Motard cyklar hjälp bla ktm smcr vs enduro r

nico113

Medlem
Gick med
17 Jun 2013
Ort
s
Hoj
Yamaha r1 2010 stulen. zx10r 2011 SÅLD. Hojlös
Hej jag är på jakt efter en motardcykel, är relativt ny på just dessa cyklar, har väl ägd någon trött xt, iaf kollar på KTM smcr och enduro r (vad är skillnad, tänkt åka gata men också skog, så vilken av dem är bäst att välja) årsmodell från 13

sen har jag kikat lite på durodoso och hypermtard och husqvarna. så alla motard kunniga, kanske kan ge mig tips å råd.

p.s tåänkt stunta med hojen efter ett tag också, bakhjul osv så räkna gärna in det i dom övriga frågorna.

tack på förhand Mvh Nico
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Fjädringen å hjulen grovt räknat...

Finns dom som byter hela framgaffeln me komplett frambroms mellan enduro å motard, även utväxling me annan kedja....
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Nog svårt att kombinera gata och skog.. På gata vill man ha stum fjädring med grym frambroms och offroad vill man ha mjukare fjädring. Hade nog tittat mest på KTM 690 enduro om du vill kunna köra både och. Ska du köra mest gata och kanske lite grus så är nog 690SMC ett bättre val som du kombinerar med endurohjul.
 

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
08 - KTM 690e/sm
Enduron funkar bättre på gata än vad smc gör i skogen. Dessutom enklare att konvertera från enduro hjul till motard än tvärtom. Smc har ett radiellt ok som är i vägen.. jag kör 690e som motard och är helnöjd.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Om du har alla dom kriterierna/krav skulle jag nog satsa på en 500exc då du får det bästa av två världar. Förutsatt att du inte vill åka långturer.

Satsa på renodlad gata och nått komplement till skogen ist.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top