SBK Assen

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
2 svenska tjejer anmälda i ADAC Moto3, om de är med i Assen vet jag dock inte. I övrigt har jag dålig koll. Själv sitter jag på läktaren och hoppas VdM fixar lite feststämning bland Holländarna!
 

Snalle

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2015
Ort
Bromölla
Hoj
BMW K1300s
Ja vi är sju man som ska dit, och vråla när VdM äntrar podiet. Då blir det drag. :banana
Tjejerna kör strax efter kl 16 båda dagarna, då får man väl kolla dem iaf på lördagen. Kul med blågult deltagande :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
ja kommer åxå vara där o kika,, blir skoj i år igen :)
bara trist att Aprilia inte har en seriös satsning tycker jag.

2 svenska tjejer anmälda i ADAC Moto3, om de är med i Assen vet jag dock inte. I övrigt har jag dålig koll. Själv sitter jag på läktaren och hoppas VdM fixar lite feststämning bland Holländarna!
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Mycket trist med Aprilia, håller med. Fler än jag som åker hoj ner?
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Intressant med Svenska deltagare :tummenupp

Någon /Några som kör hoj ner?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jag tar bilen ner,, det är för kallt att åka härifrån på mc då,
bara transporten till GBG är 34 mil, nästan som till assen från Kiel.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Kul med pallplats för Hayden! VDM körde bra men inte helt oväntat över gränsen.

Hörde ni Reas kommentar om Sykes omkörning? :D
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Hur stämmer detta? Det är upptorkande, Josh går in för att byta hjul/hoj, och kraschar. Inte fan kan det väl bero på kalla däck? De har ju värmare! Fattar inte....

Citat från Crash: "British Superbike champion Josh Brookes had lead the first half of the race in the wet but after leaving his pit stop slightly too late he crashed on his out lap on a cold slick tyre to miss out on a potential podium."

Read more at http://www.crash.net/wsbk/race-repo...ns-for-classy-double.html#3C4OY3YJZ4XxhOsv.99
 
Last edited:

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Till sina mekaniker i park ferme:

"He didnt accept to get passed. Thats why he crashed.....hes stupid!" :hihi

Å fan, visste inte att det var dålig stämning mellan Rea och Sykes. Rea ser ju väldigt beskedlig ut, inte killen man tror fäller dryga kommentarer.

Synd om Brookes! Väldigt frisk satsning när han körde upp sig, synd att det inte fick ett bättre slut.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Å fan, visste inte att det var dålig stämning mellan Rea och Sykes. Rea ser ju väldigt beskedlig ut, inte killen man tror fäller dryga kommentarer.

Synd om Brookes! Väldigt frisk satsning när han körde upp sig, synd att det inte fick ett bättre slut.

Jo dom är inte bästa vänner. Till Reas försvar får man nog säga att han troligtvis inte förstod att han va i sändning
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hur stämmer detta? Det är upptorkande, Josh går in för att byta hjul/hoj, och kraschar. Inte fan kan det väl bero på kalla däck? De har ju värmare! Fattar inte....

Citat från Crash: "British Superbike champion Josh Brookes had lead the first half of the race in the wet but after leaving his pit stop slightly too late he crashed on his out lap on a cold slick tyre to miss out on a potential podium."

Read more at http://www.crash.net/wsbk/race-repo...ns-for-classy-double.html#3C4OY3YJZ4XxhOsv.99

Vadå värmaren tar väl inte upp däcken till optimal temp? Det krävs väl ett varv eller två för det. Sen va där ganska gott om våta partier kvar på banan så han kan ju ha träffat en sådan. Synd iaf, hoppades han skulle ta en pallplats
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Vadå värmaren tar väl inte upp däcken till optimal temp? Det krävs väl ett varv eller två för det. Sen va där ganska gott om våta partier kvar på banan så han kan ju ha träffat en sådan. Synd iaf, hoppades han skulle ta en pallplats

När Sykes skulle byta noterade jag att de hade en däckställning med två framhjul - ett intermediate och ett slicks. Inget av dem hade värmare på.

vlcsnap-error392.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Har inte sett hur det gick till med däckbyten. Men reglerna säger att vid 3-minuters skylten ska däckvärmare av däcken. Det gäller även däcken i depån. Så ifall någon kommer in mitt i ett race så har däcken som man byter till stått utan värmare på sen 3-minuters skylten visats innan racets start.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top