Ny på... allt? :p

OneManCruel

Ny medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
kalmar
Hoj
ingen
Tjenare allihopa!! :yoparty

Nu är det tid för mig och äventyrar lite och skaffar MC kort!
Haft en tvilling som tjatat på att jag ska skaffa mc kort och sett en massa MC-vloggers på YT så nu har jag flippat över och bestämt mig för att ta kort den här sommaren.

För runt 10 dagar sedan drog jag och min bror iväg till Växjö för att köpa en Yamaha Fz6 -05a av en snubbe och drog till flying eagle för att köpa jacka, vantar, krage, boots, ryggskydd ja, typ allting som kunde få mig att jag känna mig redo för att ta kortet.

Fick idag ett tillstånd till att övningsköra med hojjen så väntar nu bara på mina handläggare på deras godkännande från transportstyrelsen! :yoparty

Har i tankarna att slänga på en GoPro kamera på min hjälm när kortet har hamnat i handen, anledningen till detta är att jag har blivit rätt bra inspirerad av några mc-vloggare i USA, så tänkte filma lite där jag bor och snacka lite skit också, låter rätt soft men ja, det är bara en tanke för att köra nånting roligt ännu roligare :rofl

Får se när jag får mitt kort men hoppas på att kunna kanske byta upp mig och dra en liten roadtrip med några, [kanske härifrån? :tungan ] till kanske danmark, tyskland när jag känner mig redo. (inte kört tvåhjuling sen jag körde moped, fyller 25 i sommar FYI).

Hoppas detta är en bra första tråd och se fram emot att vara en aktiv medlem på denna sida! Ciao!
 
Last edited:

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
2 kommentarer.

Vad då byta upp sig från den blåa FZ6? Och du är nog snarare 25 år än 15 :)
 

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Ort
Ö-vik
Hoj
Trampcykel...
"(inte kört tvåhjuling sen jag körde moped, fyller 15 i sommar FYI)."

Ja då har du ju rimligtvis kört tvåhjuling rätt nyligt. :fyllisar
 

OneManCruel

Ny medlem
Gick med
2 May 2016
Ort
kalmar
Hoj
ingen
hoppsan, ja, 25, inte 15. hehe

- - - Updated - - -

handskar och halsvärmare. Helvete va fel de kan gå på första tråden då, skärpning nu OneMan!:dummer
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Många skulle väl säga att du bör vänta med vloggandet tills du är en rutinerad mcåkare men skit i det och Kör hårt! Gör en fuling och slänger upp en länk till min högst tvivelaktiga vlogg. Lägg en sub. Välkommen till gemenskapenhttps://youtu.be/0j0Sa0xMo48
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top