Xlmoto har blivit långsamma?

Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Är det bara jag som upplever att Xlmoto har blivit långsamma? Har väntat en vecka nu på min senaste order, trots att prylarna finns i lager. I dagens it-samhälle förväntar man sig leverans inom två-tre dagar.
:va
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Har varan skickats eller är posten sega? För jag har haft mycket segande hos posten de senaste månaderna
 

vKarlssoN

Ny medlem
Gick med
22 May 2008
Ort
Höganäs
Hoj
Ktm 990sm -09 zx6r-98
Jag beställde grejer där för någon vecka sen. Efter en vecka utan leverans så mejlade jag dom och fick veta att det jag beställt var slut trots att det var grönt på hemsidan. Då skickade jag även vilka produkter jag ville ha istället. Efter några dagar utan svar så ringde jag dom istället, då fanns tydligen hälften av det jag beställde från början på lager ändå också skulle dom skicka några dyrare bromsbelägg fast för samma pris. Jättebra tyckte jag, tills jag hörde av mig ännu en vecka senare och då fick jag veta att det var slut ändå. Så nu kommer jag att handla på något annat ställe.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Från elektronik-branchen är jag van att saker skickas samma dag eller den efter om man beställer sent. Hos XLmoto för någon vecka sedan tog det 2 dagar innan det skickas och så kom det dagen efter. Så relativt andra kan de vara lite sega tycker jag. Ganska dyr frakt tar de också.
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Har varan skickats eller är posten sega? För jag har haft mycket segande hos posten de senaste månaderna
Det står på "spårningssidan" att de skickade(?) paketet i lördags, alltså fyra dagar efter att jag gjorde beställningen. Det står dock fortfarande: "
2016-04-16 09:30 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen"...så frågan är om det ens är skickat?

Skit också. Jag som är ledig ett par dagar nu och hade tänkt fixa det här med hojen...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Brorsan beställde lite prylar från dem och det tog lite längre tid, men de förklarade för honom att det tog extra tid för att de höll på att bygga om.
Han fick sina prylar på en vecka iaf.
 

gp007

Nenne
Gick med
21 Feb 2005
Ort
STHLM
Hoj
FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
Beställde 30 mars . Hämtade ut det i dag i butiken där man fick vänta för han jobbar ensam under lunchtid när dom har som mest att göra. :brinnerup
Ja, man får den service man betalar för.
 

J1

Medlem
Gick med
13 Jun 2012
Ort
I Norrlands djupa skogar
Hoj
Suzuki SV1000-N 2004
Beställde lite grejer i mitten av förra veckan, hämtade ut paketet igår. Och då bor jag rätt långt upp i landet också.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Dom strular just nu för att dom håller på och flyttar något lager. Jag fick också en uppsättning bromsbelägg uppdaterad till en dyrare variant för att de första jag beställde inte lyckats dyka upp för hämtning i butik på över en vecka. Fick vänta några dagar efter samtalet med kundtjänst, sedan kunde jag åka och hämta beläggen.

Tycker dom sköter sin kundtjänst godtagbart bra, men dom kunde vara tydligare redan innan man beställer att det kan strula med leveranstider.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
De är fortfarande slöa verkar det som.

Xlmoto verkar vara ett riktigt skojarföretag vilket jag verkligen inte trodde. Allt fanns i lager och de har inte ens skickat varorna efter 8 dagar, svarar inte heller på mejl. Kollar man deras sida på FB ser man att i flera inlägg klagar ett par stycken om samma sak. Xlmoto betalar tydligen inte tillbaka, svarar inte på mejl, telefon eller på facebook.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Trodde att dom hade kursat i sverige för länge sedan men uppenbarligen icke. Provade att beställa från dem en gång för ett par år sedan dvs, första och sista gången. Iofs så betalar jag ALDRIG innan jag har grejerna hemma så det var skitsamma och det kändes som att XL inte brydde sig speciellt mkt, skyllde på det ena och det andra, beställde från ett annat företag och det gick som hoppsan hejsan, numera GOOGLAR jag ALLTID upp företaget jag avser att beställa från och det är ett under att många fortfarande är verksamma:va
 

Martin85

Medlem
Gick med
13 May 2014
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha MT-09 SP -18
Trodde att dom hade kursat i sverige för länge sedan men uppenbarligen icke. Provade att beställa från dem en gång för ett par år sedan dvs, första och sista gången. Iofs så betalar jag ALDRIG innan jag har grejerna hemma så det var skitsamma och det kändes som att XL inte brydde sig speciellt mkt, skyllde på det ena och det andra, beställde från ett annat företag och det gick som hoppsan hejsan, numera GOOGLAR jag ALLTID upp företaget jag avser att beställa från och det är ett under att många fortfarande är verksamma:va

Hm jobbigt att det kan vara så olika. Jag har beställt 5-6 gånger där ifrån nu senaste 2 månaderna och som längs har det dröjt 4 arbetsdagar innan jag haft det hos postombudet.
Mitt helsystem från Mivv stod det att leveranstiden var 21-28 dagar då det skulle ”tillverkas vid beställning” (bs) men jag fick det efter 15 dagar :) Så jag har bara bra erfarenheter och hoppas det håller i sig i framtiden oxå :)
 
Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Tråden är aktuell igen ser jag...

Jag gjorde en beställning i våras. När ordern inte ens hade packats efter en vecka, trots att grejerna fanns i lager, så ringde jag kundtjänst och avbokade allt. Det gick bra.

De har tydligen flyttat sitt lager från Helsingborg till Polen. Det kan förklara ett och annat...
 

iNK

Stolt dalmas, Stolt Moring
Gick med
7 May 2016
Ort
Orsa
Hoj
Z900 ABS -18 Acra
Väldigt sega att svara på mail.

La en beställning på ett slip-on, leverans tid 22-26 dagar. Efter 33dagar så frågade jag vart det var då det stod fortfarande att ”varorna plockas”
Fick mail nu om att det inte finns på lager... borde dom väl vetat när jag la ordern?
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Jag fick svar precis på sporthoj FB från en som jobbar där. De har väldigt mycket att göra och ligger lite efter men allt är lugnt. De hade tydligen fått stänga ned telefon tex för att hinna med men varor kommer att skickas. Jag kan vänta lite till för priserna var riktigt bra. Sen får jag bada oxå istället för att mecka i garaget :)
 

BGL

Medlem
Gick med
30 Dec 2017
Ort
Trollhättan
Hoj
2018 Aprilia Tuono Factory
Skickade tillbaka ett skinnställ för andra gången då storlekarna inte riktigt ville passa.
Beslöt mig efter två byten att returnera köpet. Då det dröjde lite med utbetalningen så
ringde jag dom och på kort tid hade dom fått väldigt långa telefonköer. Det var så illa
att dom kunde lägga ner kundservicen på förmiddagen pga för högt tryck. Några veckor
tidigare var det inga väntetider att prata om. Något har ju hänt. Kundtjänst meddelade att dom ökat väldigt i försäljning på kort tid. Annars alltid bra att ha och göra
med och jag fick tillbaka pengarna några dagar senare.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top