Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 43
    Medlem Bandidos_Pekings avatar
    Reg.datum
    feb 2013
    Hoj
    Riskokare

Xlmoto har blivit långsamma?

Är det bara jag som upplever att Xlmoto har blivit långsamma? Har väntat en vecka nu på min senaste order, trots att prylarna finns i lager. I dagens it-samhälle förväntar man sig leverans inom två-tre dagar.

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Har varan skickats eller är posten sega? För jag har haft mycket segande hos posten de senaste månaderna

Medlem vKarlssoNs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Hoj
    Ktm 990sm -09 zx6r-98
    Jag beställde grejer där för någon vecka sen. Efter en vecka utan leverans så mejlade jag dom och fick veta att det jag beställt var slut trots att det var grönt på hemsidan. Då skickade jag även vilka produkter jag ville ha istället. Efter några dagar utan svar så ringde jag dom istället, då fanns tydligen hälften av det jag beställde från början på lager ändå också skulle dom skicka några dyrare bromsbelägg fast för samma pris. Jättebra tyckte jag, tills jag hörde av mig ännu en vecka senare och då fick jag veta att det var slut ändå. Så nu kommer jag att handla på något annat ställe.
    VR|46

Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Hoj
    Yamaha FJ1200 -92
    Från elektronik-branchen är jag van att saker skickas samma dag eller den efter om man beställer sent. Hos XLmoto för någon vecka sedan tog det 2 dagar innan det skickas och så kom det dagen efter. Så relativt andra kan de vara lite sega tycker jag. Ganska dyr frakt tar de också.

Reg.datum
    feb 2013
    Hoj
    Riskokare
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Har varan skickats eller är posten sega? För jag har haft mycket segande hos posten de senaste månaderna
    Det står på "spårningssidan" att de skickade(?) paketet i lördags, alltså fyra dagar efter att jag gjorde beställningen. Det står dock fortfarande: "
    2016-04-16 09:30 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen"...så frågan är om det ens är skickat?

Skit också. Jag som är ledig ett par dagar nu och hade tänkt fixa det här med hojen...

Medlem Ankan1s avatar
    Reg.datum
    jul 2011
    Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
    Hoj
    Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
    Blogginlägg
    164
    Fick mina delar nyligen från XLmoto på mindre än två dagar.Tycker jag var snabbt.
    (Feel the force, use the power, ride the bike, everything else is of no importance).
    https://www.youtube.com/watch?v=JLgBPhJkYsg

(I wanna be a president.I wanna be a Kennedy).
    http://www.youtube.com/watch?v=09ARJL_nS7Y

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Brorsan beställde lite prylar från dem och det tog lite längre tid, men de förklarade för honom att det tog extra tid för att de höll på att bygga om.
    Han fick sina prylar på en vecka iaf.

moddlaren
    Gäst
    Fick vänta i 15 dagar på Kedjelås från dom

Nenne gp007s avatar
    Reg.datum
    feb 2005
    Hoj
    FZ-1, rs250r NX5, GRC rsr,
    Beställde 30 mars . Hämtade ut det i dag i butiken där man fick vänta för han jobbar ensam under lunchtid när dom har som mest att göra.
    Ja, man får den service man betalar för.
    Nenne

Reg.datum
    feb 2013
    Hoj
    Riskokare
    Citat Ursprungligen postat av gp007 Visa inlägg
    Ja, man får den service man betalar för.
    Alltid varit snabba tidigare, förutom på mina två senaste beställningar...

Medlem J1s avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Hoj
    Suzuki SV1000-N 2004
    Beställde lite grejer i mitten av förra veckan, hämtade ut paketet igår. Och då bor jag rätt långt upp i landet också.

Absolut skitlångsammast MartinBs avatar
    Reg.datum
    feb 2004
    Hoj
    R6zz. No more crossplejn.
    Fukk, la en order precis före lunch. Betalade i förskott.
    Det finns bara en som skriver kärleksbrev till Banarne.

Feldoserad psxcares avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
    Dom strular just nu för att dom håller på och flyttar något lager. Jag fick också en uppsättning bromsbelägg uppdaterad till en dyrare variant för att de första jag beställde inte lyckats dyka upp för hämtning i butik på över en vecka. Fick vänta några dagar efter samtalet med kundtjänst, sedan kunde jag åka och hämta beläggen.

Tycker dom sköter sin kundtjänst godtagbart bra, men dom kunde vara tydligare redan innan man beställer att det kan strula med leveranstider.
    Constant progress inch by inch get you to your goal faster than trying to force rapid progress losing good performance altogether. When we show no progress in a skill no matter how much we practice it is because we are trying to improve two things at once. Repetition may ingrain mistakes just as easily as improvements.

ass is ass
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    Cykel ;-(
    De är fortfarande slöa verkar det som.

Xlmoto verkar vara ett riktigt skojarföretag vilket jag verkligen inte trodde. Allt fanns i lager och de har inte ens skickat varorna efter 8 dagar, svarar inte heller på mejl. Kollar man deras sida på FB ser man att i flera inlägg klagar ett par stycken om samma sak. Xlmoto betalar tydligen inte tillbaka, svarar inte på mejl, telefon eller på facebook.

hungarianstallion abethebabes avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
    Trodde att dom hade kursat i sverige för länge sedan men uppenbarligen icke. Provade att beställa från dem en gång för ett par år sedan dvs, första och sista gången. Iofs så betalar jag ALDRIG innan jag har grejerna hemma så det var skitsamma och det kändes som att XL inte brydde sig speciellt mkt, skyllde på det ena och det andra, beställde från ett annat företag och det gick som hoppsan hejsan, numera GOOGLAR jag ALLTID upp företaget jag avser att beställa från och det är ett under att många fortfarande är verksamma
    R.I.P Super Sic #58 1987-2011

Medlem
    Reg.datum
    maj 2014
    Hoj
    Suzuki, Suzuki o Kawa
    Citat Ursprungligen postat av abethebabe Visa inlägg
    Trodde att dom hade kursat i sverige för länge sedan men uppenbarligen icke. Provade att beställa från dem en gång för ett par år sedan dvs, första och sista gången. Iofs så betalar jag ALDRIG innan jag har grejerna hemma så det var skitsamma och det kändes som att XL inte brydde sig speciellt mkt, skyllde på det ena och det andra, beställde från ett annat företag och det gick som hoppsan hejsan, numera GOOGLAR jag ALLTID upp företaget jag avser att beställa från och det är ett under att många fortfarande är verksamma
    Hm jobbigt att det kan vara så olika. Jag har beställt 5-6 gånger där ifrån nu senaste 2 månaderna och som längs har det dröjt 4 arbetsdagar innan jag haft det hos postombudet.
    Mitt helsystem från Mivv stod det att leveranstiden var 21-28 dagar då det skulle ”tillverkas vid beställning” (bs) men jag fick det efter 15 dagar Så jag har bara bra erfarenheter och hoppas det håller i sig i framtiden oxå

Reg.datum
    feb 2013
    Hoj
    Riskokare
    Tråden är aktuell igen ser jag...

Jag gjorde en beställning i våras. När ordern inte ens hade packats efter en vecka, trots att grejerna fanns i lager, så ringde jag kundtjänst och avbokade allt. Det gick bra.

De har tydligen flyttat sitt lager från Helsingborg till Polen. Det kan förklara ett och annat...

Stolt dalmas, Stolt Moring
    Reg.datum
    maj 2016
    Hoj
    ER-6F 2010 ABS
    Väldigt sega att svara på mail.

La en beställning på ett slip-on, leverans tid 22-26 dagar. Efter 33dagar så frågade jag vart det var då det stod fortfarande att ”varorna plockas”
    Fick mail nu om att det inte finns på lager... borde dom väl vetat när jag la ordern?

ass is ass
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    Cykel ;-(
    Jag fick svar precis på sporthoj FB från en som jobbar där. De har väldigt mycket att göra och ligger lite efter men allt är lugnt. De hade tydligen fått stänga ned telefon tex för att hinna med men varor kommer att skickas. Jag kan vänta lite till för priserna var riktigt bra. Sen får jag bada oxå istället för att mecka i garaget :-)

Medlem
    Reg.datum
    dec 2017
    Hoj
    18 MT09
    Skickade tillbaka ett skinnställ för andra gången då storlekarna inte riktigt ville passa.
    Beslöt mig efter två byten att returnera köpet. Då det dröjde lite med utbetalningen så
    ringde jag dom och på kort tid hade dom fått väldigt långa telefonköer. Det var så illa
    att dom kunde lägga ner kundservicen på förmiddagen pga för högt tryck. Några veckor
    tidigare var det inga väntetider att prata om. Något har ju hänt. Kundtjänst meddelade att dom ökat väldigt i försäljning på kort tid. Annars alltid bra att ha och göra
    med och jag fick tillbaka pengarna några dagar senare.
    Senast redigerat av BGL den 2018-06-02 klockan 18:30.

Sidan 1 av 3 123 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Låter onekligen väldigt likt. Denna var också grå. Verkar tydligen röra sig i området mao.

Dr.Pepper
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här