på din kropp.

Det är utanför centrum och detta verkar vara en större variant, ungefär som de som sitter i höga master, på skorstenar och liknande och som skall täcka ett helt samhälle eller större stadsdel. Jag såg nånstans att man behöver befinna sig inom 10 meters avstånd för att kroppstemperaturen skall påverkas av en sådan mast om man befinner sig i "skottlinjen". Nu vet jag inte om min säng befinner sig 10, 12 eller kanske till och med 15 meter från antennerna, men även om jag inte behöver ha konstant feber eller bli kokt skulle jag nog vilja ha lite större säkerhetsmarginal än så, med tanke på hur många timmar per dygn jag befinner mig i lägenheten och särskilt i sängen.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Se det positiva, du kan jöka på som en jävla kanin utan gummi utan risk att yngla av dig.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Trist läge och ett trist svar, att som enskild få sina protester hörda när det gäller infrastrukturutveckling är lönlöst. har du tur sätter dom upp ett bullerplank ;)
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Annars så har jag hört att orgonit ska vara det senaste och hetaste skyddet mot masters negativa effekter.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Järnfilsspån och örter ingjutna i plast är bra skit, kan ha fel ang örter men det låter lika flummigt som Ergonit.
Örter är nog onödigt. Det verkar räcka med metallspån, polyester och bergskristaller. Här förklarar de lite närmare hur det hela "fungerar".

Fast det är klart, en orgonit tar ju inte bort strålningen. Den bara omvandlar negativ strålning till positiv!
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag skulle tro att den enda effekten på energi som en orgonit har är att omvandla min egen negativa energi till ännu mer negativ energi. Sen står jag och kastar orgoniter på de ansvariga tills de tar ner masten!

Örter kanske går att bygga en vacker grön mur av så jag slipper se mastjäveln. Järnfilsspån, gummi, bullerplank... går det att kasta på masten så den ramlar ner så är jag absolut för förslagen.
 

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Malmö
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Det ser ut som vilken stadssite som helst så att det är ngn kraftigare historia behöver du inte oroa dig för. Antagligen förstärkningen av 2100/2600. Och för att lugna dig så skickar inte antennerna ut utan de suger in från folks telefoner, modem mm.


MEN, jag hade också fått tuppjuck om ngn hade smällt upp en sån utanför mitt fönster!

Skickat från min A0001 via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top