Ang strypning

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
Nu är det så att 125 tiden börjar närma sig sitt slut och en större hoj är inte långt bort.
Jag har provkört eh hel del olika så som mt-07, xj-6, duke 390/690, 450exc/250exc båda motarder, husaberg 570fe sm och så en 690 smcr.
Jag har kört duke 125a i 2år och ångrar starkt att jag inte skaffade motard istället. Men nu har jag min chans! Den hojen som lyser absolut mest i mina ögon är 690 smc.
Då till själva frågan. Då jag tyvärr har två år kvar till fullt a kort så är strypt hoj ett faktum. Så är min plan att köra 690 strypt och det tror jag inte ska vara något problem utöver att jag och några polare har tänkt att dra till gotlandring denna sommar och förmodligen nästa efter det. Och då undrar jag hur strypningen är utfärdad på en 690? Har googlant runt och hittar nada. Kanske bara jag som har en strypt webbläsare?
Vad jag vet så har alla 690 smc/r gasvajer innan en viss årsmodell, och dom borde väll gå att strypa som vilken hoj som helst? Altså att man begränsar hur mycket man kan vrida på gasrullen?
Och efter en viss årsmodell så är det ride-by-wire gas altså att gasrullen inte har någon fysisk kontakt med throtteln? Och om man skaffar en med ridebywire så är den strypt via datorsystemet i hojen? Finns det möjlighet till att ha så att ett läge av mapparna är gatlagliga och när man switchar över till en annan så kan man köra med en full effekts "racemapp"? Eller behöver man plugga in den i datorn varje gång?
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
ok enligt min uppfattning så är modeller med gasvajer strypta med throttelstop och nya med ridebywire strypta med en ny motormapp?
så om det blir en äldre så vet jag vad jag ska göra. men om det blir en nyare är det möjligt att ha en switch någonstans så att man kan kör a2 map på gata och "racemap" på bana? det kanske går att mappa om dom 3 orginala mapparna?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
hittade den här grymma videon på youtube: https://youtu.be/ctNjC_7HtjE
ungefär runt 7.30 -> så säger han att man kan välja enskillda mappar så som standard, performance och soft.
Altså så borde man kunna mappa om endast performance mappen till en fulleffektsmap? och sedan bara slå om till soft eller standard för att få en laglig a2hoj?

sen så är det kanske bara min skalle som spökar men jag har fått för mig att om man byter från en custom mapp till en vanlig så kommer custom mappen att försvinna?! låter helt otroligt men som sagt så har jag förmodligen fel?

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top