Red Bull Grand Prix of The Americas

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Loppen avlöser varandra i tät följd, den här gången drar circusen till US and A.

Spännande värre i Argentina, halvknepigt väder, däckproblem, smutsig bana, framhjulssläpp till höger och vänster, dramatik ända in på mållinjen. Ska vi få se en suzuki på pallen, hur kommer ianonne's huvudlösa omkörningsförsök på sin lagkamrat påverka hans körning i Austin, lyckas lorre återfå förtroendet för michelindäcken, ja många frågor kommer att få sina svar med start fredag.

När: 8-10 april
Var: Austin Texas


fredag:

Moto3 - FP1 16:00
MotoGP - FP1 16:55
Moto2 - FP1 17:55
Moto3 - FP2 20:10
MotoGP - FP2 21:05
Moto2 - FP2 22:05

Lördag:

Moto3 - FP3 16:00
MotoGP - FP3 16:55
Moto2 - FP3 17:55
Moto3 - QP 19:35
MotoGP - FP4 20:30
MotoGP - Q1 21:10
MotoGP - Q2 21:35
Moto2 - QP 22:05

Söndag:

Moto3 - WUP 15:40
Moto2 - WUP 16:10
MotoGP - WUP 16:40

Moto3 - RACE 18:00
Moto2 - RACE 19:20
MotoGP - RACE 21:00

Käbbla på:gnissla

Mitt tips:

MM
Vale
Lorenzo/dovi
Vinales

Krash (lågoddsare):

Kalle krycka
 
Last edited:

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Förra årets resultat:

1.MM
2.Dovi
3.Rossi

Samma resultat i år känns inte otänkbart. MM får nog va favorit iaf. Hur har argentina påverkat den sure spanjorens självförtroende?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
MM har väl typ alltid vunnit här när han har kört, inkl i Moto2?

1. MM
2. Dovi
3. MV
4.Jlo
5.Rossi
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
MM ger väl knappt pengarna tillbaka på vinsten, men det är det tråkiga alternativet.
Jag tror duccarna kan bli farliga, om bakslangarna håller. :crash

Det är dags för dem helt enkelt.

Och som vanligt, forza Rossi. :yoparty
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Visst är detta banan där MM åker helt andra spår än alla andra och kommer i mål typ ett varv före också?
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Har ni tänkt på en sak? När det går bra för teamen och förarna då blir racingen tråkig. Så jag hoppas det strular som fan för alla till helgen. Hehe.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
COTA, är det inte den som VR kommenterade i en intervju med typ
"djess, fåshåre, they changed daaaa lap directiån så the former entrace of cårners is now exits. I dont like it"?

Therefore

MM
JL
DP
VR
AI
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
AI fick ju ett straff av RD, starta 3 positioner ner från vad han kvalar för dumheterna i sista böj på TdrH, sedan har han garanterat fått en rejäl skopa ovett av Ducati. Kanske han tar sig i mål? 4 raka DNFer är ju inte ett så värst hemskt bra när Ducati uppvaktar Lorenzo...

Vad gäller pallen, MM är skriven, han verkar ha hittat rätt med Hondan, förutsatt att han inte får skräpdäck. Rossi såg jävligt stark ut första halvan på TdrH, så han kanske också kan få vara med på pallen, om han klarar sig från skräpdäck.
Och jag hoppas på att få se Viñales på pallen, det är bara en tidsfråga innan han lyckas klämma dit Suzukin, tycker jag.
Lorenzo kan iofs vara med där med, för han är snabb, det går inte att sticka under stolen med.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
AI fick ju ett straff av RD, starta 3 positioner ner från vad han kvalar för dumheterna i sista böj på TdrH, sedan har han garanterat fått en rejäl skopa ovett av Ducati. Kanske han tar sig i mål? 4 raka DNFer är ju inte ett så värst hemskt bra när Ducati uppvaktar Lorenzo...

Stoner var ganska crashbenägen på Gresinitiden också men det gick bra för honom senare.
 
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
COTA, är det inte den som VR kommenterade i en intervju med typ
"djess, fåshåre, they changed daaaa lap directiån så the former entrace of cårners is now exits. I dont like it"?

Therefore

MM
JL
DP
VR
AI

Nja COTA är väl flång nytt i bantermer sett och har knappast bytt körriktning dock tror jag Silverstone har gjort det och Imola i wsbk.

Allt annat än MM i topp är en sensation och en välkommen sådan...

1. MM
2. VR
3. DP

Skulle vilja flagga för AI och Miller faktiskt om inte galningen gör bort sig igen.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Nja COTA är väl flång nytt i bantermer sett och har knappast bytt körriktning dock tror jag Silverstone har gjort det och Imola i wsbk.

Allt annat än MM i topp är en sensation och en välkommen sådan...

1. MM
2. VR
3. DP

Skulle vilja flagga för AI och Miller faktiskt om inte galningen gör bort sig igen.

Helt riktigt. Jag verkar ha buffertspill i pallet. Undrar vilken bana det handlade om, jag var så säker på att det var i USA.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Stoner var ganska crashbenägen på Gresinitiden också men det gick bra för honom senare.

Jo, men om Ducati ska byta ut en förare mot en mästare kanske de kan tänka sig att ha den lite långsammare men iaf mer jämna föraren kvar över den som översatsar emellanåt? :)
Jag gillar att se AI elda på, men vill gärna se honom elda på hela vägen in i mål.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vädret spelar in i mitt tips. Tipset bygger på torr bana och nära 100% förtroende för de franska svålarna.

1. Jlo
2. Marquez
3. VR

Jag hittade dock precis en regnskur näst intill precis vid MGP start! Om de klassiskt Austin skurarna briserar är mitt tips istället att Marquez tar det.
http://www.klart.se/väder-austin.html
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
alltså, det börjar bli lite löjligt nu med straff å shit. Ianonne gjorde ett misstag när han ville om, han tog chansen med det sket sig å olyckligtvis tog han med sig Dovi. Snart får de straffpoäng för att de kraschar ut sig själva.. löjligt. hade det varit typ något planerat där de kör rakt ut å torpederar en annan förare eller så så hade jag köpt att de straffas å så men när det e ett rent misstag där då tappar jag ändå lite respekt för sporten. aaja...

MM
nån av duccarna
VR
e min gissning
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
alltså, det börjar bli lite löjligt nu med straff å shit. Ianonne gjorde ett misstag när han ville om, han tog chansen med det sket sig å olyckligtvis tog han med sig Dovi. Snart får de straffpoäng för att de kraschar ut sig själva.. löjligt. hade det varit typ något planerat där de kör rakt ut å torpederar en annan förare eller så så hade jag köpt att de straffas å så men när det e ett rent misstag där då tappar jag ändå lite respekt för sporten. aaja...

MM
nån av duccarna
VR
e min gissning

Hade någon med flit torpederat en annan förare, då bör det bli livstids avstängning för dråpförsök..
Det här är ju mer "AI för helvete. Du hade aldrig klarat av den omkörningen. Tänk lite nästa gång" och givetvis bör en sån här lindrig bestraffning vara på sin plats. Dovi hade legat på förstaplats i mästerskapen om det inte vore för en helt ogenomtänkt påkörning. 3 platser längre bak i kommande kval är väl ganska fair? Det finns misstag och det finns alltför våghalsiga misstag som skadar andra. Det sistnämnda är ju icke önskvärt.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag håller med om att det är lite löjligt att ge AI ett straff. Han vann inget på situationen själv, det var uppenbart att det inte var meningen. Solklar race incident tycker jag, en klantig sådan men inget som man bör straffas extra för.

Dessutom tycker jag man ser att han får framhjulssläpp vid inbromsning till den kurvan, så att han släpper av bromsen och lägger på igen. Det förklarar varför han sedan inte hade något val än att lägga hojen och glida in i Dovi.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hade någon med flit torpederat en annan förare, då bör det bli livstids avstängning för dråpförsök..
Det här är ju mer "AI för helvete. Du hade aldrig klarat av den omkörningen. Tänk lite nästa gång" och givetvis bör en sån här lindrig bestraffning vara på sin plats. Dovi hade legat på förstaplats i mästerskapen om det inte vore för en helt ogenomtänkt påkörning. 3 platser längre bak i kommande kval är väl ganska fair? Det finns misstag och det finns alltför våghalsiga misstag som skadar andra. Det sistnämnda är ju icke önskvärt.

Dovi hade väl legat tvåa, en poäng efter MM om IA inte ramlat av de båda?
1 straffpoäng är ju ganska milt, men längre bak på gridden är nog lite småjobbigt nu när det är så täta kval.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Dovi hade väl legat tvåa, en poäng efter MM om IA inte ramlat av de båda?
1 straffpoäng är ju ganska milt, men längre bak på gridden är nog lite småjobbigt nu när det är så täta kval.

Ja det är sant.. my bad. MM på 41p och Dovi på 40. Men jag kör KTM så det är inte så nog med hur matematiken fungerar.
 

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
Jag håller med om att det är lite löjligt att ge AI ett straff. Han vann inget på situationen själv, det var uppenbart att det inte var meningen. Solklar race incident tycker jag, en klantig sådan men inget som man bör straffas extra för.

Dessutom tycker jag man ser att han får framhjulssläpp vid inbromsning till den kurvan, så att han släpper av bromsen och lägger på igen. Det förklarar varför han sedan inte hade något val än att lägga hojen och glida in i Dovi.

e precis så jag menar/tycker...

så länge det inte e med mening å verkligen dumdristigt så borde inte han straffas. va ju som du säger en race incident.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top