M unplugged

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Anna Kinberg Batra och Moderaterna verkar så rädda för att ens råka ha chansen att ta över makten så man kastar bort det bästa kortet man har på handen...

bali.jpg


Alla handlingar har konsekvenser. När jag valde att rösta mot gruppens vilja i frågan om folkmordet på minoriteter i Mellanöstern så har det även det konsekvenser.

Jag har härmed och därmed inte riksdagsgruppens förtroende att varken ansvara för integrationsfrågorna eller vara ledamot i Arbetsmarknadsutskottet.

Efter fem år på den posten kan jag konstatera att debatten är bättre än när jag tillträdde, det är alltmer sällan man får höra "Pizza & Zlatan" argument i riksdagens kammare och debatten handlar i större utsträckning om sak och fakta.

Vad jag ska syssla med för frågor framöver får framtiden förtälja, men är övertygad att jag nog ska överleva det med.


Seriöst, hur fan kan man INTE rösta för ett erkännande att det IS/Daesh sysslar med är folkmord i stor skala?
(De enda som röstar för var SD, KD och L)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Trodde också det var solklart?!?!??!
Kanske är golf dom sysslar med där borta?

Lite kejsarens nya kläder över det.
-"Åh vilka fina kläder!" översatt -"IS har inte dödat några minoriteter."
-"han är ju naken!" översatt -"Det har dom ju!"
-"Du får inte vara med i M längre." översatt -"Du får inte vara med i M längre."

Är det någon teknikalitet? :va
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vill man veta vem som egentligen bestämmer, så kolla efter vem man inte får kritisera. ...
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Reinfeldt: Invandringen skapar starkare ekonomi

...

I tolv punkter skriver Reinfeldt om behovet av att omskola och anpassa, uppmuntra äldre att jobba mer och få in invandrare och asylsökande på arbetsmarknaden.

Man kan ju fråga sig varför äldre måste jobba mer om invandringen ger starkare ekonomi. Men antagligen är det väl Reinfeldts egna lilla elit som redan gjort sig stora pengar på flyktingindustrin på skattebetalarnas bekostnad som han talar till.

http://www.svd.se/reinfeldt-manga-kan-jobba-till-75/om/varlden
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Ni måste agera nu – vi är under attack

Sommaren har präglats av bränder, stenkastning och skadegörelse på många orter. Samtidigt ifrågasätts Polisens ledning. Det ger en dyster bild av statens grundläggande verksamheter och hela samhället.
Det är statens ansvar att se till att människor vågar vara ute, att våld och skadegörelse följs upp och beivras. Den utveckling vi ser i samhället måste få ett stopp. Nu kräver vi att regeringen agerar.

Jag tror nog att alla håller med om att vår handlingsförlamade regering måste agera men jag vet inte om partiet som öppnade dörren för muslimen och orsakade kaoset är i position att peka finger. Det minsta man kan begära är väl att dom iaf erkänner sin egen del i det hela.

http://unvis.it/aftonbladet.se/debatt/article23522791.ab
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
15369241_1014993678607274_880115011983437737_o.jpg


Regeringen måste inse att rikspolischefen inte håller måttet, säger M-ledaren.





Moderaterna och AKB är så otroligt modiga!
Kläcka ur sig så nya och fräscha idéer och åsikter hela tiden, om och om igen!
Hur vågar de?....

(Japp, enorm total jävla ironi)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
15369241_1014993678607274_880115011983437737_o.jpg


Regeringen måste inse att rikspolischefen inte håller måttet, säger M-ledaren.





Moderaterna och AKB är så otroligt modiga!
Kläcka ur sig så nya och fräscha idéer och åsikter hela tiden, om och om igen!
Hur vågar de?....

(Japp, enorm total jävla ironi)

Jag vet inte om jag sett detta som direkt krav från något annat parti tidigare (jag har iaf missat om SD redan fört fram det)? :va
Ju fler som ligger på ju större möjlighet att bli av med honom. :banana
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag vet inte om jag sett detta som direkt krav från något annat parti tidigare (jag har iaf missat om SD redan fört fram det)? :va
Ju fler som ligger på ju större möjlighet att bli av med honom. :banana

Njaoo, det är nog sant. Jag tänkte mer allmänt på timingen.

Precis som att Löfven först nu vågar nämna att tiggeri kanske inte är helt okej eller vettigt förens nu heller.
(så därför funderar han på att införa ett tillstånd, så den fattigdomscementerande aktiviteten kan skattas, yay för statskassan....)



Det känns lite "vatten är våt" - alla vet redan om det hela och tycker så innan politikerna vågar kläcka ur sig. Känslan blir att de för ingen egen politik, de hakar bara på vad allmänheten tycker och tänker, fast 3, 6, 12, 24 månader senare/för sent...
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Njaoo, det är nog sant. Jag tänkte mer allmänt på timingen.

Precis som att Löfven först nu vågar nämna att tiggeri kanske inte är helt okej eller vettigt förens nu heller.
(så därför funderar han på att införa ett tillstånd, så den fattigdomscementerande aktiviteten kan skattas, yay för statskassan....)



Det känns lite "vatten är våt" - alla vet redan om det hela och tycker så innan politikerna vågar kläcka ur sig. Känslan blir att de för ingen egen politik, de hakar bara på vad allmänheten tycker och tänker, fast 3, 6, 12, 24 månader senare/för sent...

Ja, det där med timeing ÄR nog ganska svårt.
Jag tror att det är ganska ovanligt med en sån här kritik, från oppositionen, av en enskild tjänsteman.
I sken av hur sent det kommer vet jag inte om det är populistiskt eller bara fegt?

Att sedan populismen blivit en allt vanligare del av politiken är tyvärr alltför sant.
Åtminstone har jag alldeles tappat bort vilken ideologi de "etablerade" partierna egentligen för? :va
Var är de långsiktiga planerna och visionerna på vart vi är på väg som land? :confused:
Eftersom det är denna tråd: Vad vill M?

De som är tydligast med att driva sin linje är SD, vilket man nog vunnit ett antal % på.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Nu kommer nästa partiledare som (väldigt fegt) vågar uttala sig...

I Anna Kinberg Batras jultal på fredagsförmiddagen sa hon att Sverige behöver en ny rikspolischef:

– Regeringen måste inse att rikspolischefen inte håller måttet.

Kristdemokraternas Ebba Busch Thor instämmer:

– Jag ser inte att Dan Eliasson kan vara kvar som rikspolischef med det svaga förtroende han har i sin egen poliskår. Det är en slutsats som Anders Ygeman borde ha dragit för länge sedan, säger hon till Ekot.

Och varför har då inte AKB eller EBT själva vågar påpeka detta? För det var ju inte igår man upptäckte hans svaga förtroende, varken från poliser eller allmänheten.

Fega politiker utan visioner...


Man kan fan fråga sig varför han ens är rikspolischef och inte sitter i fängelse istället... Läs på om hans "hyss" som chef för t.ex. Försäkringskassan och Justitiedepartementet.

Eliasson har inte bara blivit JK-anmäld, han blev även dömd för att ha brutit mot grundlagen av JO.
Och så diverse fiffel och andra skumma handlingar och åsikter under alla sina år på flera olika höga positioner...

http://www.uvell.se/2016/10/10/dan-eliassons-walk-of-shame-33696019

Kan kanske svagt förstå varför de rödgrönrosa gillar honom, men han var ju minst lika aktiv och i höga positioner under Alliansens tid... helt otroligt...
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Hjärndött rövslickeri sinsemellan brukar få fortgå alldeles för länge i fegsverige.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu kommer nästa partiledare som (väldigt fegt) vågar uttala sig...



Och varför har då inte AKB eller EBT själva vågar påpeka detta? För det var ju inte igår man upptäckte hans svaga förtroende, varken från poliser eller allmänheten.

Fega politiker utan visioner...


Man kan fan fråga sig varför han ens är rikspolischef och inte sitter i fängelse istället... Läs på om hans "hyss" som chef för t.ex. Försäkringskassan och Justitiedepartementet.

Eliasson har inte bara blivit JK-anmäld, han blev även dömd för att ha brutit mot grundlagen av JO.
Och så diverse fiffel och andra skumma handlingar och åsikter under alla sina år på flera olika höga positioner...

http://www.uvell.se/2016/10/10/dan-eliassons-walk-of-shame-33696019

Kan kanske svagt förstå varför de rödgrönrosa gillar honom, men han var ju minst lika aktiv och i höga positioner under Alliansens tid... helt otroligt...

Han måste ha någon "hållhake" uppåt.
Det är ju en gammal spaning om hur i hela h-vete han får förstöra verk efter verk. :mad:

Att AKB och EBT utan tvekan är både fega och populistiska i detta hindrar inte att det faan måste ut!
Att Eliasson inte sedan länge sparkats är en fullständig gåta! :dummer

Som Skäggot skrev någonstans: alla utom möjligen Mona Sahlin är bättre!
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Att Eliasson inte sedan länge sparkats är en fullständig gåta! :dummer

Tillhör man eliten så får man inte sparken. Får han sluta som rikspolischef så blir han placerad på att förstöra nånting annat istället. Försvaret kanske, eller sjukvården.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Inga motioner får lämnas in till Moderaternas kongress 2017. Först efter valet, när kongressen 2019 äger rum, får partiets medlemmar lov att försöka påverka politiken i sitt parti. – Det finns ett utbrett missnöje bland gräsrötterna som nu upplever att de förbjuds att kanalisera sina politiska ambitioner, säger riksdagsledamoten Finn Bengtsson (M) till Östgöta Correspondenten.
http://nyheteridag.se/stopp-for-interndemokrati-i-moderaterna-partiledningen-moter-hard-kritik/
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top