Dagens journalism...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Svenska folket dricker för mycket. Vi röker alldeles för mycket också. Och äter för mycket socker. Vi delar upp vår föräldraledighet fel och kör för mycket bil. Vi flyger för mycket. Vi kollar på fel sorts porr. Vi äter för mycket kött.

Till råga på allt är vi dessutom för snåla för att vilja ge staten alla våra pengar och är inte i närheten av tillräckligt tacksamma över den fantastiska skola, sjukvård och äldreomsorg som vi kan avnjuta helt avgiftsfritt.

Inte konstigt att våra politiker håller på att tröttna på oss.

En helt jävla lysande analys av våra politiker och deras galna inskränkande idéer och krav på oss medborgare!



http://www.nt.se/asikter/ledare/folket-ar-i-vagen-for-politikerna-om4356892.aspx
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Det här är så lågt att det får hamna i denna tråden även om varför folk röstar på SD annars vore lämpligare.
Jag orkar nog inte skriva hur mycket som är agendadrivande fel i skildring, tolkning, journalistisk sed och vinkling som förringar både offer och gärning.

Lost for words...

http://www.expressen.se/nyheter/sd-topparna-hanar-offer-for-valdtakt/

Sverige håller på att bli en sån jävla soptipp att det inte är sant. Även om jag bara är 28 år så kan jag inte komma ihåg att man kunde höra på radion eller läsa om minst en gruppvåldtäkt varje vecka, brinnande förorter och alla dessa samhällsproblem som kopplas till invandringen för tio år sedan. För att inte tala om medias censur, lögner och förvränganden... till vilken samhällsnytta?:död
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Sverige håller på att bli en sån jävla soptipp att det inte är sant. Även om jag bara är 28 år så kan jag inte komma ihåg att man kunde höra på radion eller läsa om minst en gruppvåldtäkt varje vecka, brinnande förorter och alla dessa samhällsproblem som kopplas till invandringen för tio år sedan. För att inte tala om medias censur, lögner och förvränganden... till vilken samhällsnytta?:död

Bara anmälningsbenägenheten som ökat i grad med tryggheten i rättssamhället...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Sverige håller på att bli en sån jävla soptipp att det inte är sant. Även om jag bara är 28 år så kan jag inte komma ihåg att man kunde höra på radion eller läsa om minst en gruppvåldtäkt varje vecka, brinnande förorter och alla dessa samhällsproblem som kopplas till invandringen för tio år sedan. För att inte tala om medias censur, lögner och förvränganden... till vilken samhällsnytta?:död

Något som jag tycker problematiserar saken är att detta normaliseras i den mån att man vänjer sig och så att säga hela tiden får nya referenspunkter för hur samhället ser ut.

Hade förändringen som skett tex över de senaste tio åren istället skett över en natt så antar jag att fler hade vart starkt kritiska till den politik som förs/förts. Folk hade i större utsträckning tyckt att det vore solklart att något har gått åt helvete och att något måste göras ASAP.
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Något som jag tycker problematiserar saken är att detta normaliseras i den mån att man vänjer sig och så att säga hela tiden får nya referenspunkter för hur samhället ser ut.

Hade förändringen som skett tex över de senaste tio åren istället skett över en natt så antar jag att fler hade vart starkt kritiska till den politik som förs/förts. Folk hade i större utsträckning tyckt att det vore solklart att något har gått åt helvete och att något måste göras ASAP.

Har frågat många människor som är väldigt mycket för invandring, mångkultur etc om dom kan svara på vad som är så bra med det. Eller om dom kan säga en enda grejj som varit bra för Sverige med invandringen som varit.. Ingen har nånsin kunnat svarat på frågan:gnissla
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Har frågat många människor som är väldigt mycket för invandring, mångkultur etc om dom kan svara på vad som är så bra med det. Eller om dom kan säga en enda grejj som varit bra för Sverige med invandringen som varit.. Ingen har nånsin kunnat svarat på frågan:gnissla

Nee alltså bra och bra.

Det är ju ingen investering vi gör när vi försöker hjälpa folk undan krig och allt det för med sig även om jag har svårt att se att folk som kommer till Sverige i praktiken flyr från krig då de måste ha passerat ett antal länder på vägen.

Men min syn är att vi ska kunna hjälpa folk som behöver hjälp, lite som att jag hjälper mina nära när de tex vill ha hjälp med att tapetsera om hemma. Jag kan hjälpa till nån gång då och då och får sedan hjälp när jag behöver få något gjort men jag kan fan inte släppa allt jag har med jobb, familj osv och bara stå och tapetsera andras hem hela dagarna.
På samma sätt kanske vi - av ren medmänsklighet och utan vinstintresse - kan hjälpa ett visst antal som behöver hjälp för att faktiskt överleva men vi kan inte hjälpa alla.

Ta detta på rätt sätt nu.
Den rena kapitalförstöring vi håller på med är åt helvete men vi behöver ju inte lägga 0 kr på flyktingpolitik. Det går ju tex att hjälpa på plats med rent vatten, mat, mediciner osv i flyktingläger.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Invandrare är välutbildade – men färre har jobb

Personer som invandrat till Sverige har i högre utsträckning en universitetsutbildning än svenskfödda. Det visar en studie av människor som invandrat till EU till och med 2014, som genomförts av unionens statistikbyrå Eurostat. Hos barn till invandrare är förhållandet i stället motsatt.
Sysselsättningen bland svenskfödda är 15 procentenheter högre än hos människor som invandrat. I nästa generation är skillnaden betydligt mindre, bara två procentenheter.
I EU i stort är utbildningsnivån ungefär lika hög, och till och med något högre bland barn till invandrare. Första generationen har svårare att hitta arbete, med en skillnad på tio procentenheter, medan andra generationen har det lättare.

Källa: http://omni.se/invandrare-ar-valutbildade-men-farre-har-jobb/a/KAG6o


Låter ju bra och fint, ända tills man inser att de klumpat ihop britter som somalier, norrmän som afghaner och dessutom, som det visserligen står, bara räknat fram till och med 2014. Hela flyktingkrisen 2015 är alltså inte med, sen om den ignorerats eller inte finns statistik på än kan man klura på.

Blir så trött på sån här vinklad bullshit, som att lägga strössel på en bajskorv...
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Då kan man undra varför de erbjuds 30000kr om de återvänder hem frivilligt .Vi behöver ju välutbildade personer
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Polisen i Malmö kallade till krismöte under dagen, efter att två män skadats i olika skottlossningar på onsdagskvällen, uppger Dagens Nyheter. Den ene av dem, en 20-årig man, dog senare av sina skador. Enligt Sydsvenskan var den döde mannen bror till en annan man som sköts till döds i Malmö förra våren. Båda bröderna uppges ha haft kopplingar till kriminella kretsar. 20-åringen är tidigare dömt för bland annat misshandel, personrån och narkotikabrott, skriver tidningen.
– Han var en fin kille.
Hälsade alltid på gården. Jag är så ledsen. Stackars, stackars hans föräldrar, säger en kvinna som bor nära familjen.

Källa: http://omni.se/mordad-20-aring-bror-till-offer-for-tidigare-skjutning/a/njbnd


Han var en fin kille, han bara råkade misshandla lite, råna lite och syssla med narkotikabrott, och absolut enbart har han gjort de brott han blev dömt för, utöver det har han inte gjort något fel, inte ens parkerat olagligt eller snattat en godisbit....
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vågat av aftonbladet, ett fungerande signalement. Men betyder det nu att man inte längre kan dra slutsatser när signalement saknas.:va

Enligt Kaj var de två gärningsmännen mörkhyade och cirka 180–185 centimeter långa.
– Jag uppskattar att de var i 20–25-årsåldern. De var maskerade med huvor, men jag kunde ändå se mitten av ansiktet på dem.
Båda rånarna ska ha varit klädda i mörkblå jacka, svarta byxor och svarta gympadojor.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23975898.ab
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Aftonbladet fånger verkligen dom stora händelserna i världen...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23998940.ab

Ravina, 22, skulle ha saffransgifflar till sin julmust men hon fick se på andra bullar.
– Jag blev lite sur och irriterad, säger hon.
22-åriga Ravina Bamo köpte med sig en påse saffransgifflar av märket Pågen från affären i Luleå. Tanken var att hon skulle avnjuta dem med julmust nu på första advent.
– Jag älskar julen och jag gillar saffransgifflar. Det var första påsen för året.
”Blev sur och irriterad"
Men julmyset började inte som hon tänkt sig. Precis när hon skulle öppna sin bullpåse såg hon att allt inte stod rätt till – bland alla saffransgifflar låg det en kanelgiffel. Något som gjorde henne besviken.
– Jag gillar inte kanelgifflar, så jag blev lite sur och irriterad.
Hon bestämde sig för att kanalisera sin ilska genom att skriva till Pågen på deras Facebooksida.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
aYK1b1x_700b.jpg


det blåser mycket, ofta, rejält och åt olika håll hela tiden....
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Undrar om jag och 2 svenska icke troende polare fått en halvsida i lokaltidningen om vi bestämt oss för att ställa upp som tomtar?
När det görs något bra är det tydligen viktigt att poängtera att det är muslimer det rör sig om.
När det görs något dåligt är det viktigt att inte gå ut med något annat än att det rör sig om människor... :huvet

15caf2761ab616ae811120e2212b0953.jpg
 

Smagatusk

Guest
Undrar om jag och 2 svenska icke troende polare fått en halvsida i lokaltidningen om vi bestämt oss för att ställa upp som tomtar?
När det görs något bra är det tydligen viktigt att poängtera att det är muslimer det rör sig om.
När det görs något dåligt är det viktigt att inte gå ut med något annat än att det rör sig om människor... :huvet

15caf2761ab616ae811120e2212b0953.jpg

Lite som med somalierna...

När de gruppvåldtar är de svenskar och när de spelar bandy är de somalier.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top