Premiär Anderstorp 7-8/5

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Yes ��
Mot Mölndal imorgon kl 11 blir det operation av bäckenet...
 

DennisAberg

#YammoPower
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15
Ingen som sagt nåt om mat serveringen på banan?
Jag kan tycka att de var väldigt svagt utbud, hade man inte förbokat fick man äta korv.. Varför ingen försäljning av hamburgare tex?
Sen om dom som höll i försäljning inte ville få in pengar så förstår jag dom..hade dom vart duktiga hade dom garranterat dragit in 4-5ggr pengarna under helgen. Nästa år ska jag ta med mig en gatuköks vagn, då kan man köra nya däck varje pass ;)
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Ingen som sagt nåt om mat serveringen på banan?
Jag kan tycka att de var väldigt svagt utbud, hade man inte förbokat fick man äta korv.. Varför ingen försäljning av hamburgare tex?
Sen om dom som höll i försäljning inte ville få in pengar så förstår jag dom..hade dom vart duktiga hade dom garranterat dragit in 4-5ggr pengarna under helgen. Nästa år ska jag ta med mig en gatuköks vagn, då kan man köra nya däck varje pass ;)

mjo, det kan dom göra bättre. Kom ett par besökare till banan på söndag och ville köpa mat "nää tyvärr har vi inget över"...
:confused:
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Stod i första kurvan och såg din vurpa live, såg inte så skönt ut...

Aaaaa... Äntligen ett ögonvittnen, fick jag moppen över mig?
Skulle bli glad om du är sugen på att skicka mig pm med hur du upplevde det!

Mvh Ulf
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ingen som sagt nåt om mat serveringen på banan?
Jag kan tycka att de var väldigt svagt utbud, hade man inte förbokat fick man äta korv.. Varför ingen försäljning av hamburgare tex?
Sen om dom som höll i försäljning inte ville få in pengar så förstår jag dom..hade dom vart duktiga hade dom garranterat dragit in 4-5ggr pengarna under helgen. Nästa år ska jag ta med mig en gatuköks vagn, då kan man köra nya däck varje pass ;)

Jag hade planerat egen matlagning, men då vi arrangera dragracing på Moholmsstrippen så hade vi kanske 5-600 som betala entré, då drog vi in ca 40-50:- i ren förtjänst per besökare, sålde grillade burgare, korv, dricka och några mindre godispåsar. Kaffe med så klart.
Gick åt ca 6-7 duktiga funkisar till detta, men bästa inkomstkällan, och nöjda besökare.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ingen som sagt nåt om mat serveringen på banan?
Jag kan tycka att de var väldigt svagt utbud, hade man inte förbokat fick man äta korv.. Varför ingen försäljning av hamburgare tex?
Sen om dom som höll i försäljning inte ville få in pengar så förstår jag dom..hade dom vart duktiga hade dom garranterat dragit in 4-5ggr pengarna under helgen. Nästa år ska jag ta med mig en gatuköks vagn, då kan man köra nya däck varje pass ;)

Det där är konstigt! Det är på anmälningsavgifter och korv klubben tjänar pengar! I alla fall FMK! :)
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Det där är konstigt! Det är på anmälningsavgifter och korv klubben tjänar pengar! I alla fall FMK! :)

Så är det ju oftast, sen vet jag en annan arrangör som körde lite samma filosofi som vi hade på Moholmsstrippen.
Låga anmälningsavgifter = stort startfältet = mera underhållning = mera publik.
Men det kan kosta lite för en arrangör att komma dit.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Aaaaa... Äntligen ett ögonvittnen, fick jag moppen över mig?
Skulle bli glad om du är sugen på att skicka mig pm med hur du upplevde det!

Mvh Ulf

Ska försöka hinna med det i kväll, min grabb som är 2,5 år var iaf helt säker på att det låg bajs på banan
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Man kanske skall ha två tävlingsledare, en raceledare och en stewardledare på större SM tävlingar.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Ska försöka hinna med det i kväll, min grabb som är 2,5 år var iaf helt säker på att det låg bajs på banan

Barn är underbara.
Min dotter på 8 som vart med på massa dragracing event innan besökte mig på sjukan i förrgår, innan dom gick tittade hon allvarligt på mig och frågade om jag skulle tävla mera med motorcykel och samtidigt gjorde hon en cirkelrörelse med handen. JA svarade jag, OK sa hon och log lite innan hon gick.

Skriv du ett PM när du har tid och ro.
Vore bara kul med ett vittnesmål.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top