Intercom för mig + tjejen

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Packtalkens DMC-mode är grymt bra! Bara en sån sak som att allt kopplar upp sig efter att man tappat kontakt med sin polare är guld värt! (För visst gör inte ett "vanligt" headset det?)
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Har själv kört g9x och rekommenderar den inte pga allt strul. Vi haft med den. Kommer nog införskaffa packtalk men är intresserad av att veta om nån här har provat både sena och packtalk. Plus och minus uppskattad
 

hojroger

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09
Jag kör med Sena 20S och tycker den är grym. Har tidigare kört med Scala men tyckte de var struliga. Så om man inte behöver vara fler personer än 6 st samtidigt så skulle jag definitivt köra på 20S. Den är dessutom riktigt bra för att köra musik genom och klarar att spela ljud från flera BT-källor samtidigt (tex telefon och gps). Jag har jämfört detaljer för olika headsets här.
 

Shropshre

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
VFR 800, XJ 550, R1200GS
Kör Sena SMH10 och tycker den funkar skitbra. Den enda nackdelen är kanske att volymen inte räcker till med musik eller att prata i över 140 men det kanske är att begära för mycket.
 

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
Har själv kört g9x och rekommenderar den inte pga allt strul. Vi haft med den. Kommer nog införskaffa packtalk men är intresserad av att veta om nån här har provat både sena och packtalk. Plus och minus uppskattad

Jag körde med Sena 20S en säsong och kan inte rekommendera det.
Det är endast vattenresistent vilket gör sig gällande i kommentarerna på Revzilla och Sena's eget forum. Många irriterade användare som fått in vatten i headsetet.

Mitt lade av i ösregn på motorvägen. Det hade klarat några tidigare regnoväder men detta var droppen.
Skakade vatten ur det i en vecka samtidigt som det fick ligga på tork. Det blev liv i skiten igen men jag vill helst kunna köra utan att vara orolig att det lägger av i eventuellt regn.
Jag har inte kunnat synka mobilen sedan den resan. Om det har med vattnet att göra eller någon IOS-uppdatering låter jag vara osagt. Klarar dock att synka med GPS:en.
Jag tycker dock att synkroniseringen och användandet av deras app har varit ganska buggig sedan start.
Appen ansåg ofta att headsetet inte var anslutet vilket resulterade i en omstart av den.

Nu har jag köpt Packtalk vilket faktiskt är IP67-klassat.
Cardo's app har inte krånglat alls.
Högtalarelementen är sämre än Senas sett till ljudkvalité.
I övrigt har jag läst att vissa har haft problem med att antennen knäckts.
Det saknar medhörning om man nu tycker det är en intressant funktion. Själv använde jag det aldrig.
Firmwaren uppdateras via webläsaren vilket har buggat en hel del för mig. Där var Senas mjukvara smärtfri.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Har forskat lite och kommer vänta till april på sena 30k. Den har det nya bandet som packtalk har samt att den har möjlighet att kommunicera inom gruppen så länge du har täckning på mobilen. Enorm räckvidd.
Den är även IP-klassad
 
Last edited:

Ledhoem

Medlem
Gick med
31 Aug 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati Monster 821 Stripe
Har forskat lite och kommer vänta till april på sena 30k. Den har det nya bandet som packtalk har samt att den har möjlighet att kommunicera inom gruppen så länge du har täckning på mobilen. Enorm räckvidd.
Den är även IP-klassad

Vilken typ av IP-klass är ju lite intressant. Ett vanligt 230 V uttag är IP20. ;)
Var har du hittat den infon för övrigt? Sena själva verkar inte ange det.
Den enda infon jag hittar om "tätheten" är "weather-resistant" vilket är detsamma som för 20S som i sin tur inte betyder ett skvatt
https://motorbikewriter.com/sena-updates-20s-30k-unit/ <- Var på denna sida.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Sry. Hittade också weather-resistant och water-resistant. Är dock väldigt nyfiken på denna som verkar släppas nångång i april-maj. Skriver till sena o frågar helt enkelt. Måste ju kunna användas i regn om det ska vara intressant för mig.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Har hittills inte fått svar från sena. Är det så att den inte är vattentät som packtalken så lutar det mer åt scalan. Har hittat några ställen med bra priser. Är det nån som vet var man köper dom för under 4200kr för ett duo-pack? Annars är det nog ett bra pris för den :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Bra pris. Slut på hyllan
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Om fem år - när Cardon fortfarande funkar - har du ändå glömt vad den kostade... Skit i priset, köp state of the art.
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Svar från senas support


Hi Mikael,

Thank you for contacting us.

The product's target release is April 2017.
We don't have much info yet as of the moment so we can't confirm if it will be an exception to the rest.
However, if it's not, I'm sure it will be highly water resistant just like the others.
Water resistant feature is one of our top priority in designing of Sena`s since the device will be exposed to harsh environment.
There are rubber seals around all openings to prevent sipping water into the device.

As long as you do not submerge them in the water (water pressure), you can use them in a wet condition. Of course, in a wet condition, make sure not to using the power port or AUX port.

If something goes wrong due to rain, the 2 year warranty will cover it.
Sincerely,
Martha
SENA Technologies
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Är det stor skillnad på ljudet mellan sena s20 och scalan. Nån som vet om ljudet blivit bättre på packtalken. Tycker ljudet på g9x är sådär. Helt ok men inre mer
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675
Jag har haft båda. Bättre ljud i Sena, men högtalarna är smidiga att byta ut till något bättre och då låter de lika bra. Upplever även att Scalan har bättre brusreducering på mikrofonen. DMC funkar väldigt smooth och stabilt!
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
En scala packtalk duo beställd. Även uppgraderade högtalare. Blir nog nöjd med detta
 

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
Med tanke på allt ris en del firmor får vill jag ge lite ros till funbike som ringde upp mig efter jag beställt större högtalare till scalan. Jag hade råkat klicka i hämtas i butik. Hon ville dubbelkolla om det stämde och sa att hon skickar hem det fraktfritt istället

Bra service
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top