Vad finner du irriterande gällande utrustning och mc åkning!

Mr:Dark

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2015
Ort
Västerås
Hoj
Letar ny hoj! Mv Agusta F3 675, Honda CBR 600RR, Yamaha R6 -99
Hej!
Vill som jag skrev i rubriken veta vad som kan vara irriterande med mc åkning eller utrustning.
Tänker inte så mycket på andra trafikanter, alla vet ju att dom är idioter redan! :tungan

Alla vet ju tex att man endast kan åka 25 meter innan det börjar klia någonstans under skinnstället som är helt omöjligt att komma åt utan man måste hoppa av och gnida sig mot en mot ett träd som en kåt björn.:hihi

Har ni några roliga exempel?
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Att inte fler racestövlar har utbytbar sula. Som Sidi Vortice. (Tror det var den modellen) Ny yttersula som sitter med små skruvar kostar inte många kronor.

Mina sulor är slitna långt innan stöveln i övrigt är slut. Visserligen promeneras det mycket i depå för mig om somrarna men jag kan inte tänka mig att jag är helt ensam i det, i sammanhanget, lilla irritationsmomentet.
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Det gamla vanliga helvetet att jag är för tjock för skinnstället. Varje vår samma skit.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Dragkedjan på vaden till mitt Dainess skinnställ.
Efter ett tag trycker den på vaden när jag har stövlarna på. Till slut gör det djävligt ont!!!

Att mina stövlar sitter kanon förutom att sömmen på sockarna kan lägga sig så det klämmer uppe på nageln främst på lilltån. Löst genom att jag köpt bambusockar som har riktigt platta sömmar.
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Blev akut skitnödig utanför Kungälv en gång. Hittade som tur var ett McDonalds ganska omgående. Fick dock inte av mig stället lika snabbt.
Den gången hade jag velat ha en öppningsbar bajslucka bakpå stället.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Vilka små fröknar vi har här på sporthoj då! Små strumpsömmar som skaver, dragkedjor som klämmer, kli på ryggen och raceboots som inte klarar power-walking i depån! :rofl
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
När man börja köra så va väl allt irriterande, nu är inget för att man vant sig... :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När det är dags för ett nytt skinnställ. Det är inte alls roligt att nöta in en ny läderpyjamas.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Vilka små fröknar vi har här på sporthoj då! Små strumpsömmar som skaver, dragkedjor som klämmer, kli på ryggen och raceboots som inte klarar power-walking i depån! :rofl

Vi vågar i alla fall erkänna vad vi känner för att klaga på. Motsatsen till vissa andra machomän... :7peta
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kom på en sak till som jag tycker är riktigt irriterande.
Det svenska vägnätet blir bara sämre och sämre. Vägunderhållet är grymt eftersatt. Märks kanske tidigare på en MC än i en bil. Och vi vet ju alla vad trafikverket tycker om oss som kör MC och kan man spara in på underhåll...
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Att ta på sig hela jävla riddarutrustningen för att sen inse att man måste baxa ut hojjäveln ur garaget.
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Att upptäcka att man satt hörselproppen fel och det brusar satan i ena örat när man till slut fått hjälmjäveln över svålen och dragit på sig handskarna och fäst varenda flärp med kardborre.
 

Mr:Dark

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2015
Ort
Västerås
Hoj
Letar ny hoj! Mv Agusta F3 675, Honda CBR 600RR, Yamaha R6 -99
Vilka små fröknar vi har här på sporthoj då! Små strumpsömmar som skaver, dragkedjor som klämmer, kli på ryggen och raceboots som inte klarar power-walking i depån! :rofl

Skönt att klaga på skitsaker ibland, dessutom är igenkänningsfaktorn stor på vissa utav dem. Dessutom jäkligt kul att läsa.

- - - Updated - - -

Att upptäcka att man satt hörselproppen fel och det brusar satan i ena örat när man till slut fått hjälmjäveln över svålen och dragit på sig handskarna och fäst varenda flärp med kardborre.

Den är riktigt skön! :lol
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Att jag inte hittat ett par inears som vill sitta kvar i örat när jag sätter på hjälmen...
Så mycket som jag kör så är det skönt med lite musik ibland :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Vilka små fröknar vi har här på sporthoj då! Små strumpsömmar som skaver, dragkedjor som klämmer, kli på ryggen och raceboots som inte klarar power-walking i depån! :rofl

Det kan ju vara så att det inte finns några större saker som är irriterande med tanke på hur härligt Dette att köra hoj. Eftersom TS efterfrågade saker man stör sig på så får maj skriva de små obetydliga sakerna helt enkelt.
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Jag finner det irriterande när personer använder fel skiljetecken. :mattias
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
All utrustning som ska av och på, speciellt om man är lite stressad. Bil är bättre, bara ut och in så är det klart sen :)
 

pattski

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2014
Ort
karlshamn
Hoj
Cbr 600f -99
Jag kunde inte köra hoj i mina skinnbyxor, såfort jag drog på mig skiten och körde ett tag så domnade alltid vänster pungkula bort, av vibrationer osv, köpte mig ett par kevlarbyxor och nu slipper jag mina pungproblem.:yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top