Premiär Anderstorp 7-8/5

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Ett dygn sen de sista racen kördes och fortfarande inget resultat någonstans! Skandal!!!
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Någon som hittar eller kan länka till var jag ska söka för att se bilder, filmsevenser etc ?

Fick lite tips på banan om exempelvis fotohenke.se - men där är inget upplagt (än kanske ska tilläggas)

Några andra tips på länkar ?

#65 Mattson har lagt upp denna precis https://www.youtube.com/watch?v=WP0W_weOJPc
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Pargus lägger upp allteftersom han blir klar, jäkligt bra register över bilderna, bästa tror jag och grym fotograf!
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
Någon som hittar eller kan länka till var jag ska söka för att se bilder, filmsevenser etc ?

Fick lite tips på banan om exempelvis fotohenke.se - men där är inget upplagt (än kanske ska tilläggas)

Några andra tips på länkar ?

Jag fotade massor i helgen, kommer lägga upp en tråd i bild/banåkningsdelen när jag gått igenom dem.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är det verkligen så? Borde inte jämna heat oavsett material vara prio ett, två och tre i amatörserier? I synnerhet när de går samma racehelg?

Jag håller med hur du tänker men borde det inte vara surt om man blir uppflyttad på en tid som räcker exempelvis midpack i en annan klass? Nu kör ju inte jag RR förvisso men skulle jag ställa upp skulle jag ställa upp i en klass där jag har en chans att vinna!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag håller med hur du tänker men borde det inte vara surt om man blir uppflyttad på en tid som räcker exempelvis midpack i en annan klass? Nu kör ju inte jag RR förvisso men skulle jag ställa upp skulle jag ställa upp i en klass där jag har en chans att vinna!

Enda klass som är värd att vinna för en racer är den högsta! Allt annat är att ställa upp i handikapp-vm fullt frisk. Lägre klasser är till för att få upp farten så man kan gå upp...
 

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Jag håller med hur du tänker men borde det inte vara surt om man blir uppflyttad på en tid som räcker exempelvis midpack i en annan klass? Nu kör ju inte jag RR förvisso men skulle jag ställa upp skulle jag ställa upp i en klass där jag har en chans att vinna!

Varför inte? Är du midpack är du ju faktiskt på rätt ställe för att utvecklas!
Jag anser att Rookie är till för att visa att man kan köra och genom att ta poäng klassar man upp sig.
Leka hem speedster med tider som i vissa fall var snabbare än vad andra presterade i Superbike riskerar att få nybörjare att inte våga sig på att ställa upp.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag håller med hur du tänker men borde det inte vara surt om man blir uppflyttad på en tid som räcker exempelvis midpack i en annan klass? Nu kör ju inte jag RR förvisso men skulle jag ställa upp skulle jag ställa upp i en klass där jag har en chans att vinna!

Jag ser det inte som uppflyttad, och jag syftar inte på SST eller SB utan på speedster/rookie.
Man sorterar kort och gott allas kvaltider och splittar ut i klasser eller heat eller vad man nu vill göra.
Kör man 1:43 är man i snabba gruppen, på 1:55 är man i den andra.

Jag ser alltså ingen mening i att anmäla sig in i någon klass själv.
Men det är ju jag, en gröngöling i asfaltssammanhang.
 

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Jag funderar på en annan sak efter Anderstorp, något kanske Fordon kan svara på, eller ni andra med erfarenhet.
NÄR KAN MAN BÖRJA tröst shoppa efter en marksyning?
:D
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja jag spekulerar bara så ni inte tror jag är för eller emot något specifikt i klasserna. Jag håller med dom flesta i deras åsikter. Vissa mer vissa mindre =) Allt som allt en kanonhelg från läktaren i alla fall!
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Jag funderar på en annan sak efter Anderstorp, något kanske Fordon kan svara på, eller ni andra med erfarenhet.
NÄR KAN MAN BÖRJA tröst shoppa efter en marksyning?
:D

Finax telefonlån, beställ direCkt från depåtältet.
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
Jag håller med hur du tänker men borde det inte vara surt om man blir uppflyttad på en tid som räcker exempelvis midpack i en annan klass? Nu kör ju inte jag RR förvisso men skulle jag ställa upp skulle jag ställa upp i en klass där jag har en chans att vinna!

Det är inte det som är tanken med Speedster. Speedster är till för att känna på hur det är att rejsa. Se vad man ligger på för tider och när man känner sig bekväm flytta upp till Rookie-klasserna. Att bli kvar i Speedster för att "vinna" är inte grundtanken, utan grundtanken är att få fler att våga sig på att rejsa och bygga upp lite fart innan man går vidare eftersom det går ganska fort i Rookieklasserna om man jämför med vanligt bandagsåkande, som dem flesta faktiskt kommer ifrån innan dem börjar tävla.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Finax telefonlån, beställ direCkt från depåtältet.

Aaaaa, pang på alltså?! :banana

Hitta en tank på ebay... Sugen på att slippa svetsa...
Handskar och hjälm måste till nytt :)
 

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Jag ser det inte som uppflyttad, och jag syftar inte på SST eller SB utan på speedster/rookie.
Man sorterar kort och gott allas kvaltider och splittar ut i klasser eller heat eller vad man nu vill göra.
Kör man 1:43 är man i snabba gruppen, på 1:55 är man i den andra.

Jag ser alltså ingen mening i att anmäla sig in i någon klass själv.
Men det är ju jag, en gröngöling i asfaltssammanhang.

Kan inte annat än hålla med. Det skulle vara ett mycket bättre system och dessutom väldigt elastiskt för olika förarantal
 

DennisAberg

#YammoPower
Gick med
9 Jul 2013
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15
De var en kanon helg måste jag säga:) Nöjd över min egen prestation då jag hade 1,44 tider som mål efter fredagens träning, och på söndag visade de sig att jag hade stabila 1,43 tider med en på 1,43,039 :) och höll mig på hjulen utan konstigheter. Så nu kan man bocka av sin första RR tävling o se fram emot Sviestad :D
hoppas de kommer ut lite bilder nu under veckan:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top