Vad tycker folket om Husqvarna SM/SMS 125?

DinoMorgan

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2016
Ort
Kolmården
Hoj
Derbi Senda 07
Ja eftersom moppetiden är över och det blir 125a så undrar jag om Husky SM/SMS är bra? Fördelar och nackdelar, svårt att få tag på delar, bra trim och hur servicen är på dom och liknande :)
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Kolla på Ktm istället.... Inte för att ska vara mycke bättre eller så utan att de finns många fler å lätt å få tag på delar samt massa shyssta extra grejor att köpa till...
 

DinoMorgan

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2016
Ort
Kolmården
Hoj
Derbi Senda 07
Tänkt på KTM dock så är väl Husqvarnas mer gjorda för väg alltså inte byta kolv typ varje fyrtionde timme? Blir troligen att importera från Finland/Tyskland:banana
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hade en SMS125 -07 för några år sen, mycket trevlig hoj.
Lite mindre krut än KTM (typ 30hk) men inte lika mycket meckande.
Körde 600 mil med min, enda jag bytte var olja i växellådan.
Stört rolig och ettrig med HGS helsystem, och sen är det ju en riktigt vacker hoj!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Du måste bestämma om du skall köra lagligt eller olagligt. Skall du köra olagligt, då är en 2 taktare det självklara valet. Skall du däremot köra lagligt, då är en 4 taktare t.ex wr 125 x eller Duke 125 ett bättre och mer ekonomiskt val. ( även mer miljövänligt)
 

DinoMorgan

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2016
Ort
Kolmården
Hoj
Derbi Senda 07
Ja asså blir troligen ett annat rör isånafall. Har prövat en Duke 125 och det var inte direkt kul med 4 takt, kändes att det gick långsamt :p Står mellan dessa två Husky SM/SMS 125 eller Aprilia SX 125 (Har vart inne på att skaffa en Grom och stunta men vill också ha en som man kan åka lite längre sträckor med så det skit sig) Hur svårt är det att skaffa delar till SM/SMS 125 eller SX 125 tex lågvarvigt rör och liknande
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Www.pjme.co.uk har allt du behöver i delar till aprilia iaf, samma motor i 125SX som i 125RS.
Tyckte Husqvarnan kändes lättare och smidigare än Aprilian, lite mer racing över den typ, men det är bara min åsikt.
 

DinoMorgan

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2016
Ort
Kolmården
Hoj
Derbi Senda 07
Www.pjme.co.uk har allt du behöver i delar till aprilia iaf, samma motor i 125SX som i 125RS.
Tyckte Husqvarnan kändes lättare och smidigare än Aprilian, lite mer racing över den typ, men det är bara min åsikt.

Okej tack för tipset :) Det lutar lite mer mot Husqvarnan men borde inte WRE/WR delar osm typ avgasrör passa på SM/SMS och vet du några sidor där man kan köpa tex rör,kåpor,dekalkit och liknande? :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Okej tack för tipset :) Det lutar lite mer mot Husqvarnan men borde inte WRE/WR delar osm typ avgasrör passa på SM/SMS och vet du några sidor där man kan köpa tex rör,kåpor,dekalkit och liknande? :)
Det är inte samma motor iaf, inte pillat på WR/WRE så kan inte svara på vad som skiljer hojarna åt i övrigt.
Bästa är nog att ringa en av Husqvarnas återförsäljare och kolla, dom borde även kunna ta hem delar till dig (brukar dock bli billigare och gå fortare att köpa från ebay).
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top