Andreas Thörn - hojbroder i klistret - insamling

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den här tråden är ju ett ganska bra exempel på att det finns lite tillit inom hojkollektivet, en anonym person startar en allmänt oorganiserad insamling för en person som denne tycker gott kan få en liten slant pengar, och utan större knot så är det en handfull personer som ställer upp med pengar.

Trevligt att se att det iaf finns subkulturer i världen där folk beter sig som folk iaf. :)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Den här tråden är ju ett ganska bra exempel på att det finns lite tillit inom hojkollektivet, en anonym person startar en allmänt oorganiserad insamling för en person som denne tycker gott kan få en liten slant pengar, och utan större knot så är det en handfull personer som ställer upp med pengar.

Trevligt att se att det iaf finns subkulturer i världen där folk beter sig som folk iaf. :)

Ja, det finns hopp för världen när man ser vilket gäng som blint förlitat sig på en persons förmåga att göra rätt.:banana
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Redan? Jag har ju inte fört över dem, wtf?!

Även han har tillit och förtröstan och litar på att så sker då så är sagt...

För er som inte har fejjan:

"Idag har det kommit till min kännedom att ett gäng för mig helt okända personer tillika medlemmar på sidan www.sporthoj.com gått ihop och startat en insamling för att hjälpa till att bekosta mina böter och rättegångskostnader. Enligt uppgift har man samlat ihop 4800:- som doneras till ändamålet. Helt fantastiskt! Tack så jättemycket!
Jag är både förvånad, rörd och otroligt tacksam över alla fantastiska människor som sluter upp med stöd och hjälp. Allt ifrån positiva kommentarer, råd och idéer, hjälp både privat och proffesionellt samt nu även i form av ekonomiskt support. Det har tidigare kommit in andra donationer till ett värde av 1142:-, jättestort Tack till er också! Det innebär att i dagsläget är halva bötesbeloppet är donerat!"
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Advokaten har inte svarat mig men då för jag över så är saken avgjord.

Starkt jobbat allihop, jättekul.

Om man själv skulle vilja, eller har hittat någon som ytterligare vill bidra, går det att kanalisera detta vidare direkt in på kontot? Kanske måste ombesörjas av ombudet?

Förstår att du inte vill ha det släpande med att det ramlar in småslattar pö om pö.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om man själv skulle vilja, eller har hittat någon som ytterligare vill bidra, går det att kanalisera detta vidare direkt in på kontot? Kanske måste ombesörjas av ombudet?

Förstår att du inte vill ha det släpande med att det ramlar in småslattar pö om pö.
Antingen kan vi öppna upp insamlingen en vecka till eller så, alternativt kan jag pm de uppgifter jag fått från hans advokat så kan ni mecka själva. Om det hör ihop med dig och sajten är det ju kul om det blir en koppling hit, annars går det väl lika bra hur som. Meddela om du vill ha info eller hur du gör.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Antingen kan vi öppna upp insamlingen en vecka till eller så, alternativt kan jag pm de uppgifter jag fått från hans advokat så kan ni mecka själva. Om det hör ihop med dig och sajten är det ju kul om det blir en koppling hit, annars går det väl lika bra hur som. Meddela om du vill ha info eller hur du gör.

Tja, vi kan väl se hur ärendet fortlöper. PM om det blir aktuellt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Där fick han, pundaren som drogar bort omänsklig smärta utan att bli hög!

40 dagsböter och rättsväsendet fick också visa sitt fokus, igen.

Vill däremot gratta Andreas till att han nu kan medicinera och förhoppningsvis få tillbaka den livskvalitet han hade innan cirkusen drog igång.

Böter. Idioti.

Edit länk

https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/andreas-thorn-fick-ta-medicinsk-cannabis
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag vet att jag är tjatig men kan tydligen inte avhålla mig från att ytterligare befästa den bilden.

Istället för ett fett skadestånd för den skada han lidit den tid processen pågått, jämte kompensation för förlorad arbetsinkomst, belönas han med en minskning av antalet dagsböter med dryga hälften. Beloppet blir 5200 kr.

Det är nåt som stinker här och jag misstänker rättsröta pga odörens karaktär.

Jag vill stötta honom med ett par hundra och undrar om någon vill kolla med honom via facebook om man kan swisha eller sätta in på konto direkt? Tycker det är synd om Markus ska behöva rodda en insamling till. Är inte på facebook och har inte tänkt regga mig ens för en sån här sak.

HILFE!
 
Last edited:

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Jag vet att jag är tjatig men kan tydligen inte avhålla mig från att ytterligare befästa den bilden.

Istället för ett fett skadestånd för den skada han lidit den tid processen pågått, jämte kompensation för förlorad arbetsinkomst, belönas han med en minskning av antalet dagsböter med dryga hälften. Beloppet blir 5200 kr.

Det är nåt som stinker här och jag misstänker rättsröta pga odörens karaktär.

Jag vill stötta honom med ett par hundra och undrar om någon vill kolla med honom via facebook om man kan swisha eller sätta in på konto direkt? Tycker det är synd om Markus ska behöva rodda en insamling till. Är inte på facebook och har inte tänkt regga mig ens för en sån här sak.

HILFE!

Dito..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top