Dagens journalism...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det har du ju IOFS rätt i, vi kan kalla det en attack inspirerad av IS så länge då, eftersom det ju är klarlagt att han tittade på deras videos och hörde röster i huvudet säga att han skulle döda för IS.

Försiktigt nog?
Jag har inte läst det där förutom här, där av förvåning

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vem har klippt, var? Om SVT skall jag ta upp det med min bra brevvän där.

Jag tror det är farligt att börja kalla sinnessjukas vansinnesdåd för islamistiska terrorattacker. Vi får inte devalvera hotet.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

C1iXhmAW8AA7eqc.jpg

C1iXjh4XUAQpLv5.jpg


https://twitter.com/gotiskaklubben/status/817570054543970305

I Sverige verkar lite olika bilder nyttjas, inkl ovanstående bild (i färg, med fingret) hos Expressen. Motiv sägs vara okänt dock.


Tråkigt att det allmänt ska desinformeras och tisslas och tasslas och redigeras och ha sig...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har säkert blivit gammal och tråkig men jag tycker verkligen inte de uppenbart muslimska dåd som begåtts mörkats. Jag har en lista på saker som MSM ljugit om, undanhållit eller vinklat, men den här grejen kommer inte med på listan.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
DDR 2.0

Angiverijournalistik: ny satsning på DN Kultur
Av PJ Anders Linder 2017-01-12 kl. 12:18
Denna artikel på DN Kultur är en av de märkligaste jag läst på länge. Författaren Katerina Janouch har intervjuats av tjeckisk tv och enligt uppgift från kritiker kommit med svajiga och överdrivna påståenden om tillståndet i Sverige bland annat beträffande invandring. Detta kan förstås förtjäna ifrågasättande och mothugg. (Min obefintliga tjeckiska gör det svårt att ta ställning i sak.) Men här nöjer sig inte DN med att publicera kritik (vilket man också har gjort) utan skickar iväg en reporter till Janouchs förlag för att berätta hur hemskt hon har uttalat sig och få dem att ta ställning mot henne - på grund av något som inte har ett dugg med hennes böcker att göra.

Det är rena angiveriverksamheten. Något nytt och genuint obehagligt.

Jag kan till exempel inte påminna mig att DN har bussat sina reportrar på förläggare till författare som har försvarat kommunistiskt förtryck. Tvärtom har jag för mig att det en gång i tiden gick alldeles utmärkt att samtidigt svärma för Mao och vara kulturchef i DN.

Men nu är det nya tider och kanske är detta starten på en trend? Vilka andra inlägg i aktuella debatter ska leda till att DN ställer förlag mot väggen och undrar "hur detta påverkar samarbetet"? Vad ska en författare få tycka innan DN rycker ut? Inte med kritik i sak utan med indirekta uppmaningar till förlag att straffa skribenter som inte håller sig på mattan åsiktsmässigt? Får man gilla Israel? USA? Ifrågasätta kvotering? Det sluttande plan som tidningen ger sig ut på är jävligt brant.

Hård polemik är en sak. Janouch har talat och får räkna med svar. Att springa och tassla hos arbets- och uppdragsgivare är något helt annat.

Avslutningsvis vill jag bara uttrycka min beundran för Janouchs förläggare Ann-Marie Skarp, vars tjeckiska tydligen är så god att hon utan att darra på manschetten "tar starkt avstånd" från vad Janouch har sagt på tv. Tänka sig att hon har haft tid inte bara att sköta en omfattande förlagsverksamhet utan också att lära sig detta omvittnat svåra språk.



UPPDATERING 11:55 DN:s kulturchef Björn Wiman är missnöjd med denna bloggpost och skriver på Twitter att han "utgår från att du korrigerar de bisarra konspirationsteorierna". Jag har frågat vad som är fel men inte fått något svar. Vad som kan behöva förtydligas är att Expressen tydligen publicerat uppgiften innan DN gjorde det. Det framgår dock inte av DN:s artikel, och jag förstår inte riktigt på vilket sätt det skulle göra saken bättre. Det problematiska är inte att någon var först utan metoden att gå till uppdrags- och arbetsgivare och be om kommentarer på något kontroversiellt som uppdrags- eller arbetstagare sagt i helt andra sammanhang.
http://axess.se/blog/2017/1/12/angiverijournalistik-ny-satsning-pa-dn-kultur#.WHd2-VPhCUm
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har bara läst korta stycken av vad Katerina Janouch har sagt i TV, och visst, hon försökte inte försköna läget heller, men det vore ju klädsamt om dom som påstår att hon suttit och ljugit i alla fall kommer med några direkta lögner som exempel?

Dom stycken jag har läst handlar om att vi har en massa "utanförskapsområden" "no go zoner" och att det förekommer stenkastning mot Polisen, stämmer inte det?

Hon sa tydligen också att Svenska kvinnor blir våldtagna i sådan utsträckning att många inte vågar gå ut på kvällarna, Svensk media rapporterade häromdagen att 33% av kvinnorna känner sig så otrygga att dom inte vill gå ut på kvällarna i dom områden där dom bor, men det kanske också är en lögn?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför mailar ni inte journalister och frågar? Själv gör jag det varje vecka.
Redovisa gärna svaren

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Uppgivenhet, lathet, likgiltighet osv.:(

edit, jag menar mig själv, bör påpekas.
Det går lika fort som att skriva av sig här men gör skillnad, i motsats till detta forum som numera på gott och ont är åsiktshomogent.

Om alla journalister som beter sig illa får en befogad men civiliserad kritisk granskning kommer de dra sig lite mer för att begå våld på våra värderingar.

Just do it

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Såg idag att en av facebooks alla antirasistgrupper postat en länk som säger att Forbes hyllar sverige för vi är så bra att folk gärna har företag här och betalar vår höga skatt.
http://www.dagensps.se/entreprenor/forbes-tokhyllar-sverige-varldens-basta-land/

Som exempel på kanonfina svenska företag ger de bland annat IKEA (som har bas i Luxemburg), Skype (som har bas i Luxemburg), Spotify (som har bas i Luxemburg), H&M (som flera gånger varit med om skandaler för hemska förhållanden på deras fabriker, inklusive barnarbete), Volvo (som ägs av kineser), King (som ägs av Activision med bas i USA), Minecraft (som gjorts av Mojang, som nu ägs av Microsoft).

Ganska få på den där listan över sköna svenska företag verkar ju vara intresserade av att behålla företaget i Sverige? Känns mer som att man startar ett företag, går det bra och man vill behålla det så flyttar man det till Luxemburg. Går det bra men man känner sig nöjd så säljer man det till ett annat land och flyttar till Monaco för att slippa skatta så jäkla mycket.

Man kanske istället skulle säga att Sverige är nummer 1 på att skapa företag men sist på listan att behålla dom i landet?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det går lika fort som att skriva av sig här men gör skillnad, i motsats till detta forum som numera på gott och ont är åsiktshomogent.

Om alla journalister som beter sig illa får en befogad men civiliserad kritisk granskning kommer de dra sig lite mer för att begå våld på våra värderingar.

Just do it

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Vet att du har rätt.:(

Men det är en avvägning, viljan att vara grå är starkare.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Lägger denna här. ÄR den riktig? Isf, så har ju CNN lyckats....

Eller så tar vi på foliehatten. CNN har infiltrerats av Trumpsters, för att ge TRump rätt. Eller Ryssar. Alltid ryssar..

C2yU8RtXAAA0XFb.jpg
 

Smagatusk

Guest
Varför mailar ni inte journalister och frågar? Själv gör jag det varje vecka.
Redovisa gärna svaren

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Det hade varit kul med en sån tråd. Finns det underlag? Jag har några svar i mailboxen, bl a från chefredaktören på Aftonbladet.
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top