Drömmar inom Mc!

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Tjenare!

Vad drömmer ni om ska hända inom mc kretsarna?

Då menar jag inte att ni ska bli nästa Rossi/McGuinness etc.
Utan ni kanske hoppas på någon prototyp hoj ska bli verklig? Något företag ska uppstå från askan och börja bygga hojar igen?


Jag börjar!

Jag önskar att......

Att Ducati byggde en 600 v4 som matchar tex R6 och CBR600 etc.

Att någon av de stora fabrikatörer gör en överladdad hoj som kan matcha Kawa H2 H2R.



Hade varit roligt och höra vad ni fantiserar om! :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Att någon av de stora tillverkarna lanserar en hoj som är gjord för att vara billig att äga och möjlig att med enkla medel serva själv. Men fortfarande gjord med mycket hög kvalitet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

RobbanGBG

Medlem
Gick med
26 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
-53, Matchless G80S; -13 Suzuki Gladius
Att japanerna tar fram lite cyklar som på allvar kan matcha Street Triple. Helst en V-twin från Suzuki eller en fyrcylindrig från kawa. Och de skall då vara lättare, starkare och roligare.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Att Suzuki släpper en RGB 500 i gatversion, med 210 hästar och en torrvikt på 145 kg.
Den får gärna kosta 200 papp, det skulle stå en i mitt garage i alla fall.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Att myndigheterna skulle ge upp detta korståg att få bort oss, införa restriktioner, ställa krav på euro 5, abs, allt sånt bajs.
Gärna mer tvåtakt och wankelmotorer åt folket!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En LS-218-motsvarande hoj för normala sporthojspriser, och tillgänglig överallt i Europa.

Hade varit lite skoj med en W6-motor i en sporthoj med. :hihi

Annars är väl den närmaste drömmen att det ska visa sig att kroppen hänger med tillräckligt bra på bana för att köpa en banhoj igen.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Att en ny harley road glide kostade 99.900kr Ny. 245.000 är åt helvete för mycket.
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag önskar att Japan återigen tillverkade en sporttwin som Suzuki TL 1000S eller Honda VTR 1000 Firestorm.
Då hade allting varit så enkelt.
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
Att en ny harley road glide kostade 99.900kr Ny. 245.000 är åt helvete för mycket.

Hahah! Gav mig ett gott skratt! :D

Ja HD är lite väl överprisade!

En LS-218-motsvarande hoj för normala sporthojspriser, och tillgänglig överallt i Europa.

Hade varit lite skoj med en W6-motor i en sporthoj med. :hihi

Annars är väl den närmaste drömmen att det ska visa sig att kroppen hänger med tillräckligt bra på bana för att köpa en banhoj igen.

Steloperera halva kroppen? ;)

Nä men ska hålla tummarna för dig! :D


-


Roligt ohc se så många bra "drömmar"

Finns det några häftiga prototyphojar ni drömmer om?
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Jag drömmer om en 250cc 4cylle med insprut alt 400cc 4cylle insprut, den ska vara lätt, en riktig banhoj för gata med "låg" effekt nog för att försäkringen skall bli bra

:tummenupp
 

~Tobbe~

Ny medlem
Gick med
14 May 2015
Ort
Skåneland
Hoj
Triumph Thruxton 1200 R
Att Ducati tar sitt förnuft tillfånga och börjar producera Sport 1000 igen! med banansving of course:kär

ducati.jpg
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Att japanerna tar fram lite cyklar som på allvar kan matcha Street Triple. Helst en V-twin från Suzuki eller en fyrcylindrig från kawa. Och de skall då vara lättare, starkare och roligare.

Hört talas om Mt09? Den äter st3 till frukost. mjuk dämpning sure men det har standard st3 oxå. Å mt09 e myyyyycket roligare å lekfullare än en st3.
Okey ingen tvinn från sukka eller 4a från kawwa men en roligare hoj än st3 finns redan, även om den e så fuuuuuuuuul :p

För min del så hade jag gärna sett/önskat att en 4cyl 250cc/400cc med insprut å låg vikt släpps. Ylande 400cc/80hk å max 150kg fulltankad hade varit så nice.

Har redan nämnts i tråden men jag håller med fullständigt.
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
En modern 500cc tvåtakt med insprutning. En Suter 500 gatlegal, men liiiiite billigare.:rock
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Hört talas om Mt09? Den äter st3 till frukost. mjuk dämpning sure men det har standard st3 oxå. Å mt09 e myyyyycket roligare å lekfullare än en st3.
Okey ingen tvinn från sukka eller 4a från kawwa men en roligare hoj än st3 finns redan, även om den e så fuuuuuuuuul :p

För min del så e hade jag gärna sett/önskat att en 4cyl 250cc/400cc med insprut å låg vikt släpps. Ylande 400cc/80hk å max 150kg fulltankad hade varit så nice.

Har redan nämnts i tråden men jag håller med fullständigt.

Vore så ballt, hur många behöver egentligen ens en 600cc supersport för några fina krokiga landsvägar ute på landet? :tummenupp skulle jag köra varvregistret ut på min 750 så klarar jag mig på 2an för o ha kul, hade nog haft roligare på en mindre hoj då man får lite mer variation och får växla mer
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Att någon tillverkare gjorde ett rullande chassie med motor i som gick att köpa "billigt" för racing och att ett set däck kostade 1000:-.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
En 300cc eller kanske 500cc stånka/v-twin, med kanske cirka 60-70 hk som är billig att försäkra med riktigt bra chassie och bromsar. Finns inte idag. De mindre hojarna idag har klena grejer. Tråkigt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top