Körkort 2016

Extrusion

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600RR - 10
Nu börjar uppkörningen närma sig med stormsteg.

Lågfarten sätter jag 10/10 gånger utan problem.
Högfarten har jag övat på i 56-8km/H innan och klarat så 50 km/h känns väldigt enkelt när man kör och har inte dragit ner en enda kona.
Bromsningarna sitter fin fint.

Trafikdelen rullar på bra där med men ska ta en sista lektion med skolan dagen innan för att förfina spårvalen lite mer.

Känns ganska bra just nu men sen får vi se hur mycket nervositeten påverkar körförmågan :lol
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Jag har nyss gjort risk 2an och skall göra uppskrivningen den 2 maj. Snart dax för mig också! :D
 

Husker

Medlem
Gick med
25 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Z1000SX
Polaren hörde av sig och sa att han var i närheten så det fick bli en spontanövning idag.

Kollade snabbt upp lågfartsbanan på nätet och slängde upp lite koner med ögonmått så den är nog inte 100 rätt.

EDIT: Såg precis att man även ska stanna vid dem andra konparen och inte runda men det är enklare att stanna så jag är nöjd ändå.

Första gången jag testar denna med det gick hyffsat känns det som, fick även med det på film:

Ser helt okej ut, men du bör nog lyfta blicken lite mer, du kollar väldigt nära dig just nu. Sen så kan du planera körningen mer för bättre resultat, man får ta ut svängarna ganska rejält så kan man få en jämnare körning runt banan.

Kolla denna bilden från MC-jakten

Lågfartsbanan-mc-uppkörning.png

Lycka till med kortet! :tummenupp
 
Last edited:

Extrusion

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600RR - 10
Ser helt okej ut, men du bör nog lyfta blicken lite mer, du kollar väldigt nära dig just nu. Sen så kan du planera körningen mer för bättre resultat, man får ta ut svängarna ganska rejält så kan man få en jämnare körning runt banan.

Kolla denna bilden från MC-jakten

View attachment 429813

Lycka till med kortet! :tummenupp

Tack för tipsen, har nött manöverbanan en hel del sedan videon så nu sitter den som ett smäck. :yoparty

Känns jävligt bra där så om något kan gå fel lär det vara ute i trafiken genom något dumt misstag pga nervositet
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Hur känns det allmänt några moment du har svårt för?

Mjääh, lågfart känns rätt svårt. Men tror jag fixar det om jag får köra lite till bara, jag har bara kört två körlektioner och har inte tillgång till MC så känner att det är OK ändå.
 

Mandelhyndan

Medlem
Gick med
9 Mar 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Tuono 11
Kör inte onödigt långsamt bara. Många som tror man måste klara banan i typ 2-3 km/h, men det är ju ingen jävla akrobatikövning som min körskolelärare sa. 5-6 km/h, kanske tom upp till 7km/h kan du nudda när du kör lågfartsbanan. Som alltid så är det ett helhetsintryck dom bedömer, om du gör ett fel här eller där gör ingen större sak så länge du visar att du hanterar hojen
 

inkognito

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
06, Kawasaki ER6
Jag hade också svårt med lågfarten och fick den att sitta dagen före uppkörningen.
När man väl fattar hur man ska göra för att hålla balansen så är det rätt lätt. Med det sagt så va jag rätt nervös på uppkörningen och va tvungen att sätta ner foten en halvsekund på ett ställe men blev godkänd ändå :banana
 

Extrusion

Ny medlem
Gick med
9 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 600RR - 10
När det gäller lågfarten så gäller det bara att nöta sen när det väl släpper så sätter du den.
Kommer att gå bra ge det någon lektion till ska du se
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Jag nötte de där satans banorna tills händerna blödde. Till slut kunde jag typ göra de med stängda ögon ;)
Glöm inte köra i trafik också, det glömde jag nästan.
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Dör ser man. :) Då ses vi förhoppningsvis ute på vägarna i sommar. :) Uppkörning inbokad om 2 veckor.

Skickat från min SM-G925F via Tapatalk

Fan vad gött! Det gör vi säkert! Har du några bra vägar att tipsa om så är du välkommen att skicka PM! Jag har några mot Kalvsvik om du vet vart det ligger!
 

babgjyshi

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2014
Ort
eslöv
Hoj
SUZUKI GSF600S
Fanns det några konstiga frågor? Själv sitter jag och väntar på mitt prov som ska börja 11 40.
 
Nyheter
Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Bike kör nya MV Agusta Enduro Veloce

Första bilden på senaste MV...

Top