Video Skaplig ROAD RAGE 'murica style

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Ort
Eskilstuna
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)

Ser ut att vara lite klippt i början men ja, vad säger man?:hihi
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Allt är bara en gissning om vad som egentligen ligger bakom beteendet.....men min känsla är ändå att OM han verkligen velat ramma hojen, så hade det varit enkelt. Köra om nära....och knycka till åt höger. Nu såg det mer ut som om han "rammade utan skada på egen bil"
 

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Ort
Eskilstuna
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)
Kollade upp det hela och tydligen började det med att den röda bilen stod vid rödlyse och MCn klämde sig då förbi och ställde sig framför honom.. Vilket bilföraren blir sur så dom skriker lite samt övar fingervisningar mot varandra, vid nästa korsning så tröttnar mc föraren och slår till sidospegeln på bilen och det är då det börjar.:rofl
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Allt är bara en gissning om vad som egentligen ligger bakom beteendet.....men min känsla är ändå att OM han verkligen velat ramma hojen, så hade det varit enkelt. Köra om nära....och knycka till åt höger. Nu såg det mer ut som om han "rammade utan skada på egen bil"

I kommentarerna så finns det en till video. Det började med att han körde förbi bilen vid ett rödljus och bilisten tyckte att det var orättvist..

Det spelar mindre roll om han hade rammat hojen eller inte. mc-föraren hade lika gärna kunnat få panik, lås framhjulet och glida under bilen med diverse skador som påföljd. Men visst, han försökte väl inte aktivt att köra över föraren.
 

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Ort
Eskilstuna
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)
I kommentarerna så finns det en till video. Det började med att han körde förbi bilen vid ett rödljus och bilisten tyckte att det var orättvist..

Det spelar mindre roll om han hade rammat hojen eller inte. mc-föraren hade lika gärna kunnat få panik, lås framhjulet och glida under bilen med diverse skador som påföljd. Men visst, han försökte väl inte aktivt att köra över föraren.
Exakt men undrar varför han inte bara gasa ifrån eller svängde av på en parkering.:va
Undra vad det är för hoj?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Exakt men undrar varför han inte bara gasa ifrån eller svängde av på en parkering.:va
Undra vad det är för hoj?

Det var väl dels en väldigt trött hoj om han nu bara kom upp i cirka 160km/h. Men det är inte alltid så självklart att tänka ut samtliga flyktvägar samtidigt som man har en idiot till bilist bakom sig/framför sig/bredvid sig som försöker få en att råka ut för en olycka.. Det är för det mesta lättare bakom tangentbordet att tänka ut vad man skulle kunna göra.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var väl dels en väldigt trött hoj om han nu bara kom upp i cirka 160km/h. Men det är inte alltid så självklart att tänka ut samtliga flyktvägar samtidigt som man har en idiot till bilist bakom sig/framför sig/bredvid sig som försöker få en att råka ut för en olycka.. Det är för det mesta lättare bakom tangentbordet att tänka ut vad man skulle kunna göra.

Inne i stan kan det väl vara lite knepigt, men min ryggmärgsreflex när jag råkar ut för nåt sånt där mongo när jag kör hoj är att först släppa av och se om de drar iväg framåt (om de inte ligger och trycker i röven) och om de inte gör det sedan ge full mutter och försvinna framåt.
Inne i stan så behövs bara en korsning som det står bilar i båda filerna för att dumpa dem lite snabbt. :hihi
Min hoj verkar vara lite potentare än den i videon iofs.

Och jag har inte råkat ut för någon riktigt lika mentalt instabil som den där bilföraren. :fyllisar
 
Last edited:

petrolpants

Medlem
Gick med
4 Jun 2013
Ort
Stockholm
Hoj
R nineT
Jag råkade ut för en mildare sån där mupp förra veckan, i korsningen sveavägen/hötorget. En ny fin merca körd av en stor kille med sina 4 kompisar i bilen. Jag klämmer mig längst fram vid rödljuset på min 50cc skruttmoppe och ställer mig i cykelfilen. När jag står still så kör han fram och klämmer till mig med framskärmen på sin bil. Helt obegripligt, måste ha blivit märken på hans bil. Jag stannar och tror det är en olycka. Men ser att han är skogstokig och bara viftar och hoppar där inne. Kliver av moppen men han fortsätter liksom långsamt "putta" på med bilen. När bakdörrarna öppnades och de var på väg att hoppa ut så körde jag upp på trottoaren och körde över hötorget för att komma iväg. Närmaste 'roadrage' jag kommit.

Det är svårt att vara kaxig på men moppe....
Vet dock inte om jag hanterat det annorlunda om jag satt på hojen. Inget de lärde ut på senaste SMC kursen :D
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag råkade ut för en mildare sån där mupp förra veckan, i korsningen sveavägen/hötorget. En ny fin merca körd av en stor kille med sina 4 kompisar i bilen. Jag klämmer mig längst fram vid rödljuset på min 50cc skruttmoppe och ställer mig i cykelfilen. När jag står still så kör han fram och klämmer till mig med framskärmen på sin bil. Helt obegripligt, måste ha blivit märken på hans bil. Jag stannar och tror det är en olycka. Men ser att han är skogstokig och bara viftar och hoppar där inne. Kliver av moppen men han fortsätter liksom långsamt "putta" på med bilen. När bakdörrarna öppnades och de var på väg att hoppa ut så körde jag upp på trottoaren och körde över hötorget för att komma iväg. Närmaste 'roadrage' jag kommit.

Det är svårt att vara kaxig på men moppe....
Vet dock inte om jag hanterat det annorlunda om jag satt på hojen. Inget de lärde ut på senaste SMC kursen :D

KjEttTing i tAcKEt DirECkT! :fakta
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Otäcka jävlar...hojåkaren gör det onödigt krångligt med, tillåter idioten komma i närheten.
Sådant här får en att fundera hur man själv skulle bete sig, förmodligen skulle jag hitta något säkert ställe att släppa loss hojen på, skapa lucka och sedan försvinna.

Men, det lär väl slå på adrenalin kantänka...

Det är tur vi inte bor i land of fuck yeah.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ett sånt praktmongo hade jag nog stannat, sett om muppen klivit ur, han ger ju bevisligen inte upp, och att fortsätta köra & prejas är ju farligt så in i helvitte, gubben är dum i huvet och sitter i en stor tung bil, själv sitter man oskyddad på en hoj....

Ur bilen är han ju bara en förbannad pajas så då gör man bara en rovdjuret och sliter ryggraden ur kroppen på'n, hjälper genpoolen.
 

Qewlan

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2016
Ort
Eskilstuna
Hoj
Z1000 -03 (såld), XT660X -06 (såld)
:)
Ett sånt praktmongo hade jag nog stannat, sett om muppen klivit ur, han ger ju bevisligen inte upp, och att fortsätta köra & prejas är ju farligt så in i helvitte, gubben är dum i huvet och sitter i en stor tung bil, själv sitter man oskyddad på en hoj....

Ur bilen är han ju bara en förbannad pajas så då gör man bara en rovdjuret och sliter ryggraden ur kroppen på'n, hjälper genpoolen.

Tror det är lättare än man tror:7peta
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
I Sverige skulle jag gärna stannat och konfronterat bilföraren som antagligen inte skulle vara så kaxig ifall man går mot honom och frågar vad han har för problem.

Men nu utspelas detta i ett land där folk bär vapen på ett helt annat sätt än här och i USA skulle jag göra mitt bästa för att snabbast möjligt avlägsna mig från idioten.
 

kogi04

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2011
Ort
Blentarp
Hoj
Yamaha MT-07 -14, Suzuki SV650S -00
KjEttTing i tAcKEt DirECkT! :fakta

Haha :)
Road Rash referens? :p

road-rash-game-for-sega-on-kickstarter-540x334.jpg

Good times!
 
Last edited:

bloom

Guest
jag vet inte om jag skulle kunna behålla lugnet å köra snabbt och säkert vid en sådan situation. skulle nog lätt kunna låsa bromsar och fokusera på fel saker och köra av vägen.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jisses, de där klippet får en att tänka på muppen man själv råkade ut för på E4:an genom Jkpg, låg i omkörningsfilen och skulle om lite bilar när ja kommer upp bakom en bil som låg och såsade (körde långsammare än i ordinarie fil) i omkörningsfilen och gjorde honom uppmärksam på att de fann bakomvarande fordon som ville om genom att blinka med helljuset.

Han bestämmer sig för att sakta ner än mer och börja hetsa så ja bromsar ner och sätter pekfingret mot tinningen utanpå hjälmen för att visa på att han är dum i huvudet. Till slut åker han åt sidan och släpper förbi mig, men döm om min förvåning när idioten försöker preja upp mig när ja passerar honom mot beting mitträcket. Får lätt panik och gungar till mot skitiga partiet i mitten och sen slår på gas och drar därifrån. Med hjärtat i halsgropen och en puls som heter duga. Funderade ja över hur idioten är funtad i huvudet... :dummer :smasha

När pulsen återgått till hyfsat normalt så stannar ja utanför jobbet och funderade varför ja inte jagat efter snubben och slagit honom på käften eller åtminstone konfronterat honom. Men antar så som ja handlade var i stunden hetta och tänkte inte på att ge honom på käften än istället få mig själv till en säker plats igen.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top